Gå til innhold

hvor mye er det verdt


Anbefalte innlegg

drive og mekker et contact skjema for en mora til en kompis som skal være til barnehager hun drive, og jeg er veldig usikker på hvor mye penger jeg kan kreve for arbeidet...

 

uferdig version av scriptet ligger her:

http://magikern.sytes.net/bitteliten/

 

til alle som ikke har peiling og bare har tenkt til å skrive en vannvittig sum, vennligst ikke svar, jeg trenger seriøse svar...

 

det er ganske rotete som det står nå, men jeg driver og endrer en del på det, og uansett har folka som skal ha det null peil på programmering...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kor mykje du skal ta for det er eg ikkje heilt sikker på men for å hejlpe deg litt på vei så kan eg sette opp ein del tips til pris.

 

Uansett "salg og pris" copyright til koden er alfaomega og i få det skriftlig. at det er ein " lisens" dei kjøper og ikkje programmet. Viss andre vil ha systemet etterpå er det du som eig det og ikkje barnehagen.

 

- Kor mange timer har det kosta deg?

Over / under 10 timar?

 

Viss mellom 5-10 kan opp til 1000,- vere ein god pris ( også fordi dette kan betales skattefritt uansett kor mykje ein tener utanom. er ein skatteregel seier at ein har lov til å utføre arbeid for ein person inntill 1000,- ein gong i livet utan å måtte betale skatt for det.

 

 

Over 10 timer blir det litt verre men ca 100,- pr time effektiv jobbing

skal ikkje vere ein ublu pris.

 

Selføgeleg må også dine relasjonar til personen /ene som skal ha det spele inn og kva økonomi "bedriften" har.

 

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
drive og mekker et contact skjema for en mora til en kompis som skal være til barnehager hun drive, og jeg er veldig usikker på hvor mye penger jeg kan kreve for arbeidet...

 

Ta en liten symbolsk sum å få deg en skikkelig fet referanse istedet :-) Den kan være verdt mye mer enn penger etterhvert :) dersom det er den veien du vil gå også i arbeidslivet...

Lenke til kommentar
drive og mekker et contact skjema for en mora til en kompis som skal være til barnehager hun drive, og jeg er veldig usikker på hvor mye penger jeg kan kreve for arbeidet...

 

Ta en liten symbolsk sum å få deg en skikkelig fet referanse istedet :-) Den kan være verdt mye mer enn penger etterhvert :) dersom det er den veien du vil gå også i arbeidslivet...

 

synes egentlig ikke det hørtes så dumt ut... takk for svar...

Lenke til kommentar

Uansett "salg og pris" copyright til koden er alfaomega og i få det skriftlig. at det er ein " lisens" dei kjøper og ikkje programmet. Viss andre vil ha systemet etterpå er det du som eig det og ikkje barnehagen.

 

var mer arbeidet og min tid jeg tenkte på, og dette blir veldig skreddersydd til akkurat den oppgaven det skal brukes for her...

Lenke til kommentar

Copyright

for rein html er det nok litt vanskeleg å verne "kildekoden" slik som programvare. derimot scriptene kan ein ha copyright på.

 

Men å få copyright til kildekoden så må dette så i kontrakten som blir utarbeid mellom leverandør og kjøper.

Ting som han stå som copyright der er:

 

- Designet av sidene ( dog må ein unikheit av desigent vere godt synleg for at dette skal vere noko vits , samt at prisen på produktet kan gå litt ned gjennom at du kan selge designet til fleire kunder)

 

 

- Kildekoden til script ( også unikheit kreves, eit genrelt skjema innsending av info til ein epost-konto er ikkje unikt)

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
drive og mekker et contact skjema for en mora til en kompis som skal være til barnehager hun drive, og jeg er veldig usikker på hvor mye penger jeg kan kreve for arbeidet...

 

Ta en liten symbolsk sum å få deg en skikkelig fet referanse istedet :-) Den kan være verdt mye mer enn penger etterhvert :) dersom det er den veien du vil gå også i arbeidslivet...

 

synes egentlig ikke det hørtes så dumt ut... takk for svar...

 

Bare hyggelig :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...