Gå til innhold

Her er Battlefield 4 (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BF3 er jeg enig i er gørrkjedelig å se på, men dette derimot:

 

 

Skytespill kan være like så taktiske som MOBA, gitt modstøtte (kremt!) og litt godvilje fra spillerbasen. Jeg ser ingen grunn til at dette ikke skulle være gørrkjedelig å se på for de som liker FPS. Ihvertfall ikke visst ett ordentlig spectate og record system er implementert. I videoen her, er jeg enig i at det kan være vanskelig å ha oversikt over hva som skjer i denne videoen (det er tross alt over hundre andre med i kampen), men som sagt, kan dette lett bedres ved å implementere noe slikt.

 

Stilig! Det må jeg se :)

Lenke til kommentar

Stilig! Det må jeg se :)

 

Project Reality er veldig moro hvis man spiller med kjente og/eller andre med VoIP. PR er bundlet med Mumble og er scriptet sånn at du blir flyttet rundt til rett channel på Mumble serveren etter hvilken squad du er i på spillserveren.

 

Anbefales hvis man liker mer realistisk slow-paced fps. :)

Lenke til kommentar

Jeg går ut ifra at vi fremdeles snakker om BF serien?

 

Kan du komme med eksempler der modstøtte har gjort et spill dårligere?

 

Har ikke så mye å si, det er som er viktig er å ukritisk finne seg i alt utgivere finner på, uansett hva det måtte være.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Project Reality er veldig moro hvis man spiller med kjente og/eller andre med VoIP. PR er bundlet med Mumble og er scriptet sånn at du blir flyttet rundt til rett channel på Mumble serveren etter hvilken squad du er i på spillserveren.

 

Anbefales hvis man liker mer realistisk slow-paced fps. :)

 

Er (i konkuranse-forstand) mid spiller på cs:go, tror du jeg bør prøve det? Kjenner ca. 5 andre som spiller det.

Lenke til kommentar

Er (i konkuranse-forstand) mid spiller på cs:go, tror du jeg bør prøve det? Kjenner ca. 5 andre som spiller det.

 

Som CS spiller kan det bli kjedelig og for tregt. Tålmodigheten som trengs er kanskje tilsvarende DayZ/Wasteland, though har ikke spilt mye av de. Man kan bruke kanskje 15min på å løpe til en plass/finne ut hvor man skal eller ligge i cover lenge mens man venter på attacks. Hvis man bare løper ut i åpne gater/ut i ørkenen blir man fort snipermat og man dør veldig fort(typ ett skudd). Er veldig rewarding hvis man får til skikkelig teamplay though. Kan være verdt å teste hvis dere er flere som vil spille og har noen timer å sette av.

 

Du kan se featureliste her og det finnes en egen manual for spillet her. Så det er ikke bare bare å droppe inn på en server for action hehe.

 

Til info jobbes det med en sequal/standalone som heter Project Reality 2 som vil enten bli bygd på C4 Engine eller CryEngine 3(rykter). Kan være noe å glede seg til.

Endret av fenele
Lenke til kommentar

Som CS spiller kan det bli kjedelig og for tregt. Tålmodigheten som trengs er kanskje tilsvarende DayZ/Wasteland, though har ikke spilt mye av de. Man kan bruke kanskje 15min på å løpe til en plass/finne ut hvor man skal eller ligge i cover lenge mens man venter på attacks. Hvis man bare løper ut i åpne gater/ut i ørkenen blir man fort snipermat og man dør veldig fort(typ ett skudd). Er veldig rewarding hvis man får til skikkelig teamplay though. Kan være verdt å teste hvis dere er flere som vil spille og har noen timer å sette av.

 

Du kan se featureliste her og det finnes en egen manual for spillet her. Så det er ikke bare bare å droppe inn på en server for action hehe.

 

Til info jobbes det med en sequal/standalone som heter Project Reality 2 som vil enten bli bygd på C4 Engine eller CryEngine 3(rykter). Kan være noe å glede seg til.

 

Takk for info

Lenke til kommentar

Vil anbefale alle å lese denne artikkelen på Eurogamer.

 

"It's part of the plan. We haven't planned it that thoroughly from that perspective. It's more like, what do we want to show first? Let's show something that explains the whole game as much as possible. Playing multiplayer in front of people doesn't give the audience the full picture. It's more about ticking off: what is new with the engine? What is new with the feature set? What is new with how we handle weapons? What is new with vehicles? We tried to integrate everything into one demo. It turned out to be the opening of the single-player campaign.

 

 

So you're saying hardcore Battlefield players will understand a multiplayer-focused reveal, but others won't?

 

I'm hoping no-one will doubt us, that we will build a decent to great multiplayer. I understand why you might be interested in seeing more about the details and nitty gritty of multiplayer. But to show something to the world for the first time, it needs to be graspable. Showing something that has a narrative and a coherent flow, that then includes on multiple levels different features, down to the very detailed features, is a must when you reveal. Otherwise we would only catch the attention of the people who are extremely avid multiplayer fans."

Lenke til kommentar

Vil anbefale alle å lese denne artikkelen på Eurogamer.

 

"It's part of the plan. We haven't planned it that thoroughly from that perspective. It's more like, what do we want to show first? Playing multiplayer in front of people doesn't give the audience the full picture. We tried to integrate everything into one demo. It turned out to be the opening of the single-player campaign.

 

 

So you're saying hardcore Battlefield players will understand a multiplayer-focused reveal, but others won't?

 

I'm hoping no-one will doubt us, that we will build a decent to great multiplayer. I understand why you might be interested in seeing more about the details and nitty gritty of multiplayer. But to show something to the world for the first time, it needs to be graspable. Showing something that has a narrative and a coherent flow, that then includes on multiple levels different features, down to the very detailed features, is a must when you reveal. Otherwise we would only catch the attention of the people who are extremely avid multiplayer fans."

We haven't planned it that thoroughly from that perspective.

Det er helt klart

 

Let's show something that explains the whole game as much as possible.

Hvis multiplayer i BF4 blir som de 17 minuttene vi har blitt vist hittil vil BF4 kræsje hardere enn E.T. for Atari 2600 gjorde i 1982

 

Playing multiplayer in front of people doesn't give the audience the full picture.

Selvfølgelig ikke, det er derfor man har markedsføringsteknikker spesialisert på å få frem ny funksjonalitet. Hittil har det dog ikke blitt vist frem ny funksjonalitet, så det er kanskje heller derfor de viste frem singleplayer?

 

Jeg har lagt resten i spoiler av innlysende grunner

 

 

It's more about ticking off: what is new with the engine? What is new with the feature set? What is new with how we handle weapons? What is new with vehicles?

Men de har ikke vist frem noe nytt fra spillmotoren, ingen ny funksjonalitet, ingen innovasjon innenfor våpenmekanikker (tvert imot virker det som om rekyl er lavere og mer forutsigbar enn noen gang,) ingen nye kjøretøy...

 

I'm hoping no-one will doubt us, that we will build a decent to great multiplayer.

Jeg ønsker meg en fenomenal, banebrytende multiplayer, ikke BF3.1

 

Showing something that has a narrative and a coherent flow,

Det som ble vist var klipp, ikke sammenhengende, flytende historiefortelling.

 

Otherwise we would only catch the attention of the people who are extremely avid multiplayer fans.

Hva med å vise litt omtanke til de som gjorde dere store i utgangspunktet? Det er faktisk fansen dere har størst sjanse å selge til.

 

We've come to a point where it's not important to talk about Frostbite that much. Frostbite is a tool. We have passed the point where we will impress people by talking about the technological wonders.

Altså har DICE ingenting nytt å vise fram med Frostbite 3, hvorfor ikke bare kalle det Frostbite 2.1? De som bryr seg om hvordan spillmotoren fungerer og hva som gjøres hvor er de samme som kjøpte BF3 fordi de likte BF2.

 

we needed to stop caring about that. We needed to look at: what is it that we want to create? And then reverse engineer that into what technology we needed to create that.

Flott!

 

What makes me the most proud of what we showed yesterday is that people seem to know the characters by name after 17 minutes.

Det gjorde definitivt ikke jeg, målet må være å skape underholdning, minneverdige karakterer kommer som følge av dette.

 

We've been building Battlefield games for more than 10 years now. So we know what Battlefield is and what it's supposed to be.

Det virker også som DICE har begynt å miste grepet, det er i det minste hva fansen sier.

 

I think our fans have changed their mindset. We can see we have fans who are old school, who are more about numbers.

De har ikke det, DICE har fått nye fans rundt 15-20 som skriker over de mer erfarne.

 

Then, what is different about Battlefield 4 that improves the overall experience, as you describe it? What exactly have you done to change it for the better?

Patrick Bach og Tobias Dahl gjorde som politikere gjør her, snakker om noe helt annet.

 

We still have a lot of people who liked the campaign in BF3, but there were a lot of people who were like, this is not Battlefield. It's a shooter single-player yes, and it looks good and it plays good and it's cool, but it's not Battlefield. That actually hurt us quite a lot. It was like, what? It's not Battlefield? We need to fix that.

De som likte BF3s enkeltspillerdel var av samme type som liker CoDs enkeltspillerdel, og det er 100% feil å si den var bra. Det så bra ut, men det spilte ikke bra - tvert imot spilte det seg selv, og det var definitivt ikke kult å trykke Space, F, W, A, S, D og/eller E for å fortsette.

 

We see single-player also as a training ground for multiplayer.

Hvorfor er single player da et helt annet spill enn multiplayer?

 

There are a lot of people who are really happy we are building the single-player. They don't even dare to say it out loud, because all their friends will mock them.

Da har de enten et svakt sinn eller svake prinsipper, ingen av disse typene mennesker kommer med god kritikk, og hvordan i alle dager kan DICE vite at dette er tilfelle om disse menneskene holder kjeft om det?

 

There are so many single-player only games out there that would love to have the amount of people playing their campaign as we have. Honestly. It's a huge IP we're working with and there are a lot of people who are playing our single-player campaign. They might not be as outspoken. We have a huge fan-base we want to satisfy. It's a perfect opportunity for new players who want to start playing Battlefield and see if it's something for them.

Løsningen er enkel: lanser singleplayer og multiplayer som frittstående spill uavhengig av hverandre.

 

We could probably make a Wii U game in theory. But to make the most out of the Wii U, that's a different game because of the different peripherals. We want to utilise all the power of each console.

Det samme gjelder Xbox 360 og PS3s kontrollere, kontrollerene tillater ikke like høy presisjon og responstid som mus og tastatur gjør.

 

It's not only about pretty graphics and all the things we've shown in the demo, but there are things under the hood we're doing that will improve the experience.

Men det er tydeligvis umulig å presisere her, til tross for at det er entusiaster som leser artikkelen.

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...