Joachim_F Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Nye Tomb Raider var et av spillene som ikke innfridde utgiverens forventninger. Les hele saken Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Helt latterlig når 3,4 millioner solgte spill på 1 måned ikke er godt nok. Spørsmålet er om målet deres var profitt eller for å komme i 0,- (dekke kostnader). Hvis det var sistnevnte frykter jeg litt for neste generasjon spill (om alle spill må selge ~ 4 millioner) for dekke kostnader eller innfri publishers forventinger. Det er jo idiotisk å kun bruke fysiske salg også, hvor mye er de digitale og da totale salget på?. Har ikke fått kjøpt TR ennå, men Sleeping Dogs & Hitman var gode spill. 1 Lenke til kommentar
Jallarotta Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Hva var det de forventet? Å tjene seg styrtrike en uke etter utgivelse? Mener å ha lest at TR toppet salgstallene i Norge Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Kanskje de skal vurdere å lage gode Final Fantasy-spill igjen. Alt etter FFXII har jo vært nærmest helt krise, og hvor i helvete blir det av Kingdom Hearts 3? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Kanskje Square Enix heller burde sparke noen markedsanalytikere som helt klart ikke vet hva de driver med. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Dette må skyldes piratkopiering og ikke noe annet, dette har jo vært på topplistene lenge. Fabelaktig spill som fortjener all skryt. Helt insane at en sjef må gå av etter å ha endelig laget et bra Tomb Raider spill ....... hvilke signaler sender dette til utviklerne i teamet mon tro. At dem må gå tilbake til gamle synder ? >_< Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Det er to problemer her: 1. Urealistiske forventninger til salgstall fører til at selv gode salgstall blir brukt som et argument for forandringer. Man kan spørre seg hvem som setter opp disse tallene, for alle som har fulgt med vet at 3,4 millioner solgte enheter er et svært godt resultat og det er kun i helt eksepsjonelle tilfeller at et spill selger betydelig mer enn det. 2. Square-Enix har mistet både sin identitet og sin kompetanse. Squaresoft er gått fra å være en drømmefabrikk som måkte ut JRPG-klassikere i bøttevis hvert eneste år til å bruke flere år på å gi ut en ny tittel i hovedserien Final Fantasy som ikke fungerte rent teknisk engang. Man overser det enorme potensialet som ligger i en FFVII-remake samtidig som det lages remakes av alt annet og masse spin-offs. Avgjørelsene som tas i det selskapet har fullstendig sluttet å gi mening. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Høres ut som at de hadde satt alt for høye krav til seg selv. Spillet fikk strålende kritikk, og solgte da i bøtter og spann. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Med tanke på hva de har gjort med både hitman og tomb raider er jeg glad salgene ikke møter opp til forventningene deres, kansje de velger en annen strategi i neste runde. 1 Lenke til kommentar
etse Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Med tanke på hva de har gjort med både hitman og tomb raider er jeg glad salgene ikke møter opp til forventningene deres, kansje de velger en annen strategi i neste runde. Du om det. Jeg likte både Tomb Raider og Hitman spillene veldig godt. De fulgte kanskje ikke helt den samme open-world strategien som de de tidliggere spillene i serien hadde - men historien i begge spillene er meget godt fortalt. Og jeg digger måten de presenterer Lara Craft i dette spillet: ho har faktisk masse følelser. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Du om det. Jeg likte både Tomb Raider og Hitman spillene veldig godt. De fulgte kanskje ikke helt den samme open-world strategien som de de tidliggere spillene i serien hadde - men historien i begge spillene er meget godt fortalt. Og jeg digger måten de presenterer Lara Craft i dette spillet: ho har faktisk masse følelser. Jeg er litt egoistisk ser du, hvis valgene er mellom at du får et spill du liker og jeg får et spill jeg liker, velger jeg å håpe på at jeg får spillet jeg liker. 4 Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Veldig bra, men det skyldes jo dessverre ikke lave salgstall, for spillene har jo solgt altfor mye, men derimot urealistiske forventninger. Lenke til kommentar
kaitho Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Synd, syns spillet er helt fenomenalt Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Merkelig avgjørelse. Både Tomb Raider og Hitman Absolution er svært gode spill. Sleeping Dogs hadde noen svakheter, men var langt i fra det verste jeg har spilt. Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) Sprøtt! Det var et ok spill og det virket som det gjorde/fortsatt gjør det bra. Endret 27. mars 2013 av Brawler Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Dette må skyldes piratkopiering og ikke noe annet, dette har jo vært på topplistene lenge. Fabelaktig spill som fortjener all skryt. Helt insane at en sjef må gå av etter å ha endelig laget et bra Tomb Raider spill ....... hvilke signaler sender dette til utviklerne i teamet mon tro. At dem må gå tilbake til gamle synder ? >_< Ligger det på topplistene så ligger det på topplistene, det er ikke sånn at man magisk tjener mindre på ett spill som selger ett gitt antall kopier om det i tillegg også piratkopieres. AtW 2 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Problemet er at disse gigaprosjektene koster utrolig mye penger og de trenger å selge ekstreme mengder for å tjene det inn. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) Problemet er at disse gigaprosjektene koster utrolig mye penger og de trenger å selge ekstreme mengder for å tjene det inn. Hvis 3,4 millioner solgte spill på 1 måned er riktig tall, og vi regner amerikansk standardpris på $60(350 kr) er det $200mill i salg, SWTOR er regnet at kostet $150-200 mill og er blant de mest kostbare spilla til dags dato, realistisk produksjonskostnad for tomb raider er nok nærmere $75-100mill. Så man sitter igjen med et salg som er dobbelt av produksjonskostnadene etter første måned, og spillet vil ikke slutte å selge så det vil være kontinuerlig inntekt framover også. Da kan du ikke klage på produksjonskostnader, det er greit at de setter seg så høye mål om salgstall og inntjening, men de får ikke lov til å klage på det. Endret 27. mars 2013 av Civilix 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) Hva med markedsføring? Samt hele den kjeden som skal dele pengene da. Endret 27. mars 2013 av Ginecólogo Necrolamedor 1 Lenke til kommentar
Diceman_ Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Det blir helt feil å legge skylden på sjefen for dette, selv om dette er relativt vanlig. Man bør i så fall kvitte seg med kostbare mellomledere - dersom de har dette og det er netto-inntjeningen de ikke er fornøyde med. Nå er det jo også veldig høy konkurranse i spill-markedet, så sjansen er at mange ventet på og har valgt Bioshock Infinite i stedet. Et annet mulig problem i dag er (sannsynligvis) sviktende salg på konsoll, uten at jeg har sett noe statistikker på dette i det siste, pga at mange spillere har mid-range pc'er som i dag overgår PS3/XBox 360. Og man er i dag kanskje litt avventende med å kjøpe så mange nye PS3/XBox 360 spill i påvente av neste generasjons konsoller. Uansett - jeg har storkost meg med Tomb Raider på PC de siste dagene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå