Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Fyr løs. For og mot argumenter. Bruker for tiden firefox men den sliter med youtube videos. Har oppdatert alle drivere og det meste av troubleshooting. Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Bruker selv også bare firefox. Funker helt greit for meg. Lenke til kommentar
johome Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Bruker også Firefox YouTube er helt ok. Sliter litt med videoer fra f.eks Dagbladet. Videoer funker også der , når når jeg aktiverer IE Tab II Lenke til kommentar
Peder82 Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Bruker Chrome, og opplever den som både rask og stabil. Synkroniseringen av favoritter og applikasjoner fungerer veldig bra, noe som jeg synes er viktig. Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 (endret) Bruker Firefox, mest fordi det er enkelte addons jeg er avhengig av. Da jeg hadde Windows 7 fikk jeg problem med flash (men ikke med Youtube) men etter at jeg installerte Windows 8, så har jeg hatt null problemer. Endret 28. mars 2013 av Quevaal Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 (endret) Digger synkroniseringen til chrome. Har f.eks samme bookmarks på pc'en, laptoppen, nettbrettet og mobilen. Og det helt automatisk så lenge man logger inn med google kontoen sin. Til og med addons og skins blir automatisk installert til meg om jeg bruker chrome på en ny pc. Endret 28. mars 2013 av Complexity Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Prat om fornærming, Opera er ein gong ikkje nemnd! Lenke til kommentar
Fredelig Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Jeg har brukt Firefox i alle år uten noen som helst problemer. Jeg liker ikke helt designen til Chrome Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Prat om fornærming, Opera er ein gong ikkje nemnd! Browser Statistics 2013 Internet Explorer Firefox Chrome Safari Opera February 13.5 % 29.6 % 50.0 % 4.1 % 1.8 % January 14.3 % 30.2 % 48.4 % 4.2 % 1.9 % http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Har brukt både IE, firefox, chrome og opera. IE: Brukes mot endel netttjenester som er "designet for" IE, bl.a kartoppdateringer til GPS og lignende. Ikke ille, men dårlig rykte mest fra gamle dager. God om man tar seg tid og blir vant med den. Firefox: Den jeg bruker til daglig. Brukervennlig, sikker, og bra støtte. Autooppdateringene fungerer utmerket, første løsningen jeg har opplevd som fungerer som jeg ønsker. Massevis av addons, og lett å legge til flash, silverlight, java osv. Gir meg kontroll, og passer på meg. Bruker lite minne, og oppleves som rask. Voldsom utvikling, bl.a på redusering av minnebruk og økt sikkerhet og ofte oppdateringer. Enkelte ting kan fugnere dårlig i en versjon, men så løses det til neste versjon. Får ikke slette nedlastingshistorikk manuelt i nåværende versjon (19.0.2) og den har begynt å varsle på endel reklamer, men regner med det er lsøt i neste versjon. Chrome: Føles tungvindt, men mulig det skyldes at ting er plassert annerledes. Vant med mer direkte tilgang til bl.a å slette historikk, se addons og sette den opp, men må leter mer på chrome. Det viktigste er vel synkronisering på tvers av enheter og at man kan printe via mobilens chrome og pcens chrome. Er også veldig sikker. Er gammeldags, og foretrekker å laste ned installasjonsfil. Det lille jeg har brukt chrome virket som om chrome "manglet mye", dvs at menyer osv var veldig spartansk. Mulig jeg gjør det feil, men er vant med menylinjer med verktøy, bokmerker, historikk, fil, rediger osv., indikasjon av sikkerhetsnivå, smartere bruk av frem og tilbake knappene osv. Det lille jeg har brukt chrome virket den som en strippet versjon av firefox. Opera: Veldig komplett, bl.a med innebygget torrentstøtte og epostleser. Dette gjør det omfattende å sette opp, med mange valg som ikke alltid er like lett å forstå. Bytter over til webkit nå, så vet ikke om den fortsetter å bli like god. Den største fordelen er at den er så komplett og man slipper å legge til addons. Kjekt å kunne laste ned torrent filer uten eget torrent program. Har slitt med endel utgaver, både med at nettleseren vokser enormt i størrelse. Synes det er veldig rart når operamappa passerer 50 GB, noe som er mye for en nettleser. Har også slitt med å sette opp torrent til tider. Følte opera ble vel mye buggy etterhvert, så byttet til firefox som foretrukket nettleser. Den største fordelen er å kjøre opera fra minnepinnen. Sett opp epostleseren osv og man kan plugge minnepinnen til en hotellpc om man er på ferie og få en nettleser på norsk med epostleser og full pakke med funksjoner. Det er gøy! Opera har også gode mobilnettlesere, som bl.a komprimerer datamengden slik at regningen blir lavere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå