AMDBunny Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Hei, Jeg ønsker å importere en helt ny bil fra Tyskland. Er det noen som vet hvordan jeg må gjøre dette? Jeg ønsker å kjøpe en ny bil fra en tysk gråimport forhandler WWW.MATTHESMOBILE.DE. Er det noe spesielt jeg må passe på? Kan jeg f.eks kjøre den hjem selv eller må den bli transportert av et transportfirma? På forhånd takk for hjelpen Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 En viktig ting er at du må ha kontraktsfestet at merverdiavgiften skal tilbakebetales ved eksport, og at du må ha kontraktsfestet NÅR den skal tilbakebetales. Hvis du ikke har det kan de jo i teorien vente så lenge de vil, flere år... Du bør derfor ha kontraktsfestet at merverdiavgiften skal tilbakebetales innen 14 dager etter kjøp. Dersom du kjøper eksportplatten (røde skilter) kan du kjøre bilen selv, da er det kun ansvarsforsikring som medfølger skiltene. Man kan skaffe norsk forsikring med chassisnummeret. Ellers er det vel i grunnen tut og kjør. Kjør på rødt når du kommer inn i Norge. Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 (endret) Sjekk også opp tollvesenets side om innføring av kjøretøy slik at du forstår hvilke frister og plikter som gjelder når du kommer tilbake til norge. http://www.toll.no/t...&epslanguage=no Endret 28. mars 2013 av RunRookieRun Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 14. april 2013 Forfatter Del Skrevet 14. april 2013 Hvilket utstyr er det bilene som blir solgt i Norge har, som ikke bilene i Tyskland nødvendigvis har? Jeg har sett at det står vinterpakke på noen biler i Tyskland. Det er vel dette alle bilene som blir solgt nye i Norge har. Men hva innebærer egentlig dette? (Utenom varme i forsetene). Blir alle nybiler i Norge tectylbehandlet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå