Gå til innhold

Skal kjøpe ny laptop, rundt 4000 kroner

Anbefalte innlegg

Etter 7 års trofast tjeneste har min gamle Toshiba pensjonert seg, og jeg trenger ny bærbar PC.

Skal brukes til:

Surfing

Word

Har også et ønske om å kunne bruke den til litt photoshop, får man en PC til 4000 kroner som kan dette?

Viktige kriterier:

- Koste rundt 4000 kroner. Kan gå litt opp om jeg får mye mer for pengene.

- Godt tastatur

- Ikke altfor mye viftelyd og varme

- 13-15 tommers skjerm. Helst 13.

- Har fått det for meg at Intel sine i3/i5-prosessorer er bra. Bør jeg satse på en slik, eller er andre prosessorer like gode?

- Har også lyst på et solid merke som varer lenge. Ikke Acer eller HP hvertfall. Aller helst kunne jeg tenkt meg en 13 tommers Lenovo Thinkpad, men ser disse ligger litt høyere i pris. Er det vanlig å finne tilbud på thinkpader? Ellers andre merker som er å anbefale?

-Er også usikker på Windows 7 i forhold til 8. Kunne egentlig ha tenkt meg en med 7, men er denne vil kanskje bli raskere utdatert enn en med 8?

Har tid til å vente på det rette tilbudet. Ser at cdon har fine priser på noen fra Fujitsu idag, men er usikker på dette merket. Vil ha noe som varer.

Lurer også på hvordan det fungerer med formatering(recovery?) av dagens bærbare PCer. På min gamle hadde jeg en CD-plate som fulgte med PCen som kunne sette PCen tilbake slik den var da den var ny. Er det slik det fungerer på dagens PCer?

Endret av leedsunited
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fujistu kan du godt styre unna. Billigmerke deluxe.

Vis du skal gjøre noe med photoshop, bør du minst ha en i5 og større skjerm enn 13". Vis du skal bruke den til Skole/kontor, internett og redigering er det lurt å kjøpe en pc med bare SSD istedet for HDD. Da får du raskere oppstart og pcen blir mer responsiv når du f.eks skal ha en presentasjon. Disse er litt dyrere, men det er verdt det.

Windows 7 og Windows 8 er nesten det samme. Ingen blir raskere utdatert. Kanskje om 4-5 år. Men da er det på tide å kjøpe ny pc uansett ;)

Vis du er interessert i å kjøpe brukt, se på denne. Sony Vaio er et veldig bra merke. Veldig kjent for deres design. Sony sparer aldri på bra komponenter. Er bygget for å ha bra tastatur. Ikke trege eller for harde knapper. De fleste som har en jobb der du må skrive mye kjøper inn disse pga. deres levetid. Denne er jo 15,6" men vis du vil ha mindre, se på Mini-PC og disse er veldig billige!

http://www.hardware....d/annonse/28822

Sony's Hjemmeside: http://www.sony.no/hub/vaio-laptops

Endret av Giseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...