MobilNerd Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Hva er poenget med å kunne bruke den raskest mulig, når du uansett lærer deg hvordan Android-telefoner fungerer rimelig kjapt? Tviler på at folk bruker noe særlig mer enn noen få dager på dette, og den tiden blir da tilnærmet ubetydelig. Fordi selv om du og jeg er interessert i å bruke den tiden, og masse tid på duppeditter så er det ikke alle som gidder det. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Hva er poenget med å kunne bruke den raskest mulig, når du uansett lærer deg hvordan Android-telefoner fungerer rimelig kjapt? Tviler på at folk bruker noe særlig mer enn noen få dager på dette, og den tiden blir da tilnærmet ubetydelig. Som mobilnerd sa så er det ikke alle som vil bruke de dagene på å lære seg telefonen Lenke til kommentar
raysv Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 på en iPhone så har du alt på en skjerm, så når du ikke kan det så er det mye lettere å finne frem. I android så er det mye mer å gjøre, det vil si mer å lære. Jeg går ut ifra at du er enig i at det er mye mer å gjøre på android, derfor er det også mye mer å lære Alt på en skjerm ??? Dette argumentet er jo helt på viddene, selvom man har flere ting man etterhvert kan lære seg i android gjør den da ikke til vanskligere å lære seg for å sende sms og ringe!!! Det man ikke trenger, eller ikke vet at man har, lærer man seg jo bare ikke! Jeg vil tørre å påstå at å ringe, sende sms, og surfe litt på weben er nøyaktig like lett å lære seg på både android og ios. Å påstå noe annet er på kanten til usaklighet. 2 Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 (endret) Alt på en skjerm ??? Dette argumentet er jo helt på viddene, selvom man har flere ting man etterhvert kan lære seg i android gjør den da ikke til vanskligere å lære seg for å sende sms og ringe!!! Det man ikke trenger, eller ikke vet at man har, lærer man seg jo bare ikke! Jeg vil tørre å påstå at å ringe, sende sms, og surfe litt på weben er nøyaktig like lett å lære seg på både android og ios. Å påstå noe annet er på kanten til usaklighet. nå er vi tre mot en her da til og med brickwall har jo sagt at android tar et par dager å lære seg Og ja, når du får en ny iPhone så har du bare en side med apper. Ergo: alt på en skjerm Endret 30. mars 2013 av 1BlueAnd1White Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 nå er vi tre mot en her da til og med brickwall har jo sagt at android tar et par dager å lære seg Og ja, når du får en ny iPhone så har du bare en side med apper. Ergo: alt på en skjerm Tar sikkert et par dager med iPhone også. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Fordi selv om du og jeg er interessert i å bruke den tiden, og masse tid på duppeditter så er det ikke alle som gidder det. Doro. 1 Lenke til kommentar
sevs Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 (endret) Jeg liker å ha alt customizable på android. Liker ikke at man bare har en side på iphone, det blir så sammentrykt, liksom. Og man kan jo bare bruke en skjerm på android. Synes også det med widgets er ganske greit, og det har utviklet seg mye. Faktum er at hele android-operativsystemet har utviklet seg til å bli mue mer brukervennlig enn første versjonene. Hvis du skal ha en android-telefon, sjekk at den enten har eller kan oppdateres til (gratis) til versjon 4.0 eller høyere. (f.eks 4.0.4 eller 4.1.2 etc.) Men på den andre siden har jo iOS (systemet til iphone) alltid vært nokså brukervennlig, men det har ikke forandret seg like mye som Android, tror jeg. Og så: android er billigere, og mer å lære betyr mer for pengene. Du må ikke bruke alle funksjonene, og vi på forumet kjenner vel ikke deg som person, men det kan jo hendefdu om fem år ender opp med å lage dine egne apper, dersom du lærer deg det. Det er da lettere å lage apper til android enn ios. Og iphone er generelt dyrere, og du har ikke like mye å lære. Endret 30. mars 2013 av sevs Lenke til kommentar
raysv Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 nå er vi tre mot en her da til og med brickwall har jo sagt at android tar et par dager å lære seg Og ja, når du får en ny iPhone så har du bare en side med apper. Ergo: alt på en skjerm Nå ser jeg at Brickwall har lagt til at han mener det samme om iphone, så den er jo grei! Men hvis du seriøst mener at du ville brukt 2 dager på å klare å bruke android til de tingene fleste parten faktisk bruker telefonen sin til, ringe, sms, mms, surfing og gå inn på et par apper, så burde man kanskje hoppe av tekonologi verden og innse at verden har innhentet en. Til og med min kjære mor på over 60 uten et snev av teknologi sans klarte faktisk disse tingene uten instruksjon innen de første minuttene hun hadde telefonen i hånda. (Ja jeg snakker android nå og ikke iphone bare så å ha det klart) Bare for å ha sagt det klart, jeg er ikke spesielt anti apple eller veldig pro Google og føler jeg har forholdvis objektivt syn, og gjentar, for å gjøre de dagligdagse tinga, så er det like enkelt på begge to. Hadde dette vært en diskusjon for 1.5 år siden så skulle jeg kanskje vært enig! Men android i seg selv som mobil os har jo tatt mile steg og vil vel si det har blitt et bedre os enn det ios er akkurat nå, men det blir en helt annen diskusjon igjen. 1 Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 (endret) Med fare for å virke feig: vi burde gi oss snart. Alle mener det de har skrevet, og ingen kan forandre på det vi mener denne samtalen foregår over hele verden uansett så vi finner nok ikke noe svar. Ps: hvis dere har veldig lyst til å fortsette så lag en annen tråd eller send en PM Endret 30. mars 2013 av 1BlueAnd1White Lenke til kommentar
TeyanaJoy Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Nok Android/Apple "krangel" nå syns jeg :-) Dere har kommet med deres meninger til trådstarter og da er det egentlig opp til dem hva slags telefon de ønsker :-) Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Syntes trådstarter kan komme tilbake snart Lenke til kommentar
TeyanaJoy Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Syntes trådstarter kan komme tilbake snart Ja! Det er jeg enig i Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Det er kanskje åpenbart hvilken intensjon denne tråden egentlig hadde! Lenke til kommentar
Slai Skrevet 15. april 2013 Del Skrevet 15. april 2013 Fjotthau, lumia 620 er åpenbart tidenes starter-phone . Enklest å lære, oversiktlig, gunstig pris. Lenke til kommentar
reiestad Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Hei, Det er mange gode telefoner på markeder, både iphone, android og windows telefoner. Personlig synes jeg iphone er for dyre og de at samme gjelder toppmodellene til Android og windows telefonene. I lavere prisklasser synes jeg Android telefonene hakker litt for mye når man blar imellom og i programmene. Fra gammelt av har nokia også vært kjent for ha de telefonene med best lyd og signal kvalitet, men det tester de tydeligvis lenger. Jeg tror nokia fremdeles er best på det området. Vi har tre nokia lumina telefoner i familien og alle er veldig fornøyde. Jeg skal kjøpe ny telefon til guttungen og havner nok på en Nokia 620. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå