creat|on Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 jeg kjøpte en ny TVpå torsdag. TVen er en Phillips 20tommer med singel scart inngang bak og en AV-kanal. I dag var jeg på Clas Ohlson og kjøpte S-video kabel og en scart overgang. Problem: PCbildet vises bare i Sort/hvitt på TVen Etter å ha lest diverse tråder angående samme problem her på forumet har jeg prøvd følgende: Å skifte mellom NTSC og PAL og S-video Out og Composite, lastet ned TV-tool, testet en annen PC. Ingenting fungerte. Fortsatt ingen farger Skjermkortet mitt er et Geforce2 GTS AGP V-7700 Jeg har konkludert med at jeg trenger enn S-video-->composite adapter eller lignende. Finnes dette, og hvis det finnes: Hvor kan jeg skaffe det? Lenke til kommentar
TonyStark Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 hadde samme problem som deg, fiksa det med denne pluggen fra biltema, av alle steder http://www.biltema.no/products/product.asp...5&iItemId=39263 Lenke til kommentar
creat|on Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 Jeg kjører S-video kabel --> scart --> TV Kan jeg da kjøre: S-video kabel --> adapter --> scart --> TV Ved å plugge adapteren i Video inngangen på Scartadapteren? Lenke til kommentar
TonyStark Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Min erfaring er: På den tv-en jeg hadde før, kunne jeg kjøre s-vhs -> (s-vhs -> scart adapter) -> scartinngang på tv-en. Denne tv-en hadde på en måte to kanaler på scart-inngangen, der jeg med dette oppsettet fikk vist bildet i sort/hvit på den ene, og i farger på det andre (en slags s-vhs kanal). På den tv-en jeg har nå (liten, gammel billig tv) fikk jeg s/w når jeg kjørte dette oppsettet. Nytt oppsett som fungerer med farge er: s-vhs -> (s-vhs -> composite plugg) -> (composite -> scart adapter) -> scartinngang på tv. Håper dette var forklarende. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Phillips 20tommer med singel scart inngang bak og en AV-kanal.Denne TV-en støtter ikke s-video.P.S. Philips skrives med én l. Jeg har konkludert med at jeg trenger enn S-video-->composite adapter eller lignende. Finnes dette, og hvis det finnes: Hvor kan jeg skaffe det? Riktig konklusjon. Adapter finnes som sagt på Biltema og i noen velassorterte TV-butikker. Kanskje også noen datasjapper kan ha den. Biltema har også en kabel med "innebygget adapter". Det kan muligens være enda en løsning: I softwaren til en del Geforce-kort finnes det et valg som gir composite ut på s-videoutgangen. Dette vil også løse problemet. Lenke til kommentar
creat|on Skrevet 18. september 2003 Forfatter Del Skrevet 18. september 2003 Denne lille saken løste det hele http://www.biltema.no/products/product.asp...p?iItemId=39263 Kjører nå Skjermkort -->Svideo kabel --> plugg -->videoinngangen på scartadapteren --> TV Takk for hjelpen :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå