Gå til innhold

Ønsker litt hjelp angående ram settings

Planiar

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop kjøpt p4 2.8ghz/800 cpu, og abit ic7 hovedkort, og corsair xms 3200ll 512 mb ddr (som jeg har 2 av = 1 gig i dual mode).

By spd instillingene på ram er 2-5-3-2. Jeg ønskjer å kjøre 2-5-2-2.

Jeg går i bios, fixer sakene, og saver og exit'er. Pc'en poster ikke, noe med bios checksum error. Fint, jeg clearer cmos.

Jeg setter cpu'en fra "by spd" til "manuel" eller hva kjøss, og setter dram ratio til 3:2. Går ut av cpu menyen og inn i ram menyen. Setter sakene til 2-5-2-2 saver og exit'er, rebooter, og alt poster normal. Er i Windows i skrivende stund nå.

Hva er grunnen til at jeg ikke kan kjøre 2-5-2-2 med cpu på spd? Er cpu paa 1:1 dram ratio når den er by spd? Vil 1:1 med 2-5-3-2 være bedre enn 3:2 med 2-5-2-2? Det er mine spørsmål som jeg ønsker hjelp til.

Vær så snill, hvis topic'et er dårlig eller feilt eller ikke etter din smak, hold kommentare(n)r for deg/dere selv.

Takk på forhånd,

Stig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye bedre å kjøre 1:1 enn å kutte litt inn på instillingene med 3:2. Og det e vel 2 3 2 6 som e spd. Ialllefall det på mine. Har du klokka da? Regne egentlig med at du ikkje har det. Men hvis du nå har det, så kan eg jo seia at overklokking gjør det vanskligere/mer ustabilt å sette ned/ha lave innstillinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...