GH123 Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 (endret) Et bra og utrolig pent kabinett er Corsair 650D, dette er et Mid Tower case. Du kan eventuelt også gå Big Tower. Corsair 650D: http://www.komplett....aspx?sku=622209 Corsair 800D Big Tower: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=489882 Endret 30. mars 2013 av Giseth Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 30. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2013 Et bra og utrolig pent kabinett er Corsair 650D, dette er et Mid Tower case. Du kan eventuelt også gå Big Tower. Corsair 650D: http://www.komplett....aspx?sku=622209 Corsair 800D Big Tower: http://www.komplett....aspx?sku=489882 Nja. Likte ikke helt responsen den hadde fått av kunder derifra, blant annet at man måtte kjøpe USB 3 adapter. Har sett litt mer på Cooler Master sine kabinett nå, for de har fått mye skryt. Men fyr løs på alle anbefalinger, så tar jeg en titt og ser om jeg liker det. Lenke til kommentar
otl Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 (endret) De USB 3 ledningene skal jo kobles til USB 3 kontaktene på hovedkortet. Har ingenting med kabinettet å gjøre, men hovedkortet Men ser at flere klager på USB 3 løsningen så er sikkert noe kluss der. Når det kommer til kabinett ville jeg kjøpt meg ett uten vindu, da slipper du å tenke på hvilke deler du skal kjøpe for at det skal se pent ut og som regel koster det flere kroner for å få det pent og ryddig. Endret 30. mars 2013 av otl Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 30. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2013 De USB 3 ledningene skal jo kobles til USB 3 kontaktene på hovedkortet. Har ingenting med kabinettet å gjøre, men hovedkortet Men ser at flere klager på USB 3 løsningen så er sikkert noe kluss der. Når det kommer til kabinett ville jeg kjøpt meg ett uten vindu, da slipper du å tenke på hvilke deler du skal kjøpe for at det skal se pent ut og som regel koster det flere kroner for å få det pent og ryddig. Ja, har faktisk lurt litt på R4 med vindu men lagt vekk den tanken.Spørsmålet er om vifter er tilnærmet like bra som vannkjøling sånn temperaturmessig på CPU. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 min H60v2 maxer 60*c på min i7 3770K med OC til 4GHz Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 30. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2013 min H60v2 maxer 60*c på min i7 3770K med OC til 4GHz Det er såpass ja..Skal nok overklokke 3770k'en ja, men da er det vel lurt med vannkjøling.. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Noctua kjølere og andre skal nok klare tilsvarende de også.. Det jeg liker godt med lukka vannkjøling er at de ofte er lette å montere og gir samme kjøleevne som viftekjølere. Vekta henger også i kabinettet så man slipper 500-1000g kjøler hengene med vekta si på hovedkortet. Så det er tryggere å frakte PCen. Lenke til kommentar
Cocunnutttas121 Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Det er såpass ja.. Skal nok overklokke 3770k'en ja, men da er det vel lurt med vannkjøling.. Vil anbefale deg custom loop dersom det skal være stillegående Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Vil anbefale deg custom loop dersom det skal være stillegående Nja.... Man skal betale for moroa også da Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 30. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2013 Vil anbefale deg custom loop dersom det skal være stillegående Nja.... Man skal betale for moroa også da Regner med at man hører maskinen LITT, det må man regne med egentlig.. bare det ikke blir en fordømt støvsuger liksom Vurderer kanskje å kjøpe et kabinett som får plass til 100i eller som man ihvertfall får et vannkjølingsanlegg som er bra. Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 30. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2013 Har nå bestemt at det blir R4 og jeg tror det meste passer i denne, så ingen bekymringer der. Men er usikker på vannkjøling, for jeg har lest at h100i ikke passer i r4, så da blir det noe annet. h90? Lenke til kommentar
powersound Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Har nå bestemt at det blir R4 og jeg tror det meste passer i denne, så ingen bekymringer der. Men er usikker på vannkjøling, for jeg har lest at h100i ikke passer i r4, så da blir det noe annet. h90? H100 passer men du må flytte det litt til siden, blir ikke helt sentrert ca 1cm fra senter. Satte inn en på torsdagen. Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 30. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2013 H100 passer men du må flytte det litt til siden, blir ikke helt sentrert ca 1cm fra senter. Satte inn en på torsdagen. Så du anbefaler og kjøpe det? Lenke til kommentar
powersound Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Fordelen med den er at den er stabil med gode temps, kommer ikke i konflikt med rambrikkene. Det som er mindre bra med kjøleren er at den bråker endel under belastning med org viftene. Så kommer litt Ann på hva du ønsker. Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 31. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2013 Fordelen med den er at den er stabil med gode temps, kommer ikke i konflikt med rambrikkene. Det som er mindre bra med kjøleren er at den bråker endel under belastning med org viftene. Så kommer litt Ann på hva du ønsker. Vil ha det sånn nogenlunde stille, og god temp på CPU når jeg overklokker. Lenke til kommentar
powersound Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Det er 2 alternativer her, H100 eller D14. 2 sikre valg Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 31. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2013 Det er 2 alternativer her, H100 eller D14. 2 sikre valg Tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 31. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2013 Her har man det foreløpige resulatet. Kom gjerne med innspill. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Du har windows7 lisens fra før? For den du har i kurven der er en uppgrade lisens. OEM koster ca 700+ Har selv et Logitech G110, og har testet mye 105. Det er ett og slett noe jeg ikke ville anbefale til noen. Lyset er dårlig og knappene er utrolig forskjellige i respons og tyngde. Rett og slett laber kvalitet. Skuffende at du ikke har en SSD disk i bildet der. en disk på 120+ GB koster fra en 700kr, og er absolutt verdt pengene. Responsen, oppstart og tyngre programmer er deilig på SSD. Men når man må ha mus, tastatur, O og skjerm i budsjettet blir det fort trangt.. Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 31. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2013 Du har windows7 lisens fra før? For den du har i kurven der er en uppgrade lisens. OEM koster ca 700+ Har selv et Logitech G110, og har testet mye 105. Det er ett og slett noe jeg ikke ville anbefale til noen. Lyset er dårlig og knappene er utrolig forskjellige i respons og tyngde. Rett og slett laber kvalitet. Skuffende at du ikke har en SSD disk i bildet der. en disk på 120+ GB koster fra en 700kr, og er absolutt verdt pengene. Responsen, oppstart og tyngre programmer er deilig på SSD. Men når man må ha mus, tastatur, O og skjerm i budsjettet blir det fort trangt.. Glemte og skrive at jeg har W7 ja, + at jeg har 120GB 330 av Intel. Har du noen andre anbefalinger til tastatur? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå