ilpostino Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 NAD C356BEE skilter med 2x80w men har 2 par høyttalerterminaler (Speaker A+B). Hvis en skal bruke både A+B - burde den ikke da hatt feks 4x80w slik at den klarer å levere 80w til hver utgang? Lenke til kommentar
GAu Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Heisann, Joda, men 'burde ha' er et skummelt begrep. HiFi er en markedsorientert bransje, der man nok ikke får mer enn det som er spesifisert Etter å ha gløttet på NADs eget datablad http://nadelectronic...onsumer-reviews kan jeg ikke se at de lover noe mer enn total kontinuerlig utgangseffekt > 80W. Det kan jo bety 1 x 80,1; 2 x 40,05 eller 4 x 20,03 alt etter hva du kobler til. Det de derimot lover, er at denne effekten leveres over hele frekvensområdet (20 - 20000Hz) og til begge kanaler, og ikke bare målt ved 1kHz sinus-signal (som en del konkurrenter gjør) Det der med 2 x 80W kan være noe HiFi-klubben har funnet på sjøl Håper jeg ikke skremmer noen nå _____ GAu Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. april 2013 Forfatter Del Skrevet 4. april 2013 Det skal ganske mye til for å skremme meg så det går fint Planen er uansett å kun koble til to høyttalere til anlegget. hvis den leverte 4x80w kunne jeg biamp'et høyttalerne men det beste er vel å ha to separate forsterkere til dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå