Gå til innhold

Intel 3770K - Max. multiplier 47

Anbefalte innlegg

Opplever en noe ny problemstilling ved overklokkingen av CPU.

På mitt Asus P8Z77 V-Pro, setter jeg multiplieren til 48, men i CPUID, CoreTemp etc. er frekvensen 4700mhz.

Mao ser det ut til at noe ikke stemmer her. Har dobbeltsjekket i BIOS flere ganger, samt kjørt noen restarter av maskinen - uten hell.

Er det noe settings jeg har glemt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du testet om den faktisk er stabil på 4700mhz med f.eks prime 95 med round off checking?

Kjører fint på 4700mhz, da jeg har kjørt utallige benchmarks. Dette er ikke noen 24/7-frekvens, og har ikke kjørt noe 24/7-test i prime95.

Stabil eller ikke, så skal nå multiplieren og frekvensen øke...

Endret av Andey-
Lenke til kommentar

hvis den ikke klarer å boote med 48 så går den vell muligens til forrige fungerende bios setting. derfor spurte jeg om den var stabil på 47 =)

ah, sånn ja ;) Joda, den har boota på både 47 og 48 helt fint.

Om den står på 48 i BIOS, så er den 4700mhz i CPUID, CoreTemp etc. Kjørte restart hver gang, for å se om den ikke hadde kjørt tilbake til 47 i BIOS, men den står uendret.

Kjører nyeste BIOS også, så begynner å bli noe rådvill.

Endret av Andey-
Lenke til kommentar

Hadde samme problemet, og bare slo av pcen helt, og startet om igjen, og den justerte seg opp.

Ja, var rimelig sikker på at det skulle være blant løsningene, men forsøkte det i.f.m. benchmarkingen hvor jeg lot det stå til med 48 i BIOS, og 47 i Windows. Takk for forslag ;)

Tror jeg evt. må kjøre en fullstendig hard reset av BIOS når jeg får tid, for finner intet på det store i-nettet.

Lenke til kommentar

ah, sånn ja ;) Joda, den har boota på både 47 og 48 helt fint.

Om den står på 48 i BIOS, så er den 4700mhz i CPUID, CoreTemp etc. Kjørte restart hver gang, for å se om den ikke hadde kjørt tilbake til 47 i BIOS, men den står uendret.

Kjører nyeste BIOS også, så begynner å bli noe rådvill.

Kan jeg bare spørre hvordan du fikk lasta ned den nyeste versjonen?

Jeg får kun denne meldingen: Checking, please wait... ..hvor lenge skal man vente? :hmm:

Har nå samme HK og Cpu som deg.

post-277821-0-80759800-1364647329_thumb.jpg

Endret av labbus
Lenke til kommentar

Kan jeg bare spørre hvordan du fikk lasta ned den nyeste versjonen?

Jeg får kun denne meldingen: Checking, please wait... ..hvor lenge skal man vente? :hmm:

Har nå samme HK og Cpu som deg.

Laster bare ned på USB og oppdaterer via BIOS - har litt ymse erfaring med å gjøre det i Windows.

Lenke til kommentar

Har resatt BIOS (the hard way) nå, men fortsatt samme problem....

Etter litt søking, så ga jeg (faktisk!) TurboV en sjanse, og joda, der fungerer det utmerket... Fortsatt et stort spørsmål hvorfor det ikke fungerer i BIOS da.

EDIT: Ser ut til at chippen min ikke er noe underverk akkurat - 1.55V og 4.8ghz blir utstabilt. 4.6 trenger så mye som 1.4V for å være dønn stabil.

Endret av Andey-
Lenke til kommentar

Har resatt BIOS (the hard way) nå, men fortsatt samme problem....

Etter litt søking, så ga jeg (faktisk!) TurboV en sjanse, og joda, der fungerer det utmerket... Fortsatt et stort spørsmål hvorfor det ikke fungerer i BIOS da.

EDIT: Ser ut til at chippen min ikke er noe underverk akkurat - 1.55V og 4.8ghz blir utstabilt. 4.6 trenger så mye som 1.4V for å være dønn stabil.

Prøvde oxo å klokke opp i bios etter tips fra brukerne her inne, men funka ikke.

Nå bruker jeg TurboV og etter alt jeg hvet funker det..skal sies at jeg har lite kunnskaper om bios.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...