glennm95 Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 HeI! har nå kjøpt meg en Opel vectra GL og har lyst til å øke effekten litt med enkle metoder.. jeg ønsker svar fra personer med noen års erfaring med DENNE bilen.. snakk om enkle metoder som f.eks endring i ekosanlegg, luftfilter ol. Noen tips? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Kast ut baksetene og kjør med lite bensin i tanken. 2 Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 HeI! har nå kjøpt meg en Opel vectra GL og har lyst til å øke effekten litt med enkle metoder.. jeg ønsker svar fra personer med noen års erfaring med DENNE bilen.. snakk om enkle metoder som f.eks endring i ekosanlegg, luftfilter ol. Noen tips? Selg den og kjøp noe annet. Det er det eneste trikset som virker. 2 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1486270 Lenke til kommentar
1915 Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 du øker INGEN effekt med å bytte eksosanlegg og sportsluftfilter. INGEN. det er en gammel enkel bruksbil med sugemotor. umulig å få mere effekt. motor er ikke laget for trimming. skrot bilen og kjøpe noe annet. hilsen en opel hater( snakker med erfaring siden jeg har eid opel hehe) ikke vondt ment Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 (endret) du øker INGEN effekt med å bytte eksosanlegg og sportsluftfilter. INGEN. det er en gammel enkel bruksbil med sugemotor. umulig å få mere effekt. motor er ikke laget for trimming. skrot bilen og kjøpe noe annet. hilsen en opel hater( snakker med erfaring siden jeg har eid opel hehe) ikke vondt ment Feil. Det er flere uavhengige motorverksted som har eksperimentert med dette og resultatene er faktisk positive. Norsk kilde; http://www.ebbt.no/e...micra-prosjekt/ Trenger du andre kilder: https://www.google.no/ Endret 30. mars 2013 av Hansien Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 En sugemotor kan fint økes effekten på. Reell effektøkning gjøres ved å flytte momentet opp på et høyere turtall, men veid opp mot TS sine ønsker tror jeg kostnaden er større enn gevinsten. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Det er sant. Da er det er mer fornuftig alternativ å bygge om/bytte til en turbomotor om dette er noe vectraen er levert originalt med. Eller selge den og kjøpe noe med litt mer futt i. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Det er bare penger i dass å trimme en Vectra uten turbo. Beste du kan gjøre, om du vil ha økt moro for alt i verden, stripp bilen. Ut med alt av tepper, seter, plast, dørpaneler,dashbord, varmeapparat(bare husk å beholde viften) og riv ut alt av isolering. Sett inn to rallyseter. Så kan du bygge eksosanlegg med enkel demper, uten katalysator, sparer litt vekt der også. Konfilter kan erstatte et komplekst luftfiltersystem, og man sparer et par kilo der også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå