Gå til innhold

Skal kjøpe ny mobil - trenger hjelp til å finne den riktige.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig få telefoner er lettere å bruke enn en iPhone

Jeg synes iPhone er knotete å bruke, liten skjerm > lite tastatur og små knapper, tungvint system osv.

Jeg synes android er enkelt, enkelt å bytte utsende og launchere :)(Please, ikke start en flamewar, og husk være saklig!)

Hvor stor skal telefonen være? :) Og budsjett?

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Veldig få telefoner er lettere å bruke enn en iPhone :)

Tviler på at den skal være så enkel som overhodet mulig, den skal bare være enkel. Og da er Android-telefoner enkle nok i massevis.

Ser ikke helt hva som evt gjør iPhone enklere enn Android (med forskjellige launchere fra ulike produsenter).

Endret av Brickwall
Lenke til kommentar

Jeg har vært innom både iPhone og Android, men nå har jeg Lumia 920 med Windows 8. Og jeg er storfornøyd!

Den er veldig enkel å bruke og har en stor skjerm som gjør tastatur og alt annet større og lettere å bruke. I tillegg er alt tilrettelagt og satt på plass for et brukevennlig og raskt operativsystem. Jeg anbefaler den på det sterkeste :D

Lenke til kommentar

Har en gammel nokia som er gått ut på dato. Den er vel rundt 10 år tenker jeg. Men nå skal jeg kjøpe ny. Tenkte kanskje på en smarttelefon, men den må være lett å bruke. Noen som har forslag!

Første smartmobil? Kjøp iphone 5. Det er den enkleste å lære seg å det funker. Hverken android eller Windows Phone er dårlige alternativer, men jeg anbefaler nesten alltid iphone til første gangs smartmobilkjøper :-)

Lenke til kommentar

Første smartmobil? Kjøp iphone 5. Det er den enkleste å lære seg å det funker. Hverken android eller Windows Phone er dårlige alternativer, men jeg anbefaler nesten alltid iphone til første gangs smartmobilkjøper :-)

Kan du si noe om hvorfor? Android er på ingen måte vanskelig, og Android-telefoner funker minst like bra som en iPhone.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan du si noe om hvorfor? Android er på ingen måte vanskelig, og Android-telefoner funker minst like bra som en iPhone.

hvor er det du får alt dette ifra? Ingen sier at androif er vanskelig eller fungerer dårligere enn iPhone. Vi sier bare at iOS er lettere å lære seg. Vi sier ikke at androif er vanskelig, bare at iOS er lettere
Lenke til kommentar

hvor er det du får alt dette ifra? Ingen sier at androif er vanskelig eller fungerer dårligere enn iPhone. Vi sier bare at iOS er lettere å lære seg. Vi sier ikke at androif er vanskelig, bare at iOS er lettere

"Alt dette"? Jeg aner ikke hva du snakker om. Hvis Android er enkelt, så trenger dere ikke å bruke enkelhet som et argument for å råde TS til å kjøpe iPhone.

Kan man ikke bruke en Android-telefon, så er kanskje Doro merket å velge og man kan glemme alt som heter smarttelefoner. Men vi er forhåpentligvis enige om at Android er enkelt.

Edit: jeg lurte også på hva det er som gjør iPhone enklere enn Android.

Endret av Brickwall
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gikk fra Android til Iphone noget ufrivillig (crappa Androiden, fikk gratis iPhone 5 av jobb), og har hatt den noen mnd nå. Kan virkelig ikke se hva som skal være lettere med en iPhone. Rent objektivt (om en ser bort fra preferanser, og hva jeg har vært vandt med) synes jeg det knøttlille tastaturet, manglende widgets og irriterende scrolling (vil jeg til bunnen av en lang liste må jeg scrolle manuelt ned hele dritten) gjør bruken av iPhone kronglete. At jeg må koble til pc for å bytte ringetone, eller opprette grupper i kontakter er heller ikke noe jeg setter pris på.

:)

• Liker 2
Lenke til kommentar

"Alt dette"? Jeg aner ikke hva du snakker om. Hvis Android er enkelt, så trenger dere ikke å bruke enkelhet som et argument for å råde TS til å kjøpe iPhone.

Kan man ikke bruke en Android-telefon, så er kanskje Doro merket å velge og man kan glemme alt som heter smarttelefoner. Men vi er forhåpentligvis enige om at Android er enkelt.

Edit: jeg lurte også på hva det er som gjør iPhone enklere enn Android.

på en iPhone så har du alt på en skjerm, så når du ikke kan det så er det mye lettere å finne frem. I android så er det mye mer å gjøre, det vil si mer å lære.

Jeg går ut ifra at du er enig i at det er mye mer å gjøre på android, derfor er det også mye mer å lære

Lenke til kommentar

på en iPhone så har du alt på en skjerm, så når du ikke kan det så er det mye lettere å finne frem. I android så er det mye mer å gjøre, det vil si mer å lære.

Jeg går ut ifra at du er enig i at det er mye mer å gjøre på android, derfor er det også mye mer å lære

Hvor lang tid mener du at en nybegynner vil bruke på å finne fram til alt det man trenger å finne på en Android-telefon?

Android har helt klart flere muligheter enn iPhone, men mye av dette er det veldig mange som ikke har behov for å lære seg. Man trenger ikke å root'e og legge inn custom roms, endre launcher, endre ikoner osv.

For de som bare vil ha en telefon med stor berøringsskjerm, hvor de kan surfe på nettet, høre på musikk, se filmklipp, ta bilder osv, så er Android så enkelt at hvilken som helst apekatt raskt vil finne fram.

Endret av Brickwall
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor lang tid mener du at en nybegynner vil bruke på å finne fram til alt det man trenger å finne på en Android-telefon?

Android har helt klart flere muligheter enn iPhone, men mye av dette er det veldig mange som ikke har behov for å lære seg. Man trenger ikke å root'e og legge inn custom roms, endre launcher, endre ikoner osv.

For de som bare vil ha en telefon med stor berøringsskjerm, hvor de kan surfe på nettet, høre på musikk, se filmklipp, ta bilder osv, så er Android så enkelt at hvilken som helst apekatt raskt vil finne fram.

Jeg vet ikke hvor lang tid det kan ta, men både jeg og faren min har erfart at på android så er det gøy å låne en telefon også rote rundt på den og se på mye rart lenge, men på iPhone så er man ferdig etter 2 sekunder.

Men det beste er nok for trådstarter å gå i en butikk og prøve telefoner. Som h*n sikkert ser så er ikke folk her enige :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi hvis du setter en iphone og en Android telefon foran en som aldri har brukt en slik før så vil han kunne bruke en iphone og utnytte den raskere enn en android telefon. Å for at du ikke skal tro og komme med fanboy greiene. Jeg sitter å skriver dette på en s3 ;-).

Lenke til kommentar

Trådstarter:

Ser du ikke har svart her på verken prisklasse eller størrelse, enten du går inn for det eller ei, byr du nå opp til en helvetes dans.

Skal du ha deg en ny telefon, og er helt blank på smarttelefonene anbefaler jeg deg å stikke innom en butikk/er som kan tilby både iPhone,Android og Windows telefoner. Prøv deg fram, bla i menyene og bruk den litt. Sjekk hvilke størrelser som passer hendene dine. Kjedelig å sitte med en padde i hånda som gir deg krampe i hendene når du skriver meldinger med en hånd, er lett å la seg imponere av store skjermen. Men de skal brukes og betjenes også.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Fordi hvis du setter en iphone og en Android telefon foran en som aldri har brukt en slik før så vil han kunne bruke en iphone og utnytte den raskere enn en android telefon. Å for at du ikke skal tro og komme med fanboy greiene. Jeg sitter å skriver dette på en s3 ;-).

Hva er poenget med å kunne bruke den raskest mulig, når du uansett lærer deg hvordan Android-telefoner fungerer rimelig kjapt?

Tviler på at folk bruker noe særlig mer enn noen få dager på dette, og den tiden blir da tilnærmet ubetydelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...