CB87-Bergen Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Hei Jeg har et surround-anlegg på rommet. Nå bruker jeg en center høytaler, men jeg har en som er helt lik liggende. Jeg tenkte på å montere begge på samme ledning (En på hver side av tven eller noe ) . Men har hørt at jeg vil få dårligere lyd av dette? Stemmer dette? Takker på forhånd Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Er det en vanlig, passiv høyttaler? Dvs uten egen forsterker? Isåfall er det IKKE noen god idé å koble på flere på samme kabel. Med litt effekt på anlegget vil du drepe forsterkeren. Selg den istedet.. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Er høyttalerne 4 el. 8 ohm? Tåler forsterkeren 4ohm? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Det er jo ikke noe prob med tanke på forsterkeren. Man er ikke nødt til å parallellkoble Parallellkobler du (dvs amp- til sp1- til sp2- og amp+ til sp1+ og sp2+) halverer du impedansen (som kan gå meget galt). Seriekobler du (dvs fra amp- til sp1- og sp1+ til sp2- og sp2+ til amp+) dobler du impedansen, og det skulle gå så bra atte. Men om det blir bedre lyd skal jeg ikke garantere. Det får du nesten bare prøve! bfisk Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 hvis forsterkeren du har en ekstra ut gang, sett den bak deg, mye bedre, ellers er det bare å prøve, men jeg vil tro, hvis det funker, at lydbildet ditt ikke blir helt bra, siden front høytallerene dine og centerene blir litt nærme hverandre, slik at du vil få problemer med å få ett skikkelig lydbilde, de vil blø inn i hverandre for mye. Men slik det høres ut så har du 2 like høytallere, og du kjøpte dem sikkert som ett par, og jeg vil tippe at de ikke er skjermet, og da vil du få ett problem hvis du setter dem fornærme TVen, magnet feltet vil ødelegge TVen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå