Gå til innhold

S-video, Sort/hvitt,Composite, Phonokabel osv.....

creat|on

Anbefalte innlegg

jeg kjøpte en ny TVpå torsdag. TVen er en Phillips 20tommer med singel scart inngang bak og en AV-kanal. I dag var jeg på Clas Ohlson og kjøpte S-video kabel og en scart overgang.

Problem: PCbildet vises bare i Sort/hvitt på TVen

Etter å ha lest diverse tråder angående samme problem her på forumet har jeg prøvd følgende: Å skifte mellom NTSC og PAL og S-video Out og Composite, lastet ned TV-tool, testet en annen PC.

Ingenting fungerte. Fortsatt ingen farger

Skjermkortet mitt er et Geforce2 GTS AGP V-7700

Jeg har konkludert med at jeg trenger enn S-video-->composite adapter eller lignende.

Finnes dette, og hvis det finnes: Hvor kan jeg skaffe det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er:

På den tv-en jeg hadde før, kunne jeg kjøre s-vhs -> (s-vhs -> scart adapter) -> scartinngang på tv-en. Denne tv-en hadde på en måte to kanaler på scart-inngangen, der jeg med dette oppsettet fikk vist bildet i sort/hvit på den ene, og i farger på det andre (en slags s-vhs kanal).

På den tv-en jeg har nå (liten, gammel billig tv) fikk jeg s/w når jeg kjørte dette oppsettet. Nytt oppsett som fungerer med farge er:

s-vhs -> (s-vhs -> composite plugg) -> (composite -> scart adapter) -> scartinngang på tv.

Håper dette var forklarende.

Lenke til kommentar
Phillips 20tommer med singel scart inngang bak og en AV-kanal.
Denne TV-en støtter ikke s-video.

P.S. Philips skrives med én l.

Jeg har konkludert med at jeg trenger enn S-video-->composite adapter eller lignende.

Finnes dette, og hvis det finnes: Hvor kan jeg skaffe det?

Riktig konklusjon. Adapter finnes som sagt på Biltema og i noen velassorterte TV-butikker. Kanskje også noen datasjapper kan ha den. Biltema har også en kabel med "innebygget adapter".

Det kan muligens være enda en løsning: I softwaren til en del Geforce-kort finnes det et valg som gir composite ut på s-videoutgangen. Dette vil også løse problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...