G Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Du så irriterende opplevelse jeg har med Windows 8 akkurat nå. Driver å innstallerer Windows Updates på en W8 innstallasjon. Plutselig forsvinner: - Taskbar - Leter etter den i innstillinger, får aktivert venstre og høyre type uten krøll, men bottom (bunn) og alternativt også top (topp) vil ikke vises selv om den er aktivert. Har ikke funnet svaret enda. Kanskje en reboot gjør susen. Ellers er det en her som sier at: If you experience this problem, most likely your Windows Explorer process crashed. http://www.online-tech-tips.com/computer-tips/windows-taskbar-missing-disappear/ MEN, hvorfor får jeg aktivert høyre og venste, men ikke topp og bunn? Virker jo ikke akkurat som det har krasjet for høyre og venstre variant av taskbar. Forvirrende!! Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Nå var jeg fristet til skryte hvor bra w8 fungerer , de som bruker det sier ihverfall det Så hvorfor skal du da få problemer , det funger jo så mye bdere en tidligere utgaver ? Lenke til kommentar
G Skrevet 28. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2013 (endret) Fant en annen kilde om taskbar. Høres usannsynlig komplisert spør du meg, om det virkelig er så mange varianter av taskbar-bruk: http://www.petermart...ows/taskbar.htm (POTENSIELLT BRA FOR DE MED VEDVARENDE PROBLEMER) For de uinnvidde; Hva er en taskbar...: http://en.wikipedia.org/wiki/Taskbar Endret 28. mars 2013 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 28. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2013 (endret) Det er en liten jævel av en taskbar nederst fant jeg ut nå. Et eller annet sted ligger det et Chrome-ikon. Og jeg får en sånn liten flytende label som sier Chrome når musepekeren er nær nok det stedet på taskbar. Nå reboot'er jeg for å se om det har noen effekt i det hele tatt Oppdatering: Da har jeg reboot'et, og taskbar'en er tilbake. Mulig det var Windows Update som spillet meg et puss. Eller at jeg har kommet borti noe og det uten at jeg var helt klar over at skjedde. Uansett dukket den opp igjen etter reboot uten at jeg gjorde noe for å få den tilbake. Kan hende dette er et standard-problem for alle Windows'er. Da guidene jeg fant på internett snakker om taskbar på en generell måte, og kommer med eksempler fra Windows 7 og andre versjoner. OPPDAGELSE: Om enn så liten. Dersom du høyreklikker Taskbar, for så å gå til øverste menyvalg Toolbars -> få får du en meny med 4 innstillinger du kan slå av og på. Den ene av disse heter Desktop. Når den Desktop er haket av som påslått, så får du en liten dobbelt-haket pil ved siden av ordet Desktop i Taskbar etterpå. Klikker du på dobbelthaket pil, så spretter det opp en meny som inneholder en del artig snacks på ting man bruker ofte nok: Hos meg er disse tilgjengelige: - Libraries - Homegroup - navn jeg ga PC i en folder - Computer - Network - Control Panel - Recycle Bin (alle ovenfor har undermenyer) så noen uten undermeny i samme pop-meny: Control Panel Google Chrome Endret 28. mars 2013 av G Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Har opprettet denne tråden med disse innleggene så de kan være til hjelp for andre brukere som har fått det samme problemet. Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Nå var jeg fristet til skryte hvor bra w8 fungerer , de som bruker det sier ihverfall det Så hvorfor skal du da få problemer , det funger jo så mye bdere en tidligere utgaver ? Har du så lite å gjøre om dagen at du føler behov for å trolle Win8 tråder? Det er så fryktelig patetisk å se deg holde på slikt, all den tid du ennå ikke har prøvd OS-et... Herre... Lenke til kommentar
G Skrevet 28. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2013 (endret) Takk til Malvado for å flytte dette vekk. Endret 28. mars 2013 av G Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 (endret) Har du så lite å gjøre om dagen at du føler behov for å trolle Win8 tråder? Det er så fryktelig patetisk å se deg holde på slikt, all den tid du ennå ikke har prøvd OS-et... Herre... Det var for å pongtere at w8 slet ikke er bra nok til å kunne erstarte w7 , noe mange menere er tilfelle alså at om det funger for mange så sliter andre . Dette beviste bare at det er snakk om menere en å bare legge om vanene Det blir som å si at papas bil ar bra , Hadde den bare vilet startete Endret 28. mars 2013 av den andre elgen Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Da har Windows 7 vs 8 diskusjonen gått langt nok, denne tråden ble opprettet i forhold til en problemstilling, ikke for at man skal diskutere videre om hva som er best, har man behov for videre diskusjon der fin i det minste riktig tråd å poste i og hold dere saklig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå