Skatteflyktning Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Står der at patent er en form for monopol? Nei. Nei, det bare tilbakeviste din påstand om at Patenter ikke hadde noe som helst med monopol å gjøre. Det er lenger nede på samme side at du finner: Alternatives have been discussed to address the issue of financial incentivization to replace patents. Mostly, they are related to some form of direct or indirect government funding. One example is the idea of providing "prize money" (from a "prize fund" sponsored by the government) as a substitute for the lost profits associated with abstaining from the monopoly given by a patent. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Nei, det bare tilbakeviste din påstand om at Patenter ikke hadde noe som helst med monopol å gjøre. Det er lenger nede på samme side at du finner: Du vet at monopol ikke er produktavhengig men er avhengig av et ikke konkurrerende marked? Jeg mener at det å bruke ordet monopol i sammenhengen er dårlig formulering, siden det ikke er beskrivende for det som faktisk et monopol er. Gillette har til dømes et monopol på barbersaker i Norge, innenfor høvler og lignende, i dagligvare butikker er det det eneste produktet som er lett tilgjengelig over alt og det er vanskelig å konkurrere med dem på grunn av at dem har tatt over store deler av markedsandelen, at dem har patentert utstyret sitt har veldig lite med dette å gjøre, annet en at en konkurrent kan ikke sikte seg inn på gillett med å produsere til dømes blad som passer på høvlene deres. Patenten har ingenting med monopolet å gjøre. Endret 10. april 2013 av Priim Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 A monopoly (from Greek monos μόνος (alone or single) + polein πωλεῖν (to sell)) exists when a specific person or enterprise is the only supplier of a particular commodity http://en.wikipedia.org/wiki/Monopoly Lenke til kommentar
Ironmann Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Her er min lille sjørøverhistorie: For lenge lenge siden, ca en halvtime siden så kjøpte jeg endelig Civilization Gold Pack i håp om å slippe å håndtere piratkopiert versjon + alle moddene jeg ville ha. Kjøpte den enkelt nok på steam og fikk installert uten noen spesielle problemer. Begynnte dermed å storkose meg i Steam Workshop og dagdrømte meg bort hvordan alle disse forskjellige moddene skulle bortføre meg i timesvis utover de kommende uken. Fyrte opp spillet, ordnet i options og sjekket at alle dlc'ene var på plass og aktivert, jepp klar te storspilling nå. Gikk inn på mods og ventet tålmodig et par minutter, noe alà det tok før mods ble vist i piratversjonen. Nei ingen mods å skue etter. Slo av spillet, restartet steam og fyrte likegodt spillet opp igjen og sjekket etter mods en gang til. Nope ikke da heller. Tok meg en kjapp titt innom forumet på Steam og fant ut at den siste patchen skulle ha gjort noe for å forhindre mods i å fungere og en hel del flamewar med noen få hjelpelinjer her og der som jeg forsøkte uten hell. Nå fortell meg hvorfor det er faktisk lettere å modde til piratversjonen enn den lovlige og med Steam Workshop? Elsker spill men mister mer å mer lysten til å bidra til spillbransjen når noe slikt skjer. Hater å sitte som et forumtroll for å finne ut en ting som skulle ha vært "plug and play" Kan hende jeg er ekstra sårbar pga mine tre av mine siste spillkjøp har vært: SimCity WarZ Diablo 3 Hadde spillbransjen hatt en enkel måte å refundere horrible kjøp så hadde man kanskje bidrat mer til de som fortjener det istedetfor å sitte på Steam og føle seg som en rimelig fersk aksjemegler som lurer på om dette blir en solid investering eller om hele dritten kommer til å gå slik som sist gang. 2 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Jeg har tatt en ryddings i tråden. Hold dere til topic og ikke gå på person. Reaksjoner tas som vanlig på PM. 2 Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Nice moderatorbump av tråden. +1 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå