Raptors Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 (endret) Hei, Jeg var å trente styrketrening i går og når jeg kom hjem kjente jeg ikke annet enn normal muskelsmerte. Altså helt vanlig. Jeg la meg til å sove og våknet mitt på natten for å få meg noe å drikke, kjente ikke noe særlig da og la meg til å sove igjen. Om morgenen da jeg våknet kjente jeg en intens smerte i bicepsen. Nærmere bestemt "Distal biceps tendon". (Se bildet). Jeg har samtidig en viss smerte i selve biceps muskelen. http://www.physioadvisor.com.au/assets/256/files/Long%20Head%20Biceps%20Tendon.jpg Er redd jeg kan ha pådratt meg en langvarig skade og spør derfor her på forumet om det er noe jeg kan gjøre for å utelukke de værste tilfellene? P.S Klarer ikke strekke hånda rett ut. Blir en bøy ved albuen... Endret 28. mars 2013 av Raptors Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 (endret) Skal ikke gå go for at det er akkurat det samme. Noen ganger når jeg er med å trekke kabel på jobb så får jeg en sånn smerte i samme området som du beskriver her, sikkert for ivrig og legger for mye vekt på trekket. Vondt å strekke ut armen også, så jeg går som regel med armen bøyd når jeg får sånn strekk/skaden. Hadde is på og etter en uke så er smertene så godt som borte for min del. Endret 28. mars 2013 av Veritas_ Lenke til kommentar
Akse Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 La biceps hvile, og ikke kjør curls før det er bra igjen. Lenke til kommentar
Raptors Skrevet 28. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2013 (endret) Skal ikke gå go for at det er akkurat det samme. Noen ganger når jeg er med å trekke kabel på jobb så får jeg en sånn smerte i samme området som du beskriver her, sikkert for ivrig og legger for mye vekt på trekket. Vondt å strekke ut armen også, så jeg går som regel med armen bøyd når jeg får sånn strekken/skaden. Hadde is på og etter en uke så er smertene så godt som borte for min del. Godt mulig det er det samme :o Uff, en uke uten trening... Det blir kjedelig Blir det bedre etter noen dager, så jeg i hvertfall kan kjøre cardio eller ben øvelser? Endret 28. mars 2013 av Raptors Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Hadde det samme forrige uke, ikke store greiene. Gikk over etter ca. 5 dager Lenke til kommentar
Raptors Skrevet 28. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2013 Hadde det samme forrige uke, ikke store greiene. Gikk over etter ca. 5 dager Da var det helt vekke? Eller går da an å trene ben eller cardio etter færre dager? 3 kansje? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Du kan trene bein og cardio nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå