Olala81 Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Jeg bor ca 200 meter fra et område der det bygges ut fiber. De har nok tegnet en sirkel på et kart og funnet ut at DER vil det lønne seg, ingen utenom. Så om jeg vil ha fiber så må jeg kost gravingen selv. Mitt spørsmål er: finnes det noe trådløst alternativ? Det ligger en trafo ca 150 meter fra huset mitt, og jeg er temmelig sikker på at fiberen går gjennom den. Har også fri sikt dit. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 De setter ikke opp noe trødløst i trafo`n nei. Men, har du internett fra før? Hvorfor ikke beholde det du har? Lenke til kommentar
Olala81 Skrevet 27. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2013 Det er ei eldgammal linje som jeg må bruke halve dagen på å få åpnet en mail omtrent, samme hva slags leverandør jeg prøver. Vet ikke hva slags kabel som ligger i bakken her men tror det er laga av sirup. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 mobilt bredbånd / nextnet-lignende bredbånd eller bredbånd gjennom kabeltv kan være alternativer. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Jeg synes å huske at da vi sto på venteliste for fiber hos BKK/Altibox så ble det nevnt at noen eiendommer kunne komme til å bli koblet trådløst. Det er vel bare å høre med leverandøren det, om det er noe de vil være med på. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå