Gå til innhold

Saftig oppgradering, hva syns dere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal man først bruke såpass med penger på en maskin så er den lille oppgraderingen fra 3570k til 3770k verdt pengene. vi snakker jo her en oppgradering på 500-600kr.

Om det er en oppgradering folk stiller seg undrende til lurer jeg heller på hva TS skal med Titankort i utgangspunktet. Skal dette være gaming-build så er et GTX680 til 3500kr mer en det som trengs.

Lenke til kommentar

Jeg merker stor forskjell på GTX 680 og Titan i f.eks Crysis 3 og Farcry 3.

Dog skal det sies at jeg har en rigg med 3x680 og 3930k og en med 3770k + 2x titan oppe å går nå.

Crysis 3 og FC3 er såpass krevende med mye grafikk på at GTX 680 blir litt tamt. Det er ikkje minne det er for lite av, men det er rett og slett for lite "futt" :p

Ett titan kort hadde ikkje jeg vært i tvil om å kjøpe, når man vet med sikkerhet at det ikkje vil komme noe i nær fremtid av single kort som kommer til å bli like raske. Ellers ville jeg faktisk anbefale 3770K siden disse 2 spilla jeg nevnte faktisk utnytter HT, og flere kjerner. Personlig liker jeg best å ha 6 kjerner, men så betaler man også for det. Og bør kanskje bruke dem som ved rendering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...