Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Brist i ribbein?

V3r0n1c4

Anbefalte innlegg

Heisann! Var i en leke-slosskamp i går som tok litt av, og har hatt smerter siden.

Jeg ble holdt fast bakfra med armene til motstanderen presset mot ribbeina, mine armer tror jeg var over.

Området ved albuene til utfordreren presset mot beina, og jeg sa ifra at nå er det virkelig nok, men så gikk det jo på med litt mer press, og det stakk skikkelig til!

Det er foran det gjør vondt, mest til venstre for plexus. De fleste anstrengelser kjennes, noen ekstra godt. Hosting er jævelig og jeg vil helst ikke reise meg fra sofaen!

Er det noen som kjenner seg litt igjen? Det kan jo være en muskelstrekk, men jeg er ikke så smart på sånt så jeg vet egentlig ikke helt..

Takker masse for svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør det jævelig vondt hvis du tar ett skikkelig magadrag med luft ? Hvis det ville jeg sjekka meg for brist.

Bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite.

Hehe, det gjør vondt ja! Glad jeg hvertfall kan puste normalt i fred ;)

Lenke til kommentar

Husker en kompis hadde brist i ribbenet, da kunne man høre det hvis man trykket lett på området, hvis du ikke har store pusteproblemer er det vel bare å vente litt, hvis det fortsatt ikke er bra er det lurt å få sjekket, men som oftest gjør de jo ikke noe med ribbeinsbrudd, det gror av seg selv helt fint ;) ikke ta det her som at jeg mener du ikke skal sjekke, det må du hvis det vedvarer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...