Gå til innhold

Vertikal linetype på AutoCAD layout

Anbefalte innlegg

Jeg jobber med noen tegninger av huset hvor jeg planlegger et påbygg, og har et lite men irriterende problem. Jeg har tegnet en vertikal strek som indikerer grensen mellom min og naboen sin tomt, og den er på en layer som har linetype=dashed. I modelspace så ser den riktig ut, en stiplet linje, men på layout så er det en heltrukket linje, samme gjelder selvsagt på utskrift.

Jeg har prøvd meg litt frem med andre elementer, og det virker som at en dashed linetype blir laget ved å "viske ut" vertikale felt over elementene. Her virker det som at jeg må snu retningen til dashed linetype med 90° på en måte, men har ikke funnet utav det enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis andre lurer, så fant jeg utav det. Linetype scale for layer var 1, og by layer. Det er veldig smått når man tegner med millimeter, men det så riktig ut på preview fordi at der hadde jeg økt individeuell linetype scale til 10, men denne ble overstyrt av ByLayer funksjonen. Løsningen var å skrive inn LINETYPESCALE (LTS) og øke den for hele dokumentet til f.eks. 10 :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...