Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trøbbel med kompabilitet?

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen!

Jeg har problemer med internett og pc-en min.

Problemet utgir seg for å være at rekkevidden min ikke er god nok, men jeg vet det ikke er det.

Pc-en jeg bruker er asus n76vz (http://www.komplett....aspx?sku=761542 helt lik, bare med windows 7 ikke 8) som jeg kjøpte november 2012

asus rt-n66u fra januar/februar 2013.

Nettleverandøren er canal digital og vi får 12/5.

Jeg har sett etter firmware og programvareoppdateringer for både ruter og nettverkskort den 28.03-2013.

Intel® Centrino® Wireless-N 2230 (nettverkskort)

Jeg har ruteren i første etasje og sitter rett over den i andre etasje med hvertfall 1 antenne pekende rett mot pc-en min i luftlinje. Min iPhone 4s fungerer helt fint på nett og viser alle sine 3 streker for maks rekkevidde. Når det kommer til pc-en min viser den bare 3 av 5 streker og nettet fungerer, den hopper raskt fram og tilbake mellom 3 og 5. Det er bare den siste uka jeg har hatt problemer med dette, og i flere måneder før har denne rekkevidden fungert problemfritt. Problemet har varierer også, noen ganger fungerer alt normalt, mens andre ganger er det problemer. Ved å teste speedtest på min iPhone har jeg fått normale hastigheter (12/5)

Jeg har prøvd å teste internetthastigheten min på både nettfart.no og speedtest.net. Begge sidene viser normal ping, men download og upload hastighetene er på 0.16 og 0.17. Nettfart får ikke målt hastighetene, men speedtest målte de lave hastighetene. Det har fungert å skru datamaskinen av og så på igjen, men de to siste gangene har det ikke fungert.

For å prøve å fikse problemet har jeg avinstallert logmeinHamachi og som sagt sett etter oppdateringer. Jeg tror jeg har skrevet ned all nødvendig informasjon, men vis det skulle være noen spørsmål skal jeg svare i kommentarfeltet.

Hva burde jeg gjøre? hvor burde jeg henvende meg vis noe er feil? Er det en instilling gjemt bak 20 andre? Alle svar med tips og hjelp hadde vært fint og jeg takker på forhånd :)

Endret av Gaute R.S
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...