sola2000 Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 (endret) kanskje jeg er den eneste gutten som har dette problemet- jeg klarer ikke en gang en push-up. veier 88 kg høyde: 182 cm alder: 17 år jeg trenger hjelp-raskt Endret 28. mars 2013 av sola2000 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Det er bare én ting som hjelper, og det er å gjøre mer av det du er dårlig i. Slik at du blir bedre i det. Fordi du bygger riktig muskler på riktig sted. Ganske basic Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Ta så mange du kan på knærne hver kveld før du legger deg/dusjer. Da burde det skje noe etter en stund Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Vil heller anbefale og ta så mange du klarer hver på knærne hver eneste gang du har muligheten, gjerne 20+ ganger iløpet av dagen, på denne måten får du inn skikkelig volum imotsetning til kun før du går og legger deg. Lenke til kommentar
DaTrader Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Jeg har hatt det samme problemet, men etter litt trening med armheving på knærne så klarte jeg etterhvert mye over 40 push ups. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Hvorfor er det positivt å klare mange push-ups? Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Kan jo tas som en bonus da, Men å ikke klare noen er jo litt rart. Hvordan kan man få så lite kraft i armene at man ikke klarer en engang? Det er jo som å bære noen bøker, eller en kasse øl er jo tyngre. Bare start fra kne som alle her har sagt, så prøver du etterhvert vanlige push-ups. Du kjenner nok forskjell etter bare 1-2 dager. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Når man bærer ting bruker man ryggmusklene, samt bicep, ikke pressmusklene. Det er stor forskjell der. Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Om man har kraft nok til å bære noe burde man ha kraft nok til å ta minst en push-up. Vill nå påstå at alle som kan bære en kasse øl klarer minst en push-up. Ble litt off topic, men pointe var jo at hvordan det er mulig gjøre så lite at man ikke klarer en engang? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Han klarer nok både en og to hvis han går inn for det Lenke til kommentar
oletangen Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Ganske rar sammenligning at hvis man klarer å bære noe så klarer man å ta en push-up - man bruker jo helt forskjellige muskler. Jeg har ingen problemer med å bære en ølkasse, men med en kroppvekt på rundt 100 kilo og en høyde på rundt to meter så er det ikke like enkelt å ta push-ups. Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Det er kanskje litt rart ja, og ja man bruker andre muskler, men har du muskler nok til å bære noe har du muskler nok til minst en push-up. Vil nå påstå at alle klarer en, brotsett fra noen av de feite 300kg folka som ikke går ut av senga engang. Og du hadde nok klart en. Hadde du fått 100kr av meg hadde du sikkert klart det. Alle klarer minst en. Så støtter "Akse" med går man for det klarer man det. Lenke til kommentar
oletangen Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Jeg klarer push-ups, sa aldri at jeg ikke gjorde det. Klarer riktignok ikke mange. Skulle bare poengtere at det ikke er noen selvfølge at man klarer push-ups selv om man ikke veier 300 kilo Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Alle klarer minst en. Har vært borti flere som ikke har klart noen, mange veike jævler i denne sofa/pcgenerasjonen. Lenke til kommentar
jant90 Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Har vel mye med gener å gjøre også, jeg har alltid hatt veldig store triceps og har alltid klart 30+ pushups med en kroppsvekt på 80+ (14-16årutrent), nå klarer jeg rundt 60+ uten å ha trent pushups 1gang siden jeg begynte med trening (22år,85kg,trent). Kjør push-up med diamant grep så du får fokusert på triceps, du kan f.eks kjøre5stk i timen, om det blir for lite kjør 10 i timen. Om du er så svak som du sier hold deg på 5 i timen fra du står opp til du legger deg (ca10 timer om dagen). Da har du 50stk om dagen, du vil øke ganske drastisk de første ukene, kanskje du til og med vil merke noe etter 1 om du spiser og hviler bra. Det høres kanskje ut som mye, men det tar deg faktisk bare 5min i timen om du bruker 1min på hver rep. Når du føler du er klar for det kan du øke ytterligere med ekstra reps i timen, du MÅ øke reps når du kjenner at du klarer fler enn 5 visst ikke vil du ikke få progresjon. Etterhvert kan du bytte grep om du begynner å bli lei av samma greps stilling, men prøv ihvertfall og hold deg på samma grep i minimum 1uke. Endret 2. april 2013 av jant90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå