IHS Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 (endret) I motsetning til den jødiske og kristne guden, som velger å straffe hele menneskeheten på grunn av at de to første barna hans begikk en feil som et hvilket som helst barn ville ha begått. Som utsletter hele befolkningen nå og da fordi folk ikke er fanatiske nok. Som også spredde religionen via et sverd, som lar sine følgere slakte og drepe andre så lenge de tror på ham. Som ber om menneskeofringer. Som godtar slaveri. Som sender sin "sønn" som en slags avatar, som krever at alle skal elske ham mer enn sine egne familier. En sønn som så blir ofret, slik at han kan fjerne synder som urettmessig blir pålagt oss av gud i utgangspunktet. Nå krever han at vi tilber ikoner av en menneskeofring, og at vi er takknemlige fordi han stakk innom jorda en tur (Noe som var litt av et ork for en av gudestanden) og fjernet et problem han hadde gitt oss til å begynne med. Å forresten, glemte at han har en form for kannibalfetisj, fordi han vil at vi skal drikke blodet hans og spise av kroppen hans og danne ritualer rundt det. Det verste er vel at denne guden fjerner mellommenneskelig moral og ansvar. For til syvende og sist betyr det kun noe for ham, om du angrer til ham, og tilber ham. Det er ikke akkurat slik, Ascorius Jesus Kristus har vist verden at Gud er kjærlighet. Kjærlighet krever ærlighet, skyld stenger mennesket ute fra kjærligheten (Gud), derfor tar Jesus Kristus bort verdens skyld, for at verden skal kunne oppleve Gud (kjærligheten) . Men ja, du må angre din synd og bekjenne din skyld. Menneskets følelsesliv er ordnet som beskrevet og må tas hensyn til. Denne onde guden du snakker om er bare en projeksjon av egen skyld. Endret 3. mai 2013 av IHS Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 (endret) Det er fra "Lignelsen om pundene", ja, og jeg har lest hele. Hva er så moralen i denne historien til Jesus? Jeg legger til at det er flere tolkninger av denne, men jeg vil gjerne høre din. Tolkningen min av denne historien er kanskje det at man høster det man sår. Om man aldri tilgir nokon (denne skattefuten) når han så gjerne vil gjere opp for det han har gjort, kan man kanskje få tilbake i mot seg det dei her ikkje ville gjer for han. Altså at dei aldri kan bli tilgitt sjølv. Det er min første tolkning, men det er når eg har lest gjennom ein gong. Endret 3. mai 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Quetzalcoatl Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Det er ikke akkurat slik, Ascorius Jesus Kristus har vist verden at Gud er kjærlighet. Og hvor finner du den påståtte kjærligheten da? Kanskje i følgende vers? Og dersom I enda ikke lyder mig, men står mig imot, da vil også jeg stå eder imot i vrede og tukte eder syvfold mere for eders synder. I skal ete eders sønners kjøtt og ete eders døtres kjøtt. 3. Mosebok 26:27-29 Da skal du ete ditt livs frukt, kjøttet av dine sønner og dine døtre, som Herren din Gud gir dig; så stor er den trengsel og angst som din fiende skal føre over dig. 5. Mosebok 28:49-53 Og jeg vil la dem ete sine sønners og døtres kjøtt, og de skal ete hverandres kjøtt, under den trengsel og angst som deres fiender og de som står dem efter livet, fører over dem. Jeremia 19:9 Derfor skal foreldre ete sine barn hos dig, og barn ete sine foreldre, og jeg vil holde dom hos dig og sprede alt som blir igjen av dig, for alle vinder. Esekiel 5:8-10 Lykksalig er den som griper og knuser dine spede barn imot klippen. Salmenes bok 137:9 Deres små barn skal knuses for deres øine; deres hus skal plyndres, og deres kvinner skjendes. Jesaja 13:16 Samaria skal bøte fordi det har vært gjenstridig mot sin Gud; for sverdet skal de falle, deres små barn skal knuses, og deres fruktsommelige kvinner opskjæres. Hosea 14:1 Gå nå av sted og slå Amalek. Slå med bann alt det han har. Spar han ikke, men drep både mann og kvinne, både barn og diebarn, både okse og sau, både kamel og esel. 1. Samuel 15:3 Og folket som bodde der, førte han ut og skar dem over [2] med sager og treskesleder av jern eller hugg dem sønder med økser. Så gjorde David med alle Ammons barns byer. 1. Krønikebok 20:3, 2. Samuel 12:31 Og ti tusen tok Judas barn levende til fange og førte dem op på toppen av en klippe og styrtet dem ned derfra, så de alle knustes. 2. Krønikebok 25:12 Forbannet være den som gjør Herrens gjerning med lathet, og forbannet være den som holder sitt sverd fra blod! Jeremia 48:10 Jeg river bort mennesker og dyr, jeg river bort fuglene i luften og fiskene i havet, alt det som volder anstøt sammen med de ugudelige. Jeg vil utrydde menneskene av jorden, sier Herren. Sefanja 1:3 Verken deres sølv eller deres gull skal kunne berge dem på Herrens vredes dag. Ved hans nidkjærhets ild skal hele jorden bli fortært. For han vil gjøre ende, ja, brått gjøre ende på alle dem som bor på jorden. Sefanja 1:18 Derfor vent på meg, sier Herren, på den dag jeg reiser meg for å ta hærfang! For min dom er at jeg samler hedningefolk, sanker riker sammen, utøser min harme over dem, all min brennende vrede. For ved min nidkjærhets ild skal hele jorden bli fortært. Sefanja 3:8 Alter! Alter! Så sier Herren: Det skal fødes en sønn for Davids hus, Josias skal han hete, og på dig skal han ofre offerhaugenes prester, som brenner røkelse på dig, og det skal brennes menneskeben på dig. 1. Kongebok 13:2 Og alle offerhaug-prestene som var der, lot han drepe på alterne og brente menneskeben på dem. 2. Kongebok 23:20 Hvor er den gode guden din, som du skryter av både i tide og utide? 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Det er fra "Lignelsen om pundene", ja, og jeg har lest hele. Hva er så moralen i denne historien til Jesus? Jeg legger til at det er flere tolkninger av denne, men jeg vil gjerne høre din. Moral ? Jesus Kristus fortalte denne lignelsen, fordi disiplene trodde han dagen etter (palmesøndag) skulle ta makten i Jerusalem og at de sammen med ham skulle herske over Israel. Denne lignelsen (dette bilde) er som alle de andre lignelsene en dramatisering som er lett å huske, meldingen er: Den som arbeider for meg skal herske med meg, den som aviser min kongemakt vil gå under, som kjent gikk det slik han sa. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Og hvor finner du den påståtte kjærligheten da? Kanskje i følgende vers? ...... Hvor er den gode guden din, som du skryter av både i tide og utide? Glem det gamle testamente Quetzalcoatl, se på den omtanke og kjærlighet Jesus Kristus viser til de syke og svake omkring seg i det nye testamente. Lenke til kommentar
Quetzalcoatl Skrevet 3. mai 2013 Del Skrevet 3. mai 2013 Glem det gamle testamente Quetzalcoatl, se på den omtanke og kjærlighet Jesus Kristus viser til de syke og svake omkring seg i det nye testamente. Nei, for her får vi problemer siden evangelistene har basert grunnlaget av sin skrift på GT. Den påståtte Jesusen blir menneskeliggjort med GT som kilde! Sett deg bedre inn i den religionen du forherliger, er du snill. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 (endret) Glem det gamle testamente Quetzalcoatl, se på den omtanke og kjærlighet Jesus Kristus viser til de syke og svake omkring seg i det nye testamente. Nei, for her får vi problemer siden evangelistene har basert grunnlaget av sin skrift på GT. Det var fordi de ville at jødene skulle akseptere Jesus Kristus, ikke fordi de var enig i GTs fremstilling av Gud. Gud er kjærlighet, det er bare din egen skyld (synd) som hindrer deg å se og kjenne dette. Du må la Jesus Kristus ta bort din skyld, da vil du kunne kjenne og se Gud. Endret 4. mai 2013 av IHS Lenke til kommentar
lenge5 Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Det var fordi de ville at jødene skulle akseptere Jesus Kristus, ikke fordi de var enig i GTs fremstilling av Gud. Gud er kjærlighet, det er bare din egen skyld (synd) som hindrer deg å se og kjenne dette. Du må la Jesus Kristus ta bort din skyld, da vil du kunne kjenne og se Gud. Jesus er god og ren menneske, mens mohammed er pedofil, kriger, pigami er dårlig menneske Lenke til kommentar
IHS Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Jesus er god og ren menneske, mens mohammed er pedofil, kriger, pigami er dårlig menneske Jesus er et godt og rent menneske, mens Muhammad er pedofil, kriger, bigamist og et dårlig menneske Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Jesus er god og ren menneske, mens mohammed er pedofil, kriger, pigami er dårlig menneske Jesus var, hvis han faktisk levde og Bibelen stemmer, et godt og rent menneske, mens Mohammed var, i manges øyne, pedofil, kriger, bigamist og et dårlig menneske. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 (endret) Jesus var, hvis han faktisk levde... Hvis han levde ? Vet du egentlig hvem du snakker om ? Hans ord skal dømme deg den siste dagen. Endret 4. mai 2013 av IHS Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 IHS: Jeg ser at du driver og responderer til meg, samt at jeg får varsling om at du har "sitert meg". Likevel, så leser jeg ikke et ord av det du skriver lengre og jeg har gitt deg klar beskjed om at jeg ikke er interessert i å høre mer fra deg og dine tanketomme, kunnskapsløse og lav-pannede fundamentalist-monologer. Du er bortkastet tid for meg, på samme måte som det å skrive til meg er bortkastet tid for deg. Jeg leser ikke dine innlegg. Aksepter det, IHS. Finn noen andre å forkynne til. 2 Lenke til kommentar
newname1 Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 Noen som har svar på disse paradoksene? Hvis Gud skapte solen den 4. dagen - hvordan kunne det da ha gått 4 dager? I tillegg skilte han lyset og mørket første dagen - hvilket lys hvar dette og hvordan skille det uten en sol som går opp og ned? Og til slutt, hvorfor da skape solen og månen hvis det allerede var lys og mørke som skilte dagen? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 Jesus var, hvis han faktisk levde... Hvis han levde ? Vet du egentlig hvem du snakker om ? Hans ord skal dømme deg den siste dagen. IHS: Jeg ser at du driver og responderer til meg, ... Du skrev, hvis han faktisk levde ... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 5. mai 2013 Del Skrevet 5. mai 2013 (endret) Noen som har svar på disse paradoksene? Hvis Gud skapte solen den 4. dagen - hvordan kunne det da ha gått 4 dager? I tillegg skilte han lyset og mørket første dagen - hvilket lys hvar dette og hvordan skille det uten en sol som går opp og ned? Og til slutt, hvorfor da skape solen og månen hvis det allerede var lys og mørke som skilte dagen? Siden paradiset (Edens hage) med kunnskapens tre, livets tre og elv bare er symboler på noe annet er det nok slik at sol, måne, lys, natt og dag også er det, newname1 1: Mos 2: 4-10 "Dette er historien om himmelen og jorden da de var skapt,........ Herren Gud plantet i gammel tid en hage i Eden. Der satte han mennesket han hadde formet. Og Herren Gud lot alle slags trær vokse opp av jorden, forlokkende å se på og gode å spise av, og midt i hagen livets tre og treet til kunnskap om godt og ondt. En elv går ut fra Eden og vanner hagen" Åp 22: 1-5 "Engelen viste meg nå en elv med livets vann, klar som krystall. Den springer ut fra Guds og Lammets trone. Midt mellom byens gate og elven står livets tre, fritt til begge sider. Det bærer frukt tolv ganger og gir sin frukt hver måned. Og bladene på treet er til legedom for folkene. Det skal ikke lenger finnes noen forbannelse. Guds og Lammets trone skal være i byen, og hans tjenere skal tjene ham. De skal se hans ansikt, og de skal ha hans navn på sin panne. Natten skal ikke være mer, og de skal ikke ha bruk for lys av lampe eller av sol, for Herren Gud skal lyse over dem. Og de skal herske som konger i all evighet" De kristne forstår hva disse religiøse bildene (symbolene) betyr, akkurat som du forstår hva andre symboler betyr. Fks. Lammet er et bilde på Jesus Kristus, elven som springer ut fra Guds og Lammets trone er et bilde på den hellige ånd som utgår fra Faderen og Sønnen osv. Dette er mao: et symbolspråk, ditt spørsmål blir derfor like meningsløst som å spørre hvems flaske det er på pilen som peker oppover i dette fotografiet. Symbol Endret 5. mai 2013 av IHS Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Alle muslimer som måtte snuble innom denne tråden, og også alle ateister, burde se denne videoen. Muslimer som måtte lese denne tråden kan også ha nytte av å lese denne websiden http://1389blog.com/2013/05/06/allah-is-satan-according-to-former-muslims/ Lenke til kommentar
Mr.K. Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 «Ett poeng, ett krav: Heng ateistene!» ropte demonstrantene mens de marsjerte i hovedstaden Dhaka. Det var islamistbevegelsen Hefajat-e-Islam som arrangerte demonstrasjonen, og ifølge politiets anslag deltok oppimot 200.000 mennesker. - Snart får dere vel dette, istedenfor kristendom her til lands. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 «Ett poeng, ett krav: Heng ateistene!» ropte demonstrantene mens de marsjerte i hovedstaden Dhaka. Det var islamistbevegelsen Hefajat-e-Islam som arrangerte demonstrasjonen, og ifølge politiets anslag deltok oppimot 200.000 mennesker. - Snart får dere vel dette, istedenfor kristendom her til lands. Det er jo litt ironisk at de fleste ateistene heller vil ha islam enn kristendom her i landet, men samtidig så forstår de ikke at det er de selv som vil bli drept først om islam virkelig skulle ta over og bli dominerende i landet. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 (endret) Det er jo litt ironisk at de fleste fundamentalister går løs på andre religioner i et forsøk på å glorifisere sin egen. Man skulle tro at en religion som sto stødig på egen hånd, holdt seg for god for slik skitkasting...? Tro meg, ateister er ikke mer fan av Islam enn de er av Kristendommen, Jødedommen og alle andre former for gammel og utdatert overtro. Jeg trodde virkelig at dere fundamentalister hadde såpass minimal kunnskap om de dere uttalte dere om... Endret 6. mai 2013 av LiamH Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 6. mai 2013 Del Skrevet 6. mai 2013 Det er jo litt ironisk at de fleste fundamentalister går løs på andre religioner i et forsøk på å glorifisere sin egen. Man skulle tro at en religion som sto stødig på egen hånd, holdt seg for god for slik skitkasting...? Je glorifiserer ikke kristendommen her, jeg forteller bare sannheten. Og når ble det forbudt å være ærlig og fortelle sannheten ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå