Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er dette skadelig for høyttaler?

Anbefalte innlegg

Oppdaget en liten ting i bilen min i dag som jeg var litt usikker på. Er det skadelig for høyttaleren om det ytre opphenget blir klemt litt flatt? Bilde sier vel mer enn tusen ord her:

20130328_195823_zpsd17fa07a.jpg

Høyttaleren står ikke helt sentrert, så dørtrekket klemmer litt på det ytre opphenget til membranen i øvre-høyre del som dere ser. Burde dette gjøres noe med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en 5.25" høyttaler (som også er original størrelse), den ble montert bak dørtrekket siden høyttalergrillen ikke passer over ellers. Diskanten stikker ut som kommer i veien for høyttalergrillen om den blir montert på normal måte.

Dette ble gjort på en bilstereoforretning, ville bare være sikker på dette er ikke bra før jeg tar meg bryet å gå tilbake å få det fikset.

Lenke til kommentar

OMG! det der er IKKE bra, og du kan fort ødelegge høyttaleren din når den får press fra en side sånn som der. Nesten rart at du ikke får skrapelyder når du spiller høyt nå.

Jeg hadde aldri turt å levere ut en bil til kunde med det greiene der, de burde skamme seg! Ser heller ikke ut som det skal være noe stort problem å få den høyttaleren midt i hullet, men du burde selvsagt kjøpt deg et komponentsett isteden for coax da, hadde blitt lettere og lyden hadde blitt bedre. En annen ting er at det SKAL være tett rundt høyttaleren for best mulig lyd ;)

Lenke til kommentar

Jeg ba spesifikt om ikke komponentsett. Vil prøve å beholde originalutseende så mye som mulig. Denne høyttaleren har jo delefilter, så diskanten er jo separat på sitt vis.

Svinger innom etter påsken og får dette ordnet opp da. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Glemte denne tråden litt av, men kan melde dette har blitt ordnet opp i nå. Høyttaleren ble flyttet en liten centimeter ned slik den gikk klar. Ble også oppdaget at støyfilteret var ødelagt i spilleren min, så det ble også fikset i samme slengen. Nå er stereoanlegget mye bedre enn det har vært noen gang. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...