Condis Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Min audi 100 drar ikke over 4000 omdreininger, har litt dårlig trekkraft tidligere i registret også. Byttet bensinfordeler, rotor, fordelerlokk og bensinfilter. Virkelig sjekket for vacuum lekkasje samt plugget inn og ut med alle sensorer for å sjekke etter hint eller mistenkelig oppførsel. Riktig tenningstidspunkt, ikke spesiell tikking fra motor. Har også hellt på dyserens (bilxtra) med 45 liter bensin, null forsjell. Normalt bensintrykk fra bensinpumpe. Bilen er akkurat like treg etter all service så langt og har hvite plugger Går veldig dårlig på kald motor. Ut av infoen jeg har gravd frem selv så sitter jeg igjen med at dysene eller o-ringene er dårlig. Siden bilen retter seg opp litt når den er varm så fungerer vel lambdasonden greit men jeg får den fortsatt ikke over 4000 omdr. Jeg klarer å lirke den opp til 6000 omdr ved halv gass for å ikke gi den for mye luft. Oppfordrer de som har relevant erfaring å komme med forslag, takk:-) Lenke til kommentar
joka Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 trykket er riktig, men hva med bensin mengde? er en sil på pumpa i tanken, sjekk at den ikke er tett. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Veivsensor? Bankesensor? Du sier ingenting om årsmodell. Har bilen luftmassemåler? Lenke til kommentar
joka Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 AAR motoren til audi 100 er nok tidlig 90 tall mekanisk bosch KE3-jetronic innsprøyting den har ikke luftmassemåler, men luftmengde måler kresen på at både bensin -trykk og -mengde er riktig jeg har selv hatt en slik "femmer" audi opplevde at silen på pumpa gikk tett.. fikk da samme symtomer som trådstarter. har også sett det på et par andre audi'er.. muligens et vanlig problem? Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 (endret) har flere ganger opplevd dette på biler, å problemet var 2 av gangene at lyddempermatta i eksospotta hadde løstnet, å tettet eksosen Endret 13. april 2013 av Fjernsyn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå