Gå til innhold

Fire melk, et brød og en PC-takk!

Anbefalte innlegg

Den har noe høy viftestøy. Det er ikke en pc som kan stå på soverommet når du sover for å si det sånn. Det er sikkert mulig å støydempe den litt med noen asfaltplater eller dempematter i kabinettet. Det er hvertfall det eneste negative jeg kan si om denne pc'en.

Har nå kjøpt pcen og viftestøyen var helst verre enn jeg hadde

regnet med.

Når den nesten 4 år gamle pcen min har knapt halvparten av den

støyen, kan jo ikke den delen være så bra.

Men det er vel bare til å skaffe en annen vifte som er mer stillegående

å skifte den ut med regner jeg med?

Noen forslag om hva vifte som kan passe?

Det hadde vært vidunderlig å slippe den lyden. Den minner om en liten støvsuger syns jeg.

Ellers ser jo alt til å fungere greit jo. Er ikke sikker om jeg likte skjermen

så godt. det er vel bare uvant med lcd skjerm. Men det er litt vanskelig å få det

lyst nok av og til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes noen oversikt over hvilke rema butikker som selger pc'r? Jeg fant ikke noe slikt på websiden.

Hadde også vært fint om noen hadde link til en side med spec'n på skjermen. Hvis man bare får mange nok av de 15" ene må det da bli brukbart for en jobbe maskin!

Lenke til kommentar

har jo de linkene her da som noen sendte tidligere:

remapc 1

remapc 2

Her i området var det bare en eneste Rema som hadde

Pc. Flere fikk skjermer sist uke, men ingen av de andre remaene hadde

pc. De som hadde den ene hadde fått en for flere uker siden, men fikk

ikke flere de heller. Etter som de sa, ville Pc bare bli forbeholdt østlandet.

jeg klarte å sikre meg den eneste og jeg er temmelig fornøyd sålangt :yes:

Skjermen har sluttet å pipe også og liker den bedre nå.

Men jeg vil altså prøve å få skiftet viften tror jeg..

Endret av groenn
Lenke til kommentar

Hvis du vil ha en stillegående vifte kan jeg anbefale "Silent Twin" fra www.microplex.no Jeg bruker den i to PC'er og den er utrolig stillegående. Kjøleeffekten er tilstrekkelig i massevis med mindre man skal overklokke ekstremt. Jeg kjører min Barton 2500+ på 2100MHz og holder 46-49°C med denne viften (på et ABIT NF7-S V2).

Ellers så syns jeg tilbudet fra REMA 1000 er ganske imponerende. :) Men jeg er faktisk småskeptisk (kun på grunn av at det er REMA vi snakker om her :) ). Hva slags strømforsyning har den?

De har fått 15" LCD-skjerm på REMA på Bardufoss nå til 1800,- Det er jo et veldig aktuelt tilbud for meg i hvertfall, jeg trenger en sekundærskjerm.

Endret av tahustvedt
Lenke til kommentar
har jo de linkene her da som noen sendte tidligere:

remapc 1

remapc 2

Her i området var det bare en eneste Rema som hadde

Pc. Flere fikk skjermer sist uke, men ingen av de andre remaene hadde

pc. De som hadde den ene hadde fått en for flere uker siden, men fikk

ikke flere de heller. Etter som de sa, ville Pc bare bli forbeholdt østlandet.

Jeg er i oslo hver dag, bor like utenfor, har ikke sett en eneste pc/skjerm i noen rema butikker! Det er kanskje altfor sentralt på østlandet. Rema'n som er nabo til Komplett tør vel ikke å ta opp konkuransen...

Jeg ville helst se en oversikt over hvilke komponenter maskina er bygd opp av. Den infoen det er linket til er ikke veldig presis. F.x. hvilken hd, hvilket tv kort, hvilket hovedkort.... ?

For skjermen står det ikke engang hvilken oppløsning den kjører. Lang mindre hvilken lysstyrke, kontrastforhold, forsinkelse ....

Beskrivelsen er veldig tvilsom. F.x den kan vist brukes til å høre på radio, men det er ikke nevt at det finnes radiomottager...

Sitater fra den fine produktbeskrivelsen:

"Hurtig DDRRAM"

om hd: "superhurtig 7200rmp" - kanskje den kjører 7200,5rpm?

"Lynhurtig USB 2.0"

"Immun for ekstern elektromagnetisk påvirkning"

"PC-en har en tilkoblings-enhet i front som kalles ConnectX. Denne gjør det bl.a. unødvendig å koble ditt digitale kamera til maskinen ved kabel for å hente ut bilder."

"Med en stor prosessor..."

Og til alle som klager over viftestøy: "PC-er med stor prosessor har ofte vært forbundet med mye støy. Denne PC-en har en spesiell stillegående vifte montert på prosessoren slik at støy reduseres betraktelig."

-pg

Lenke til kommentar

Her finner du specs:

http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...AFC4A7BD5D92064

Sitat: "Den selges uten skjerm, men med alt du trenger av komponenter, tastatur og mus samt Windows XP Home Edition, Microsoft Works og en rekke andre programmer. Den er utstyrt med en AMD Athlon XP 2600-prosessor (2,083 GHz), hovedkort fra MSI med VIA-brikkesett, 512 MB PC333-minne og en 120 GB Seagate-harddisk med en rotasjonshastighet på 7 200 omreininger pr. minutt. Den har et relativt kraftig MSI-grafikkort basert på Nvidias GeForce FX5600 grafikkprosessor med 128 MB minne – dette har full DirectX 9-støtte og leverer 3D-ytelse godt egnet til spill. I tillegg til den vanlige analoge

(Klikk for større bilde)

skjermkontakten finnes både DVI- og TV-utgang. GeForce FX5600-grafikkort har støtte for to skjermer, men ønsker man å benytte to skjermer med analog tilkobling må en liten adapter kjøpes i tillegg."

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha en stillegående vifte kan jeg anbefale "Silent Twin" fra www.microplex.no Jeg bruker den i to PC'er og den er utrolig stillegående. Kjøleeffekten er tilstrekkelig i massevis med mindre man skal overklokke ekstremt. Jeg kjører min Barton 2500+ på 2100MHz og holder 46-49°C med denne viften (på et ABIT NF7-S V2).

takk det høres bra ut :-)

Det er altså

denne viften og den vil haelt sikkert passe (fysisk)?

Noen anbefalte meg denne men jeg tror jeg satser på den du anbefaler.

Lenke til kommentar

Det er ikke helt sikker den passer... Du må nesten se selv på hovedkortet om det er nok plass rundt prosessoren. På mitt ABIT NF7-S måtte jeg montere den ene viften litt høyere da noen kondensatorer sto i veien, men det har ikke noen betydning for ytelsen.

Den er i hvertfall garantert stillegående. :)

Lenke til kommentar
Det er ikke helt sikker den passer... Du må nesten se selv på hovedkortet om det er nok plass rundt prosessoren. På mitt ABIT NF7-S måtte jeg montere den ene viften litt høyere da noen kondensatorer sto i veien, men det har ikke noen betydning for ytelsen.

I see. Kan sikkert maile dem hvilket hovekort jeg har så

vet de vel om den passer :yes:

Lenke til kommentar

Vel vel.. her ser det ut til at det er sprik om hva slags vifte som lager

støy.

Din sides test skriver de:

"Støynivået var middels, og det er viftestøyen fra strømforyningen som bidrar mest. Prosessorviften og viften på grafikkortet var ikke spesielt støyende. "

mens PC world altså skrev:

"Støynivået på maskinen er var etter vår mening noe høyt. Det er imidlertid kun prosessorkjøleren som trekker støynivået opp, slik at hvis produsenten hadde spandert kanskje 50 kroner ekstra på en bedre vifteløsning hadde dette løst hele problemet."

:shrug:

Lenke til kommentar

Har målt og funnet ut at den ikke vil passe. Så da får vi

se om det er andre vifter som gjør det.

(merker ikke så mye til støyen nå etter å hørt på

den en stund, men likevel...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...