HaakonSag Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Jeg skal nå i nærmeste fremtid kjøpe og bygge meg en stasjonær pc. Og jeg trenger også litt hjelp til deler osv. Det jeg har fra før av er en pc mus jeg kjøpte på spaceworld for en hundrings, så gjerne ta det med i prisforslaget deres. Mitt budsjett ligger på 13k MAKS. Kan gå litt over, men kan ikke gå over 14k. Jeg er ikke den som spiller mest (enda), men vil gjerne prøve litt forskjellige spill helt fra COD/BF3, CS, Football Manager og gjerne prøve Crysis 3 litt også. Kan også finne på å bruke pcen til å bruke Handbrake til diverse. Gjerne også litt LED lys, da ser det helt ok ut. Lykke til folkens. Er en Intel fyr. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Satt opp et forslag fra dustinhome.no på 12.050 kr inkl frakt. Inkludert mus/tastatur/skjerm/headphones/høyttalere. Om du er komfortabel med å bruke mer penger, så kan det være verdt å vurdere kraftigere grafikkort: feks GTX 670/ HD 7970 og en 120hz skjerm som feks BenQ XL2420t. Lykke til! Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 27. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2013 Satt opp et forslag fra dustinhome.no på 12.050 kr inkl frakt. Inkludert mus/tastatur/skjerm/headphones/høyttalere. Om du er komfortabel med å bruke mer penger, så kan det være verdt å vurdere kraftigere grafikkort: feks GTX 670/ HD 7970 og en 120hz skjerm som feks BenQ XL2420t. Lykke til! Tusen takk. Det som jeg glemte og skrive var at jeg har høyttalere, og da kan jeg oppgradere 400 kronene i noe annet snacks. Er vannkjøling noe man må ha? Har tenkt litt på dette, og det er vel bare hvis man skal overklokke. Men er ikke det å ha vannkjøling litt "jobb" å ha? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) Vannkjøling er etter min mening for entusiaster / støyfanatikere. Det krever en del kunnskap å kjøre hele systemet vannkjølt, og det koster også mye. Om du har lyst på en "kul greie" så kan du alltids gå for et lukket vannkjølingsystem på CPU som feks H serien til Corsair. Du har uansett for for overklokking, selv med en rimelig løsning som Hyper 212. Endret 27. mars 2013 av fflex Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 27. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2013 Er det jeg stusser litt på, om jeg faktisk gidder og ha det, når man er så lat og ikke gidder og vedlikeholde det Ja, CPU vifte er et must! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Dette er maskinen jeg kjøpte for 2 uker siden: http://www.prisjakt.no/list.php?l=980&view=m Havna på 11K på Dustin Home. (Mus, kabinett, PSU, kjøler og RAM var på tilbud da) Legg til feks http://www.prisjakt.no/product.php?p=979024 som skjerm og du har enda penger igjen.. Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 29. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2013 Dette er maskinen jeg kjøpte for 2 uker siden: http://www.prisjakt....hp?l=980&view=m Havna på 11K på Dustin Home. (Mus, kabinett, PSU, kjøler og RAM var på tilbud da) Legg til feks http://www.prisjakt....ct.php?p=979024 som skjerm og du har enda penger igjen.. Hvordan er det kabinettet du har lagt til i lista di i forhold til Fractal R4? Har fortsatt ikke skjønt meg på vannkjøling jeg, på noen står at det ikke trengs vedlikehold i det hele tatt og da tror jeg at man ikke må fylle på kjølemiddelet eller noe, men nei uff.. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 (endret) Det kabinettet går nok mot budsjett PCer. R4 er et ganske lekkert kabinett. Vannkjøling, et lukket system som Corsair sin H serie trenger ikke vedlikehold. Det er bare å "kaste" det inn i maskinen rett ut av boksen. Kan være lurt å fjerne støv fra radiatoren en gang i blandt, men da renser du sikkert hele dataen i samme slengen. Et åpent system blir fort kostbart med mye vedlikehold, det er en god del entusiaster som holder på med det. Endret 29. mars 2013 av Kabom 1 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Skulle jeg valgt igjen hadde jeg lagt mer penger i kabinett. 300R er pent å se på og stort nok, men er litt for flimsete i metallet og mangler en del småting som bla. flere støvfilter. Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 29. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2013 Det kabinettet går nok mot budsjett PCer. R4 er et ganske lekkert kabinett. Vannkjøling, et lukket system som Corsair sin H serie trenger ikke vedlikehold. Det er bare å "kaste" det inn i maskinen rett ut av boksen. Kan være lurt å fjerne støv fra radiatoren en gang i blandt, men da renser du sikkert hele dataen i samme slengen. Et åpent system blir fort kostbart med mye vedlikehold, det er en god del entusiaster som holder på med det. Takk for oppklaring, nå skjønner jeg endelig litt!Skal ha R4 når jeg skal kjøpe, UTEN TVIL! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Hadde gått for R4 eller CM 690 II Advance Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 R4 er stilrent og nesten helt perfekt, men har litt lite radiatorplass for min del Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 29. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2013 (endret) Ja, det er også en ting man må vurdere. Skal man ha vannkjøling er man nesten nødt til å ha et stort kabinett.. Men R4 er så...fint -.- Hadde gått for R4 eller CM 690 II Advance Kikka på 690 nå, nå ble jeg veldig usikker på hva jeg skal velge! Endret 29. mars 2013 av HaakonSag Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 R4 er penest om du bryr deg om slikt. Den er også støydempet, men har da også dårligere kjøling. CM 690 er litt større, godt å bygge i, og veldig kjølig. Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 29. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2013 R4 er penest om du bryr deg om slikt. Den er også støydempet, men har da også dårligere kjøling. CM 690 er litt større, godt å bygge i, og veldig kjølig. 690 er absolutt fint å se på, men det er det og velge mellom å ha god kjøling og bra støydemping.. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Problemet med cm 690 er at det blir vanvittig trangt for ledningene du skal presse bak hovedkortet Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Jeg ville gått for fractal design R4 Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 29. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2013 (endret) Jeg ville gått for fractal design R4 Jaja.Får vel kjølet ned en overklokket 3770k med vanlige vifter også på R4. Endret 29. mars 2013 av HaakonSag Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 30. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2013 Hva med XL R2? Blir nok litt for stort for min del, har også lest mye dårlig om det kabinettet.Men gjerne kom med anbefalinger, har ikke bestemt meg 100% Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå