Gå til innhold

Kraftig nok PSU?

RGN

Anbefalte innlegg

Jeg har en strømforsyning som leverer max 300 Watt.. Jeg har installert dvd spiller, dvd brenner, pentium 4 2.0 ghz og et geforce 4 4200 kort..

Nå vurderer jeg å oppgradere til en Pentium 4 2.8 GHz og et Radeon 9800 PRO kort.. Hvordan kan jeg vite om strømforsyningen klarer de nye komponentene? :-? Jeg aner jo ikke hvor mye strøm radeon kortet og prosessoren bruker.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har chieftec 360w og den sliter når jeg kobler inn den uttagbare hden, se sign for hardware

Vel, for det første har du større harddisker enn meg. (mere lagringsplass hvertfall). For det andre har du radeon 9800pro som krever mye strøm. For det tredje har du en noe billigere strømforsyning enn den jeg har. Jeg ville anbefalt deg en strømforsyning som sto i forhold til resten av utstyret du har i kassen. Mao, en skikkelig en. Du finner fort ut hva som er skikkelig hvis du leter litt rundt på 3dfxcool.no eller microplex.no

www.artpc.no som jeg linker til i siggen min skaffer også psu.

DrErling

Lenke til kommentar
Ok, men definer en "bra" PSU... 360Watt er nå 360Watt uansett, eller? :)

Nei, 360W er ikke alltid "360W". Merkelig måte å formulere meg på, men det er tidvis STOR forskjell på stabilitet på spenningen. Noe som kan gjøre at maskinen din blir ustabil. Spesielt ved overklokking der andre komponenter allerede nærmer seg grensa for hva de klarer stabilt.

Gå for kvalitetsstrømforsyninger. Chieftec 360W er sikkert helt ok, men ikke det råeste av det råeste. Forvent ikke å vinne NM i overklokking med Chieftec. Da er det nok antec 550W og deromkring som eier. Enermaxx forsyningen min på 350W har ikke skapt problemer. Ikke den forrige Enermaxx på 330W heller. Nå ser jeg at microplex har sluttet å føre enermaxx pga høy feilrate, så jeg skal kanskje ikke skryte så innmari før jeg har hatt dem i noen år...?

(uansett, den 350W forsyningen har nå stått på mer eller mindre konstant i ett år, kun avbrutt av 2 uker ferie i sommer og et uttall restarter pga litt vel optimistisk overklokking... Up_to_something.gif )

DrErling

Lenke til kommentar

Har sjeftekk 360w eg.. holde i lange baner te ein overklokka 2500+ ( 3200+), masse vifter, 2 cd-rommer, 3 harddisker, gf2 ti gold, ( hehe), 3x 120mm vifter, floppy, msi k7n2 delta ilsr, nettverkskort, nettverkskort, støvsuger +++

Holder i masse vis.. har enda masse og gå på:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...