Gå til innhold

XFX Radeon HD 7970 3GB vs XFX Radeon HD 7970 3GB GHz?

Anbefalte innlegg

Heisann! holder på å bestiller pc fra komplett nå, og ser på skjermkort.

og det jeg ser er XFX Radeon HD 7970 3GB og XFX Radeon HD 7970 3GB GHz, det er 400kr som skiller seg fra kortene.

Er det like greit å ta det billigeste? eller er det med GHz mye bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ikke anbefale noen av XFX kortene. Har selv aldri eid noe fra XFX selv, men har hørt fra så og si alle at XFX er et merke du burde unngå grunnet dårlig kjøling. Gjør deg selv en tjeneste og heller gå for et kort fra Sapphire eller Asus.

Kan blant annet trygt anbefale dette kortet fra Sapphire: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757654

Alle jeg kjenner og alle jeg har hørt om som har kjøpt dette kortet har bare hatt gode ting å si om kortet, og det er priset ganske bra også.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Dette er pc'n så langt :

PRIS : 11580,36KR

NZXT H2 Midi Tower Sort

Corsair CX 750M, 750W PSU

Intel® Core i5-3570K Processor

Gainward GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA

ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155

Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB

Samsung DVD Writer, SH-224BB

Samsung SSD 840 Series 120GB 2.5" BULK

WD Desktop Blue 1TB

MS ROYALTY Win 8 Nordic

MS COA Win 8 Nordic

eller :

PRIS: 10879,14KR

NZXT Phantom Big Tower Sort

AMD FX-8350 8-Core Processor

ASUS Sabertooth 990FX R2.0, Socket-AM3+

Kingston DDR3 HyperX 1866MHz 16GB KIT

XFX Radeon HD 7970 3GB GDDR5

Samsung SSD 840 Series 250GB 2.5" BULK

WD Desktop Blue 1TB

Spiller nesten bare Dota 2, og kjøpte meg nettopp en "gamer pc" på elkjøp og ble skremt på hvor dårlig pc'en var, så vil forsikre meg om at disse pc'ene skal klare det uten noen problemer?

Endret av KengeRu
Lenke til kommentar

takk for svar! :) har ikke kjøpt pc på maaange år, så er godt med litt veiledning :)

sjekket opp og jeg kunne bare få dette sapphire korte i den pc jeg har tenkt å kjøpe http://www.komplett....=760202&CKS=PCW , bygger ikke selv pga jeg er en n00b :/

Så jeg må gjøre det på den vansklige måten og finne en pc på komplett å endre på innholdet selv :p

Du greier fint å bygge maskin selv. Bruk youtube, søk på buildguides/nicx/linustechtips for eksempel.

Er spennende å lære noe nytt, pluss at du får de delene du ønsker. Du sparer også noen kr på å gjøre det selv. Er det noe du lurer på, så bruk forumet.

Lenke til kommentar

takk for svar! :) har ikke kjøpt pc på maaange år, så er godt med litt veiledning :)

sjekket opp og jeg kunne bare få dette sapphire korte i den pc jeg har tenkt å kjøpe http://www.komplett....=760202&CKS=PCW , bygger ikke selv pga jeg er en n00b :/

Så jeg må gjøre det på den vansklige måten og finne en pc på komplett å endre på innholdet selv :p

Hadde heller valgt det 7950 kortet fra Sapphire enn noen av de to andre fra XFX. De kortene fra Sapphire er blant annet kjent for å ha veldig god kjøling. Veldig mye kort for pengene, men hva du velger å gå for er helt opp til deg selv :)

Lenke til kommentar

Dette er pc'n så langt :

PRIS : 11580,36KR

NZXT H2 Midi Tower Sort

Intel® Core i5-3570K Processor

Gainward GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA

ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155

Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB

Samsung SSD 840 Series 120GB 2.5" BULK

WD Desktop Blue 1TB

MS ROYALTY Win 8 Nordic

MS COA Win 8 Nordic

eller :

PRIS: 10879,14KR

NZXT Phantom Big Tower Sort

AMD FX-8350 8-Core Processor

ASUS Sabertooth 990FX R2.0, Socket-AM3+

Kingston DDR3 HyperX 1866MHz 16GB KIT

XFX Radeon HD 7970 3GB GDDR5

Samsung SSD 840 Series 250GB 2.5" BULK

WD Desktop Blue 1TB

Spiller nesten bare Dota 2, og kjøpte meg nettopp en "gamer pc" på elkjøp og ble skremt på hvor dårlig pc'en var, så vil forsikre meg om at disse pc'ene skal klare det uten noen problemer?

Hvis du absolutt MÅ gå for en av disse, så velg den første. Intel prosessor og GTX680 kortet kommer ikke til å skuffe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...