Mazzazz Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Jeg stusser litt ved hva du skal formidle her. Det er vel ordvalget - nemlig den rette religionen. Hvordan rangerer man hvilken religion som er rett? alt koker jo ned til hva man velger/blir påvirket til å tro på. Du nevner òg at det ikke er en eneste feil i Koranen, mens Bibelen er krydret med feil - noe jeg syns er en nokså absurd påstand. Alle de største abrahamittiske religionene har hellige skrifter som inneholder empiriske usannsynligheter/umuligheter. Om vi ser på "den rette religionen" som den religionen med færrest feil i skriftene, vil jeg foreslå å abdisere fra all slags religion, og komme til vitenskapens side: Der alt blir testet før det blir tatt som fakta! Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 For å ta opp et tidligere emne... ditt geni jeg mente er at er det en tilfeldighet er at så mange olje finnes i saudi-arabia og andre muslimske stater? Det er mye olje i muslimske stater fordi Gud hater muslimer? Det er observert at det å ha store mengder naturlige ressurser har en korrelasjon med lite demokrati, lav økonomisk vekst, mindre stabilitet og mer autoritære stater. Norge er et unntak fra dette, men vi er jo ikke akkurat muslimske. Så ditt argument jobber faktisk MOT poenget du ønsker å få fram. Gratulerer. https://en.wikipedia.org/wiki/Resource_curse For de som er interessert i emnet så anbefaler jeg på det varmeste boken "The Oil Curse: How Petroleum Wealth Shapes the Development of Nations" av Michael L. Ross. Veldig godt skrevet. Ellers må jeg innrømme at denne tråden er absurd. Enhver religiøs person som forsøker å bekrefte korrektheten av en religiøs tekst ved å henvise til vitenskapelig kunnskap der gjør to åpenbare ting: Gir vitenskapen autoritet over de religiøse tekstene. Bekrefter at de religiøse tekstene ikke er det beste stedet å lære om verdenen vi lever i. Snakker om å skyte seg selv i foten. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Jeg er enig i at denne tråden er absurd, men kanskje med et litt annet utgangspunkt. For alt handler om kjærlighet. Og alle som ikke er både blind og døv kan se at islam handler ikke om kjærlighet, men om det motsatte. Jeg foretok selv et studie på dette temaet i koranen for noen år siden, og fant at ordet "love" er nevnt 3 ganger i hele koranen. Alle 3 er i forbindelse med at allah elsker muslimer som dreper vantro. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Jeg er enig i at denne tråden er absurd, men kanskje med et litt annet utgangspunkt. For alt handler om kjærlighet. Og alle som ikke er både blind og døv kan se at islam handler ikke om kjærlighet, men om det motsatte. Jeg foretok selv et studie på dette temaet i koranen for noen år siden, og fant at ordet "love" er nevnt 3 ganger i hele koranen. Alle 3 er i forbindelse med at allah elsker muslimer som dreper vantro. Nå er ikke kristendommen, som du frontr, noe bedre da... I likhet med alle slike monoteiske religioner så legger religionen begrensninger på kjærlighet mens de sprer ht og intoleransen sin i lys av det de tror er kjærlighet... Problemt er at religiøse ikke vt hva kjærlighet er, de tror det er å elske en innbilt gud og følge de ofte hatefulle og intolerante reglene denne guden liksom har bestemt og tenker aldri over at de faktisk er med på å innskrenke kjærlighet mellom mennesker på grunn av anekdotene de er med på å spre.. Islam er vel kanskje den religionen av disse ørken religionene som har jødedommen som grunnsten som er den som har aller minst kjærlighet og sprer mest hat og intoleranse pr dags dato, men det er faktisk kun bare fordi kristendom og jødedom har måtte fire på de sinnsyke kravne de har hatt og ikke lenger har noen reel innflytelse på hva folk gjør lenger, de fleste kristne følger jo ikke bibelen allikevel og det skal vi bare være glade for, for ellers hadde vi hatt et helvettes samfunn! 1 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Jeg er enig i at denne tråden er absurd, men kanskje med et litt annet utgangspunkt. For alt handler om kjærlighet. Og alle som ikke er både blind og døv kan se at islam handler ikke om kjærlighet, men om det motsatte. Jeg foretok selv et studie på dette temaet i koranen for noen år siden, og fant at ordet "love" er nevnt 3 ganger i hele koranen. Alle 3 er i forbindelse med at allah elsker muslimer som dreper vantro. Jeg tror ikke våre grunner ekskluderer hverandre. Når det gjelder kjærlighet, så har jeg ikke et problem med å se for meg at islam, som andre religioner, har deler av seg som fronter helt forkastelige moralske verdier. Det er også en artig trivia, angående ordet "love", og jeg kan se for meg at det er et virkefullt anekdotisk bevis. Vil du også påstå at kristendommen fronter gode verdier, som nestekjærlighet, toleranse og generelt gode ting? Er dette i så fall basert på GT, NT eller begge deler? Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Nå er ikke kristendommen, som du frontr, noe bedre da... I likhet med alle slike monoteiske religioner så legger religionen begrensninger på kjærlighet mens de sprer ht og intoleransen sin i lys av det de tror er kjærlighet... Problemt er at religiøse ikke vt hva kjærlighet er, de tror det er å elske en innbilt gud og følge de ofte hatefulle og intolerante reglene denne guden liksom har bestemt og tenker aldri over at de faktisk er med på å innskrenke kjærlighet mellom mennesker på grunn av anekdotene de er med på å spre.. Islam er vel kanskje den religionen av disse ørken religionene som har jødedommen som grunnsten som er den som har aller minst kjærlighet og sprer mest hat og intoleranse pr dags dato, men det er faktisk kun bare fordi kristendom og jødedom har måtte fire på de sinnsyke kravne de har hatt og ikke lenger har noen reel innflytelse på hva folk gjør lenger, de fleste kristne følger jo ikke bibelen allikevel og det skal vi bare være glade for, for ellers hadde vi hatt et helvettes samfunn! Nå har nå ikke jeg nevnt kristendommen her, fordi dette er en tråd om islam, og ikke om kristendom. Men jeg vil likevel svare på ditt innlegg. Du har rett i at islam bygger på jødedommen. Men vennligst ikke nevn kristendom i forbinselse med jødedommen, folk kunne komme til å tro at det fins noen likheter mellom jødedom og kristendommen, men det fins ingen slike likheter. Du har også rett i at de fleste kristne ikke følger Bibelen, og det er fordi at kirken er gjennomsyret av falsk lære og politikk, og folket får høre at om de går i kirken en gang i uken så er det ok. Så derfor blir det å gå i kirken en gang i uken, og så glemme det hele til neste kirkebesøk. En annen ting er at ateister tror at kristne skal følge GT, men det er ikke tilfelle. GT er viktig med hensyn til profetier ol, Men det er Jesu budskap i NT som kristne skal følge, og det budskapet er kjærlighet. Det er her Jesus tolker hele loven og de 10 bud for oss og summerer det sammen i et ord, og det er kjærlighet. Jesus sier jo også at du skal elske dine fiender. Hvordan du kan klare å få dette til å rime med din framstilling av den "grusomme" kristendommen, det kan ikke jeg forstå. Kjærligheten i kristendommen er mao ikke bare rettet mot Gud, men mot mennesker av alle folkeslag og alle farger og fasonger, og deretter mot dyrene og alt som Gud har skapt. Mao det er en betingelsesløs og altomfattende kjærlighet, som ikke bare er rettet mot Gud. Denne kjærligheten kommer fra Gud. Den kristne Gud er selve kilden som all kjærlighet strømmer ut fra. Jesus ga oss to bud, og de inkluderer hele loven. Det er at du skal elske Gud av hele ditt hjerte, og det andre er at du skal elske din neste. Jesus sa også at disse to budene er like store. Mao bryter du et av dem så har du brutt dem begge og hele loven. 2 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Vil du også påstå at kristendommen fronter gode verdier, som nestekjærlighet, toleranse og generelt gode ting? Er dette i så fall basert på GT, NT eller begge deler? Les mitt svar ti RWS 1 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Les mitt svar ti RWS Tusen takk Jeg mistenker det er en del punkter vi er uenige på, men for å ikke spore av fullstendig så skal jeg begrense meg til et punkt. Eller et spørsmål, om du vil være nøyaktig. Dette med profetier er ikke noe jeg har satt meg inn i. Slik jeg ser det så var det profetier i det GT om en messias, og Jesus skal ifølge kristendommen være denne personen. Det jeg lurer på er følgende: Hvis man skal støtte til tro på profetier fra det Gamle Testamentet, hvordan kan man da forkaste andre, lettere absurde, historier fra det GT? Ville ikke Jesus ha vært kjent med profetiene fra det Gamle Testamentet, og derfor hatt det litt for lett for å oppfylle noen av disse profetiene med vilje? Jeg mener ikke disse spørsmålene som angrep, men er genuint nysgjerrig på hva svarene er. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 (endret) Du har rett i at islam bygger på jødedommen. Men vennligst ikke nevn kristendom i forbinselse med jødedommen, folk kunne komme til å tro at det fins noen likheter mellom jødedom og kristendommen, men det fins ingen slike likheter. De fleste med en viss triviell kunnskap om religion er fullstendig klar over at kristendommen og jødedommen, samt islam har likeheter og er "i slekt". Kristendommen og islam bygger på jødedommen. Jesus og tilhengerne hans var jøder, og det kan vi se tydelig i Det nye testamente i Bibelen. Men det er likevel viktig å legge til at jødene ikke tror på Jesus. Jøder venter fremdeles på Messias. Kristne tror Jesus er Messias. Det Gamle Testamentet er kristendommens kanoniserte skrifter i Bibelen, og i hovedsak identisk med jødedommens hellige skrift. Fellestrekk for jødedommen, kristendommen og islam er: Én Gud har skapt verden og menneskene. Gud har fortalt menneskene hvem Han er, og hva Han vil. Det står det om i religionens hellige bøker. Jøder, kristne og muslimer legger vekt på bønnen. De har et personlig forhold til Gud. Abraham (Ibrahim på arabisk) er en viktig person i alle de tre religionene. Jøder, kristne og muslimer regner seg som «Abrahams barn». Gud har sendt profeter til menneskene. Jerusalem er en hellig by for jøder, kristne og muslimer. Endret 8. juni 2013 av LiamH Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Nå har nå ikke jeg nevnt kristendommen her, fordi dette er en tråd om islam, og ikke om kristendom. Men jeg vil likevel svare på ditt innlegg. Du har rett i at islam bygger på jødedommen. Men vennligst ikke nevn kristendom i forbinselse med jødedommen, folk kunne komme til å tro at det fins noen likheter mellom jødedom og kristendommen, men det fins ingen slike likheter. Du har også rett i at de fleste kristne ikke følger Bibelen, og det er fordi at kirken er gjennomsyret av falsk lære og politikk, og folket får høre at om de går i kirken en gang i uken så er det ok. Så derfor blir det å gå i kirken en gang i uken, og så glemme det hele til neste kirkebesøk. En annen ting er at ateister tror at kristne skal følge GT, men det er ikke tilfelle. GT er viktig med hensyn til profetier ol, Men det er Jesu budskap i NT som kristne skal følge, og det budskapet er kjærlighet. Det er her Jesus tolker hele loven og de 10 bud for oss og summerer det sammen i et ord, og det er kjærlighet. Jesus sier jo også at du skal elske dine fiender. Hvordan du kan klare å få dette til å rime med din framstilling av den "grusomme" kristendommen, det kan ikke jeg forstå. Kjærligheten i kristendommen er mao ikke bare rettet mot Gud, men mot mennesker av alle folkeslag og alle farger og fasonger, og deretter mot dyrene og alt som Gud har skapt. Mao det er en betingelsesløs og altomfattende kjærlighet, som ikke bare er rettet mot Gud. Denne kjærligheten kommer fra Gud. Den kristne Gud er selve kilden som all kjærlighet strømmer ut fra. Jesus ga oss to bud, og de inkluderer hele loven. Det er at du skal elske Gud av hele ditt hjerte, og det andre er at du skal elske din neste. Jesus sa også at disse to budene er like store. Mao bryter du et av dem så har du brutt dem begge og hele loven. Helt enig baltazar. Fint skrevet :-) Har ikke fulgt med i diskusjonen helt her, men det er riktig det liamH sier. Alle var jøder, men de som valgte å følge Jesus og tro på ham begynte å kalle seg følgere av Kristus = kristendommen :-) 1 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 (endret) Tusen takk Jeg mistenker det er en del punkter vi er uenige på, men for å ikke spore av fullstendig så skal jeg begrense meg til et punkt. Eller et spørsmål, om du vil være nøyaktig. Dette med profetier er ikke noe jeg har satt meg inn i. Slik jeg ser det så var det profetier i det GT om en messias, og Jesus skal ifølge kristendommen være denne personen. Det jeg lurer på er følgende: Hvis man skal støtte til tro på profetier fra det Gamle Testamentet, hvordan kan man da forkaste andre, lettere absurde, historier fra det GT? Ville ikke Jesus ha vært kjent med profetiene fra det Gamle Testamentet, og derfor hatt det litt for lett for å oppfylle noen av disse profetiene med vilje? Jeg mener ikke disse spørsmålene som angrep, men er genuint nysgjerrig på hva svarene er. Ingen av historiene fra GT skal forkastes av kristne, alle er viktig som grunnlag for forståelse. Noen historier er ganske enkelt ren historie om Israels folk, andre er viktig som symbolikk og lærdom for ettertiden. Mye har også sin forklaring når det gjelder kampen mellom det gode og det onde, dvs mellom Gud og satan. Dette har som sagt sin naturlige foklaring, noe som ateister jo ikke tror på uansett. Profetiene i GT som varsler at Jesus skulle komme ble oppfylt med vilje. Profetiene var Guds melding til Israels stammer om hva som ville skje, for det var også Guds plan å sende Jesus for å "kjøpe" Israels folk fri fra satans grep, slik at alle som i ettertid velger av egen fri vilje å følge Jesus kan blir reddet. Det også gjort mange arkeologiske utgravinger og undersøkelser med grunnlag i Bibelen og GT, mange med det utgangspunkt å bekrefte at Bibelen er feil, likevel så har de alle endt opp med å vise at Bibelens historier er korrekt. Endret 8. juni 2013 av Baltazar94 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Kjærligheten i kristendommen er mao ikke bare rettet mot Gud, men mot mennesker av alle folkeslag og alle farger og fasonger, og deretter mot dyrene og alt som Gud har skapt. Jeg nevte kristendommen pga du er en stor forekjmper for nettopp kristendommen, og en stor bekjmper av islam 8ihvertfall tror du det selv...) Men hvordan kan noen påstå at kristndom, islam eller jødedom er religion for kjærlighet når samtelige begrenser den kjærligheten til kun en mann og en kvinne og på alle andre områder av kjærlighet så er dere de første til spre intolernse og hat grunnet gamle påstander i jødenes bibel, der også islam har lånt og stjålet ganske hardt...? Hvordan i all verden klarer noen av dere, enten du tro på kristndom, islam eller orginln, jødedom, å SE på dere selv som spreder av kjærlighet når alt dere gjør er å innskrenke den kjærligheten som finnes blandt mennesker? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 (endret) At er også gjort mange arkeologiske utgravinger og undersøkelser med grunnlag i Bibelen og GT, mange med det utgangspunkt å bekrefte at Bibelen er feil, likevel så har de alle endt opp med å vise at Bibeklens historier er korrekt. Kom med linker til dette er du snill, ellers tror jeg deg faktisk ikke... For alt tilsier faktisk det motsatte, at det er bare løgn og bedrag over hele linjen med kristne såvel som muslimer og jøder og biblene deres... Endret 8. juni 2013 av RWS 1 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Dette er kanskje den mest retarderte tråden på Diskusjon.no Burde holdes en avstemming, en vinner må kåres! Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 De fleste med en viss triviell kunnskap om religion er fullstendig klar over at kristendommen og jødedommen, samt islam har likeheter og er "i slekt". Da tar de fleste med en viss triviell kunnskap om religion er fullstendig feil. Og det er dette som også er tilfelle, og en del av problemet. For kristendommen er en åndelig religion, det betyr at ateister og andre som studerer Bibelen, likevel ikke kan forstå Bibelen. For ateister og de fleste av dagens kristne tror jo ikke at noe åndelig eksisterer. De tror at denne materielle verden som vi alle kan se er alt som er. De ser noen tilsynelatende likheter mellom disse tre , og så tror de at dette er likheter. Men så enkelt er det ikke. Islam er litt enklere å forstå for ateister, for islam er en religion av denne verden, med et gudebilde som er mer eller mindre enkelt og forstå for alle. Jødedommen er også på overflaten litt enklere å forstå for ateister, men den har også en åndelig side som gjør at ateister har problemer. Jødedommen har en åndelig side som er det motsatte av kristendommen. For å si det som Jesus Kristus sa det, så er jødedommen "satans synagoge" 1 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Jeg nevte kristendommen pga du er en stor forekjmper for nettopp kristendommen, og en stor bekjmper av islam 8ihvertfall tror du det selv...) Men hvordan kan noen påstå at kristndom, islam eller jødedom er religion for kjærlighet når samtelige begrenser den kjærligheten til kun en mann og en kvinne og på alle andre områder av kjærlighet så er dere de første til spre intolernse og hat grunnet gamle påstander i jødenes bibel, der også islam har lånt og stjålet ganske hardt...? Hvordan i all verden klarer noen av dere, enten du tro på kristndom, islam eller orginln, jødedom, å SE på dere selv som spreder av kjærlighet når alt dere gjør er å innskrenke den kjærligheten som finnes blandt mennesker? Jeg vil ikke svare på flere av dine innlegg inntil du slutter å provosere med å nevne islam og jødedom i samme setning som kristendom, og late som at kristendom har noe med jødedom og islam å gjøre, Jeg har bedt deg på en høflig måte om å slutte med dette, så du har ingen unnskyldninger for å fortsette med det. 1 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 (endret) Da tar de fleste med en viss triviell kunnskap om religion er fullstendig feil. Og det er dette som også er tilfelle, og en del av problemet. For kristendommen er en åndelig religion, det betyr at ateister og andre som studerer Bibelen, likevel ikke kan forstå Bibelen. For ateister og de fleste av dagens kristne tror jo ikke at noe åndelig eksisterer. De tror at denne materielle verden som vi alle kan se er alt som er. De ser noen tilsynelatende likheter mellom disse tre , og så tror de at dette er likheter. Men så enkelt er det ikke. Islam er litt enklere å forstå for ateister, for islam er en religion av denne verden, med et gudebilde som er mer eller mindre enkelt og forstå for alle. Jødedommen er også på overflaten litt enklere å forstå for ateister, men den har også en åndelig side som gjør at ateister har problemer. Jødedommen har en åndelig side som er det motsatte av kristendommen. For å si det som Jesus Kristus sa det, så er jødedommen "satans synagoge" 1. Hvor sier Jesus at jødedommen er "satans synagoge"? Tenker du på Johannes Åpenbaring og "dem som sier de er jøder, og ikke er det"? 2. Hva er en "åndelig religion" og hva gjør deg så spesiell at akkurat du har en "kontakt" med denne "åndeligheten"? 3. "De ser noen tilsynelatende likheter mellom disse tre , og så tror de at dette er likheter. Men så enkelt er det ikke". Kan ikke du da redegjøre litt for denne kompleksiteten som bare du og enkelte andre er "spesiell" nok til å se? La oss se om du faktisk følger opp dine egne poster på en ryddig og ordentlig måte. Her er en del løse tråder i dine innlegg som du bør redegjøre for hvis det du sier skal gi noe mening. Endret 8. juni 2013 av LiamH Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Ingen av historiene fra GT skal forkastes av kristne, alle er viktig som grunnlag for forståelse. Noen historier er ganske enkelt ren historie om Israels folk, andre er viktig som symbolikk og lærdom for ettertiden. Mye har også sin forklaring når det gjelder kampen mellom det gode og det onde, dvs mellom Gud og satan. Dette har som sagt sin naturlige foklaring, noe som ateister jo ikke tror på uansett. Profetiene i GT som varsler at Jesus skulle komme ble oppfylt med vilje. Profetiene var Guds melding til Israels stammer om hva som ville skje, for det var også Guds plan å sende Jesus for å "kjøpe" Israels folk fri fra satans grep, slik at alle som i ettertid velger av egen fri vilje å følge Jesus kan blir reddet. Det også gjort mange arkeologiske utgravinger og undersøkelser med grunnlag i Bibelen og GT, mange med det utgangspunkt å bekrefte at Bibelen er feil, likevel så har de alle endt opp med å vise at Bibeklens historier er korrekt. Igjen, takk for svar. Ikke det svaret jeg forventet, men kan jobbe med det allikevel. Når det gjelder historiene i det gamle testamentet så kan de umulig være bokstavelig talt riktige. Det bryter med vitenskapelig konsensus i arkeologi, geologi, fysikk, kjemi, biologi, genetikk, kosmologi, astrologi og paleontologi. Historie også, når jeg tenker meg om. Så jeg antar du mener den har en symbolsk betydning, da enhver kildekritikk vil finne Bibelen som en veldig lite troverdig kilde. Jeg skjønte heller ikke helt referansen til kampen mellom gud og satan. Kan du utbrodere? Profetiene høres nå ikke ut som profetier. Det du beskriver er et sett med retningslinjer som sier "Hei! Hvis du vil være en messias, gjør og si følgende..." Det kan umulig brukes som et seriøst grunnlag for å vurdere om noen er messias. Det siste punktet er bare feil. Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_the_Bible#The_Bible_and_archaeology Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 1. Hvor sier Jesus at jødedommen er "satans synagoge"? Tenker du på Johannes Åpenbaring og "dem som sier de er jøder, og ikke er det"? Du finner de ordene i åpenbaringen 2.9 og 3.9 Dvs i min new king james Bibel så står det synagogue of satan og the synagofue of satan, men du forstår vel kanskje at det er det samme ? Du har jo også blant annet dette. John 8:44 44 You are of your father the devil, and the desires of your father you want to do. He was a murderer from the beginning, and does not stand in the truth, because there is no truth in him. When he speaks a lie, he speaks from his own resources, for he is a liar and the father of it. 2. Hva er en "åndelig religion" og hva gjør deg så spesiell at akkurat du har en "kontakt" med denne "åndeligheten"? Det er jo det du ikke forstår, og heller ikke har forutsetninger for å forstå, du tror jo som sagt at det ikke fins noe åndelig, men at denne fysiske verden og det vi ser er alt som er. Jeg kan ikke forklare deg noe som du ikke kan klare å forstå. Jeg er forøvrig ikke så "spesiell" jeg er i grunnen ganske menneselig, med mine feil og mangler, slik du er og slik vi alle er. 3. "De ser noen tilsynelatende likheter mellom disse tre , og så tror de at dette er likheter. Men så enkelt er det ikke". Kan ikke du da redegjøre litt for denne kompleksiteten som bare du og enkelte andre er "spesiell" nok til å se? Jeg har jo allerede gjort det. Det er den åndelige delen du ikke kan forstå. La oss se om du faktisk følger opp dine egne poster på en ryddig og ordentlig måte. Her er en del løse tråder i dine innlegg som du bør redegjøre for hvis det du sier skal gi noe mening. Jeg kan ikke redegjøre noe mer enn jeg har gjort, du er ikke i stand til å forrstå uansett. Men om du virkelig er interessert, så vil du forstå på grunnlag av det jeg allerede har forklart. For det er kun du selv som kan åpne ditt sinn for kristendom, det kan ikke jeg gjøre. Og om du gjør det, så vil det bli åpenbart for deg, og du vil begynne å forstå. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 (endret) Igjen, takk for svar. Ikke det svaret jeg forventet, men kan jobbe med det allikevel. Når det gjelder historiene i det gamle testamentet så kan de umulig være bokstavelig talt riktige. Det bryter med vitenskapelig konsensus i arkeologi, geologi, fysikk, kjemi, biologi, genetikk, kosmologi, astrologi og paleontologi. Historie også, når jeg tenker meg om. Så jeg antar du mener den har en symbolsk betydning, da enhver kildekritikk vil finne Bibelen som en veldig lite troverdig kilde. Jeg skjønte heller ikke helt referansen til kampen mellom gud og satan. Kan du utbrodere? Profetiene høres nå ikke ut som profetier. Det du beskriver er et sett med retningslinjer som sier "Hei! Hvis du vil være en messias, gjør og si følgende..." Det kan umulig brukes som et seriøst grunnlag for å vurdere om noen er messias. Det siste punktet er bare feil. Kilde: http://en.wikipedia....and_archaeology Historiene i GT er riktig. Det bryter med vitenskapelig konsensus i arkeologi, geologi, fysikk, kjemi, biologi, genetikk, kosmologi, astrologi og paleontologi. og historie fordi det vi har lært om disse tingene er ikke riktig. Det er også derfor at spesielt arkeologer prøver å skjule resultatene fra arkelogiske utgravinger gjort etter Bibelns henvisninger. Og det samme med historikere osv. De prøver å skjule sannheten for oss, for sannheten passer ikke med agendaen til dem som leder denne verden. Jeg beskriver ingen retningslinjer som sier "hei hvis du vil være "osv. Om du tror det så har du misforstått. Det er Jesus Kristus ,Guds sønn. Som er Messias, og som skal komme tibake snart for å dømme levende og døde. Og deretter selv styre verden. Du kan ikke bruke wikipedia som kilde for å bevise noe om kristendom, for wikipedia kontrolleres og redigeres av jøder, og jødene er fiender av kristendommen, og det har de alltid vært. Det var derfor Jesus kritiserte jødene slik Han gjorde. Det fins forøvrig ikke noen "judeo-kristendom" som wikipedia påstår. Dette er kun en jødisk oppfinnelse og påstand, som de bruker for å innfiltrere og ødelegge kristendommen, og for å forføre kristne. Endret 8. juni 2013 av Baltazar94 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå