Cooky Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 (endret) Jeg har for tiden streptokokker (henviser til følgende tråd). Når jeg dusjer bruker jeg følgende såper/geler til underlivet/kroppen: - Dr Greve Sensitiv Imtimvask (underlivet) - Dr Greve Sensitiv Dusjgele (resten av kroppen) Og Blance Scalp Shampo til håret (som jeg har en del av) - Kan jeg ha blitt allergisk mot noen av disse dusjproduktene, og dermed fått streptokokker som følge av dette? Endret 28. mars 2013 av Cooky Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Stort sett alle intimhygieneprodukter har kjemikallier i seg som kroppen kan utvikle irritasjon mot. Begrens mengden og hyppighet og velg det som har minst allergipotensiale. http://www.naaf.no/ Mange frisører anbefaler at man roterer ulike shampoo'er. Reagerer du på det du bruker bør du i alle fall slutte å bruke det. Lenke til kommentar
mindfilter Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 - Kan jeg ha blitt allergisk mot noen av disse dusjproduktene, og dermed fått streptokokker som følge av dette? Streptokokker er en bakteriell infeksjon, og har ingenting med hverken dusjprodukter eller allergi å gjøre.. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 29. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2013 (endret) Streptokokker er en bakteriell infeksjon, og har ingenting med hverken dusjprodukter eller allergi å gjøre.. Enkelt og greit. Da var det rart at sykehuset ikke fant noe. De tok nemlig 2 blodprøver (om jeg husker rett), og prøve av det mest innfekte området (halsen), mens fastlegen med en gang var sikker på at det var snakk om streptokokker. - Kan blodprøver og prøver være normale selv om det er snakk om streptokokker? Endret 29. mars 2013 av Cooky Lenke til kommentar
vidor Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Ubehaget du føler er som regel fra immunresponsen. En vil vel normalt sett finne økt verdi av hvite blodlegemer i alle fall i området og antistoffer. Hvordan man responderer kan jo være individuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå