Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

5min for sent til legetime: "ikke møtt"

Überadri

Anbefalte innlegg

Jeg kom nøyaktig 5min for sent til min legetime. Gikk rett til resepsjonen, der fikk jeg vite at legen hadde satt meg som "ikke møtt" og mente det ble for kort tid. Jeg ble veldig oppgitt og gikk derfra uten å si så mye. Tidligere har jeg alltid åttet vente mellom 10 og 20 minutter over tiden på timen min. Nå har jeg som fryktet fått en regning i posten på 250 kr for ikke å ha møtt til time. Kan de virkelig kreve det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde du gått inn hadde du betalt uansett, og ikke fått nok tid og måtte komme tilbake for ny time for å så betale igjen.

Uansett hvor mye man vender på det er sluttbeløpet på like mye.

Det var litt teit å sette opp ikke møtt da neste pasient uansett ikke er klar før om for eks 30min.

Fastleger får betalt slik, pasienter på lista X kr = lønn.

Bytt fastlege på NAV sine sider, til en mindre arrogant

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd ca det samme..

En lege som konsekvent har vært minst 30 minutter forsinket.

En dag kom jeg ca 2 minutter for sent, da var det "ikke møtt"

Etter at jeg sendte et brev der jeg poengterte at min tid er like verdifull som hans kom det varsel om inkasso.

Jeg sendte han en regning for ventetiden jeg urettmessig var blitt utsatt for.. Siden dette var i en periode jeg hadde manglende kontroll på allergien min var jeg innom stort sett ukentlig.. Minst 30 minutter forsinkelse hver gang, og det pågikk i et par år.. :)

Jeg betalte så regningen han sendte meg, men fikk noen dager etter en kreditnota.

Så byttet jeg lege.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde du gått inn hadde du betalt uansett, og ikke fått nok tid og måtte komme tilbake for ny time for å så betale igjen. Uansett hvor mye man vender på det er sluttbeløpet på like mye.

Hadde faktisk spart litt på det, en time koster 138 kr, ikke 250 kr som jeg har fått regning på.

Noen som vet om noen lover eller regler som gjelder her?

Lenke til kommentar

Jeg sendte han en regning for ventetiden jeg urettmessig var blitt utsatt for.. Siden dette var i en periode jeg hadde manglende kontroll på allergien min var jeg innom stort sett ukentlig.. Minst 30 minutter forsinkelse hver gang, og det pågikk i et par år.. :)

Jeg betalte så regningen han sendte meg, men fikk noen dager etter en kreditnota.

Så byttet jeg lege.

Kreds for faktisk å sende legen regning! :D

Skal absolutt bytte lege.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du betaler 138 kr. Staten spytter inn resten. Men når du ikke møter opp så får ikke legen noe fra staten. Dermed så må du betale alt.

edit: Ikke la 250 kr være et argument for å bytte fastlege om du er fornøyd med din fastlege. Kjedelig å måtte få en dårlig fastlege bare fordi du ikke er fornøyd med å få en regning når du kaster vekk tiden til legen din.

Endret av Flodec
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...