Gå til innhold

Her er Battlefield 4 (Windows)

Anbefalte innlegg

Tror du skal kikke litt mer på de 17 minuttene med gameplay. Vi skal nok lenger øst enn kun Russland og landene deromkring.

Er det noe galt i å ville fortelle en historie i et skytespill? Syntes dette var et godt strategisk grep av DICE da mange klagde på enspillerdelen i Battlefield 3 og syntes den manglet noe. Denne presentasjonen viste at de har hørt på tilbakemeldingen og tar den til etterretning.

Når de legger så stort fokus på enspiller, så er det nesten dømt til å gå utover flerspiller. De har ikke uendelig med ressurser å tildele de forskjellige delene av spillet. Jeg vil heller ha spill som fokuserer enten på det ene eller andre for å gjøre dette best mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ressurser er ikke bare penger men tid og kvalifisert mannskap. Per i dag er det jo ingen tvil om at BF serien legger mye av fokuset mot SP biten, men som de selv sier er det kun for å showcase spillet og innholdet. Men de sier også at det ikke vil bli mindre fokus mot SP fremover, noe vi har sett siden BC.

Personlig synes jeg SP delen passer godt med utsagnet om showcasing, for det er en fryktelig kjedelig og linær SP del vi så i BF3 og det blir neppe noe annerledes i BF4. Jeg savner et mer openworld MP-PvE i type BoB stil. Dette kunne dog vært en helt annen tittelserie som eks. BC3 slik at BF serien ble dedikert til god MP PvP i klassisk stil.

Når det gjelder type spill som dette og MP PvP så synes jeg et av de beste var "WWII Online". Mye av det som gjorde spillet godt var at det var et ekstremt godt organisert community med rekruttskoler, trening/læring og det var millitært personell som benyttet operativ strategi og taktikk. Man trengte heller ikke være en musekunstner som sprintet rundt og tok headshots på samtlige eller granatspammet motstanderen. Det hele foregikk vesentlig mer realistisk og var nok årsaken til at jeg likte det så godt som jeg gjorde. Man fikk nesten følelsen av å være tilbake i god gammel tjeneste.

Å dra på oppdrag i ly av nattens mørke og bruke terrenget, snike seg sakte gjennom kornåkre i godt koordinerte operasjoner for å ta tilbake en landsby var en opplevelse jeg ikke har sett siden.

Helt siden jeg fikk smelt inn en nettverksmodul i PS2 og lastet Socom så har det dreid seg om hvordan man løper, hopper og mest mulig oppfører seg som en klovn mens man peprer motstanderen eller plasserer headshots med 1 meters utslag på musearmen. Det startet riktig nok ikke med PS2/Socom, men i Doom/Quake dagene, fortsatte i CS og så over i alle disse FPS titlene. Og for min del har det gjort samtlige fullstendig uinteresante og det har ingenting å gjøre med hva denne sjangeren burde ha vært. Det er årsaken til at SP eller MP-PvE faktisk er mer tiltalende for mange.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Personlig synes jeg det SP delen passer godt med utsagnet om showcasing, for det er en fryktelig kjedelig og linær SP del vi så i BF3 og det blir neppe noe annerledes i BF4. Jeg savner et mer openworld MP-PvE i type BoB stil. Dette kunne dog vært en helt annen tittelserie som eks. BC3 slik at BF serien ble dedikert til god MP PvP i klassisk stil.

Når det gjelder type spill som dette og MP PvP så synes jeg et av de beste var "WWII Online". Mye av det som gjorde spillet godt var at det var et ekstremt godt organisert community med rekruttskoler, trening/læring og det var millitært personell som benyttet operativ strategi og taktikk. Man trengte heller ikke være en musekunstner som sprintet rundt og tok headshots på samtlige eller granatspammet motstanderen. Det hele foregikk vesentlig mer realistisk og var nok årsaken til at jeg likte det så godt som jeg gjorde. Man fikk nesten følelsen av å være tilbake i god gammel tjeneste.

Å dra på oppdrag i ly av nattens mørke og bruke terrenget, snike seg sakte gjennom kornåkre i godt koordinerte operasjoner for å ta tilbake en landsby var en opplevelse jeg ikke har sett siden.

ArmA serien ?

Det er vel det som er sterkest på militær realisme i dag og PvE er rimelig utbredt.

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt til å nevne at "ArmA serien er vel det som kommer nærmest i dag" men selv dette preges av denne dårlige MP FPS spillmetodikken man har sett i lang tid. Nå har jeg riktignok ikke brukt veldig mye tid på ArmA men har vært innom et par ganger gjennom utviklingen og har siste alpha.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er det noe galt i å ville fortelle en historie i et skytespill? Syntes dette var et godt strategisk grep av DICE da mange klagde på enspillerdelen i Battlefield 3 og syntes den manglet noe. Denne presentasjonen viste at de har hørt på tilbakemeldingen og tar den til etterretning.

At de hører på de som klager på SP er vel og bra, men hører de på spillerne som klager på MP? Denne "traileren" fokuserer naturligvis bare på SP, men jeg er likevel svært skeptisk til at de vil gå tilbake til de mekanikkene som mange elsket fra 1942 -> frostbite.

Kommer nok til å kjøpe BF4 hvis det får så braa fysikk og grafikk som jeg håper.

Og hvilke krav har du til gameplay?

Lenke til kommentar

Og hvilke krav har du til gameplay?

Det jeg håper mest av alt er vel at BF4 får en praktisk talt bug-fri multiplayerdel, og at flerspillerdelen egner seg for konkuranse, at det er "competitive" med andre ord. Sistenevnte er vel praktisk talt umulig for et slikt spill da :/

Har ikke voldsomme krav til gameplay ellers, men commander biten vil vippe om jeg kjøper/ikke kjøper hvis resten av spillet er dårlig (ok).

Lenke til kommentar

Savner Kommandør-rollen. Etter å ha prøvd Natural Selection 2 savner jeg den enda mer. Tror dette kunne ha blitt utviklet enda mer om de ikke hadde lagt ballen død siden Battlefield 2. Utrolig synd. BF3 ligner mer og mer på et standard FPS. Følelsen av at tempo og intensitet betyr mer enn strategi og valgmuligheter er steg flere ganger bort fra hva Battlefield har/hadde potensiale til å bli. Jeg hadde aldri trodd at Battlefield ville ape etter Modern Warfare, men det er faktisk det vi er vitner til.

Lenke til kommentar
Følelsen av at tempo og intensitet betyr mer enn strategi og valgmuligheter er steg flere ganger bort fra hva Battlefield har/hadde potensiale til å bli.

Jeg kan ikke huske at de første BF titlene passer til den beskrivelsen. Men det kan være at en del spilte det på den måten.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke huske at de første BF titlene passer til den beskrivelsen. Men det kan være at en del spilte det på den måten.

Jeg personlig tror at det har mye med at flaggene føles tettere plassert i BF3 sin versjon av Conquest enn det tilfellet var i Battlefield 2. Kan det være rettere å beskrive brettene som BF3 sporter som 'trangere'? Selv et brett som Caspian som i utgangspunktet er stort, gjøres mindre ved av at flaggene står tett og det er ikke mange som "kaster bort tid" på å planlegge omturer for å gjøre en strategisk vri eller lignende, det blir mer at alle går i de samme korridorene og bruker minimalt av plassen tilgjenglig. Dette er ikke spillernes feil, men uvikleren som ønsker høyere intensitet altså mer jevnlig konfrontasjon.

Lenke til kommentar

Så så Rihanna soundtrack er ingen ting i forhold til alt det andre som suger med BF3 og denne kommende DLCen. Men is okey dere og resten av sauflokken kommer til å pre-order BF4, spille i noen mnd og klage as fuck for å så kjøpe alle DLC og premium elite.

EA tjener mer penger og kan fortsette å lage mer shitty spill og ødelegge franchises.

/thread

Lenke til kommentar

Det er jo akkurat det fans av bf sier også da. Det er jo ikke som om du kommer med noe nytt akkurat, og jeg tror en stor del om ikke mesteparten av Bf4 salgene kommer til å være til folk som er "nye" fans. Så de vil ikke savne noe, de har somregel ikke spilt de første spillene og vil heller ikke savne noe fra de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...