Gå til innhold

Streaming av media over internett.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har googlet litt rundt, men har ikke funnet det jeg leter etter. Var ikke sikker på om dette var riktig forum seksjon, men jeg prøver..

Jeg leter etter et program som lar meg streame media fra min server PC over internett til min laptop. Altså et program som lar meg legge til de filene jeg ønsker å dele på min server pc. Også kunne få opp en liste over alle de filene på min laptop, så bare f.eks. klikke på en film å begynne å se den der og da.

Jeg må bare få frem at det dreier seg om streaming og ikke vanlig overføring. Det var veldig uklart i de andre artikklene jeg fant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plex Media Server og Client?

Krever at du setter opp serveres med dyndns eller lignenden slik at du når den fra internet.

Støtter Plex. Plex er overlegent når det gjelder et slikt formål. Tenk på det som "din egen personlige netflix"

Trenger ikke å sette opp dynds osv. Kun registrer deg på myplex og logg inn på de enhetene som skal ha kontakt med server og alt er tilgjengelig.

Har kjørt Plex på serveren i flere år og har uansett hvor jeg er i verden tilgang på bilder, filmer, tv eller musikk om det så gjelder tablet, mobil eller PC.

Endret av haddis
Lenke til kommentar

Plex ser ut som å være samme system som Subsonic. Jeg har brukt Subsonic i et par år som musikk og videostream, men har nå problemer med at video streames vha flash, som ikke støttes av Android 4.2. Gitt at dette er mulig på plex, vurderer jeg selv å bytte.

Kan det bekreftes at man kan se film og annen video, som .mkv og .avi, på Android?

Lenke til kommentar

Plex ser ut som å være samme system som Subsonic. Jeg har brukt Subsonic i et par år som musikk og videostream, men har nå problemer med at video streames vha flash, som ikke støttes av Android 4.2. Gitt at dette er mulig på plex, vurderer jeg selv å bytte.

Kan det bekreftes at man kan se film og annen video, som .mkv og .avi, på Android?

Jeg har enda ikke møtt på et videoformat, bildeformat og musikkformat den ikke støtter. Filmbibliotetet mitt er på rundt et 2000 filmer, 5000 sanger og noen tusen bilder. Den er rest, smdig og det bare FUNKER.

Har en sentral server med PlexSERVER som pusher ut media til både HTPC, telefoni, tablet og laptoper i huset. Er jeg på reise er jeg inne i bibiloteket mitt på et par sekunder.

Byttet ut plexserveren min for et par måneder siden. Flyttet alt over på ny disker og satt i gang plexserver til sortere, rename filer og kategorisere. Tok toppen to timer :)

Kanskje et lengre svar en du ønsket, men er ikke ofte jeg kommer borit et såpass gjennomført programbit.

Finnes også et relativt godt forum: www.forums.plexapp.com

Lenke til kommentar

Jo takk, tok sjangsen på at det var så enkelt og fungerte bra for to tre dager siden. Eneste jeg sliter med nå er få noen serier og artister til å dukke opp. Når den også fungerte så bra med video på tab og telefon blir det nok å gå over 100% snart, men jeg ser noen mangler som jeg ennå ikke får løst.

Har feks fire artister med samme navn, som jeg ikke får slått sammen eller endret på noen måte. Burde være en smal sak, må kanskje endre id3 tag på selve servern, men det er litt mer styr.

Føler jeg jobber meg mer og mer offtoppic av en tråd jeg ikke en gang har selv startet, men vet du om man kan lage playlist til musikk? Det har jeg ikke funnet ennå =)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...