Windoge Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 På et par måneder tjener jeg 10000 kr ekstra på grunn av natt -og helgetilleggene. Om jeg går over til samme lønn som de som jobber dagtid vil jeg slite. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Jeg jobber 100% nattstilling som sykepleier. Synes det er perfekt! Max 7 netter i strekk og minimum 4 dager fri. Varierer etter hvor i turnusen man er. Men det er mer fri enn med dagjobbing, og betydelig mer lønn pga alle tilleggene. Lenke til kommentar
Charlo Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Jeg jobber NATT nå!! Det rocker. Vampire life ya'll Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Jeg jobber 100% nattstilling som sykepleier. Synes det er perfekt! Max 7 netter i strekk og minimum 4 dager fri. Varierer etter hvor i turnusen man er. Men det er mer fri enn med dagjobbing, og betydelig mer lønn pga alle tilleggene. Jepp, det er den ekstra lønna som er hele motivasjonen for min del. Det er egentlig ikke noe rolig jobb jeg har heller. Er stort sett på farta hele natta. 11 timer fredag, og 12 timer i helgene. Ellers 9 timer. Er i tillegg godt med en hel friuke. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Jeg jobber 100% nattstilling som sykepleier. Synes det er perfekt! Max 7 netter i strekk og minimum 4 dager fri. Varierer etter hvor i turnusen man er. Men det er mer fri enn med dagjobbing, og betydelig mer lønn pga alle tilleggene. 7 netter i ett strekk... WTF??!! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 (endret) 7 netter i ett strekk... WTF??!! 7 netter i ett strekk... WTF??!! Jeg jobber 7 netter i strekk sammen med 6 andre som gjør det samme. Kom akkurat hjem fra et skift på 12 timer. Skal på 12 timer i natt også. Endret 7. april 2013 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Jeg jobber 100% nattstilling som sykepleier. Synes det er perfekt! Max 7 netter i strekk og minimum 4 dager fri. Varierer etter hvor i turnusen man er. Men det er mer fri enn med dagjobbing, og betydelig mer lønn pga alle tilleggene. Du jobber vel i privat sektor, kanskje? Jeg har ennå tilgode å finne en jobb i offentlig sektor som lar meg jobbe 100% natt, så jeg er i privat. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Du jobber vel i privat sektor, kanskje? Jeg har ennå tilgode å finne en jobb i offentlig sektor som lar meg jobbe 100% natt, så jeg er i privat. Nei jobber i offentlig sektor. Men på en avdeling som er fleksibel i forhold til turnus og lydhør for ønsker. Men for å være helt nøyaktig, så er stillingen "bare" 95% natt. Har en forkortet aftenvakt en gang pr 12. uke for at stillingen totalt sett blir 100%. Jobber 10timers nattevakter. Vet om 3-4 andre som også jobber full nattstilling, så det er mulig selv i det offentlige. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 7 netter i ett strekk... WTF??!! Er jo ikke noe galt i det. Har også en uke fri relativt ofte. De med mindre nattstillinger jobber også en uke i strekk, men har opp til to uker fri. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Jeg jobber 7 netter i strekk sammen med 6 andre som gjør det samme. Kom akkurat hjem fra et skift på 12 timer. Skal på 12 timer i natt også. Du kompenseres vel med mye fri i etterkant da? Og du får vel forhåpentligvis overtidsbetaling for de ukene du jobber så mye? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Du kompenseres vel med mye fri i etterkant da? Og du får vel forhåpentligvis overtidsbetaling for de ukene du jobber så mye? Får ikke overtid når turnus er sånn. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Får ikke overtid når turnus er sånn. Ok, skjønner. Jeg ser det geniale i en slik turnus da jeg av erfaring vet at oppstykket turnus er mer slitsomt enn turnuser med konsentrert arbeid. Men i kommunen jeg jobber i er mer enn 4 nattevakter i ett strekk bannlyst. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Ok, skjønner. Jeg ser det geniale i en slik turnus da jeg av erfaring vet at oppstykket turnus er mer slitsomt enn turnuser med konsentrert arbeid. Men i kommunen jeg jobber i er mer enn 4 nattevakter i ett strekk bannlyst. Det er genialt ja Må være ganske slitsomt å jobbe korte økter med korte friperioder. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Du kompenseres vel med mye fri i etterkant da? Og du får vel forhåpentligvis overtidsbetaling for de ukene du jobber så mye? 1 uke jobb, 1 uke fri. I tillegg har jeg 6000-7000 kr mer per måned enn om jeg hadde jobbet vanlig dagtid. På helligdager er det selvfølgelig enda mer. Og ja, dersom jeg tar en ekstra vakt på en av fridagene mine, skal jeg ha 100% ekstra. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 1 uke jobb, 1 uke fri. I tillegg har jeg 6000-7000 kr mer per måned enn om jeg hadde jobbet vanlig dagtid. På helligdager er det selvfølgelig enda mer. Og ja, dersom jeg tar en ekstra vakt på en av fridagene mine, skal jeg ha 100% ekstra. Har du konstant en uke på, en av? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Har du konstant en uke på, en av? Ja, det må nesten være slik. Om jeg skulle hatt fri mindre enn en uke ville det vært bortkastet for min del. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 (endret) Ja, det må nesten være slik. Om jeg skulle hatt fri mindre enn en uke ville det vært bortkastet for min del. Du står nok i en særstilling med en slik turnus. Det er ikke vanlig i kommunalsektoren i alle fall. Antar at kommuner velger turnusordningene sine for å sikre stor nok vikarpool. Personlig har jeg en turnus innenfor "normalen" som er så bra den kan bli. Men jeg har en del uker på turnus med over 7 dager fri i ett strekk, sett bort fra en enkelt vakt midt i. Denne vakten skulle jeg gjerne klart meg foruten. Endret 7. april 2013 av ostenxx Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Ja, det må nesten være slik. Om jeg skulle hatt fri mindre enn en uke ville det vært bortkastet for min del. Ja okei. Har enten 3, 4 eller 7 vakter i slengen. Synes det er veldig greit, lett å bytte eller jobbe inn for å kunne reise bort uten å røre ferien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå