Gå til innhold

Her er Battlefield 4 (Windows)


Anbefalte innlegg

Du gjentar jo bare deg selv over og over. Vil du ha svar på det du spør etter det bare å se på de gamle postene mine. Gidder virkelig ikke gjenta meg selv.

 

 

Jeg skal slutte å bruke ordet "samt" hvis du slutter å kjøre stråmann argumenter. Deal?

 

Det gjør jeg ikke, så da må du slutte. Og det er stråmannsargumenter. Klassisk orddelingsfeil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det heter faktisk "stråmann-argumentasjon" hvis en skal være pinlig korrekt.

 

Jeg gjentar meg selv? Selvfølgelig må jeg det når du driver på med slik du gjør, du svarer jo ikke på spørsmål som blir stilt mot deg Men så er vell det hele poenget med det å sette opp stråmann, du har malt deg selv opp i et hjørne og prøver å vri deg unna med det.

 

Det ene poenget ditt angående FPS og esport som i dine øyne er en fiasko er jo bare helt latterlig, og det har du kanskje innsett nå? Eller skal du fremdeles sette opp bobbla di og si at det kun er en mening, og at alle har lov til å ha meninger?

 

Verdt å nevne at pollen som har pågått i Battlelog en stund og har over 340000 trykk så langt sier at 13% gleder seg til singleplayer delen, mens 87% gleder seg mest til multiplayerdelen. Ganske klart hva Dice/EA burde fokusere mest på.

Denne kvoteringen til Tørriss viser vell hvor folk legger sine største forventninger angående BF.

 

En annen ting er jo at du elsker å kjøre tråder off-topic for så å klage på det i etterkant.

Endret av oophus_3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det heter faktisk "stråmann-argumentasjon" hvis en skal være pinlig korrekt.

 

Nei, det gjør det ikke.

 

Det ene poenget ditt angående FPS og esport som i dine øyne er en fiasko er jo bare helt latterlig, og det har du kanskje innsett nå? Eller skal du fremdeles sette opp bobbla di og si at det kun er en mening, og at alle har lov til å ha meninger?

 

Det er ikke min mening. FPS er en fiasko når det gjelder esport. Det betydde noe før, i dag er irrelevant.

Lenke til kommentar

Jeg snakket om esport, og din mening rundt FPS og esport og at det var en fiasko, skulle ha uttalt meg bedre og tatt med esport, men siden det er dette vi har snakket om hele tiden, så regnet jeg med at det var underforstått.

 

Så hvordan har du kommet til den konklusjonen? Jeg svarte deg på dette i forrige post som du fint har hoppet over ettersom du tydeligvis hater å gjenta deg selv, men det å si at FPS er en fiasko innenfor esport kan du fint gjenta mange, mange ganger?

 

Er du uenig i min logikk nedenfor her?

For å plante denne diskusjonen slik at man har et gyldent sammenligningsgrunnlag, så burde en jo også ta inn antall folk som spiller Starcraft & MOBA vs FPS spill, samt hvor mange spiller FPS på konsoll vs PC ettersom eSport omtrent er fraverende på konsoller angående disse sjangerene, for så å gjøre en sammenligning.

 

http://store.steampo.../?snr=1_4_4__10

 

Her ser vi jo at Dota per nå har hatt 269,988 spillere idag, mens Counter Strike har hatt ~90,000 spillere. Pluss så på mellom 4-600,000 spillere for League of Legends og 100,000 for Heroes of Newerth til DotA siden så vil man se at FPS sjangeren lever i beste velgående som en eSport gren og vil fortsette å gjøre det i mange år som kommer når de med de sifferene fremdeles tiltrekker så mange seere på sider som twitch og co.

 

Hvordan kan du forklare at Quake og CS fremdeles idag klarer å ende opp på listene til de største turneringshusene i verden?

 

Så nei, du er aleine om å ikke se hvor imponerende dette faktisk er. Og hadde BF3 vært med støtte for esport, så ville vi sett mye bedre siffre en hva CS og Quake klarer å stille opp med ettersom unger idag har en tendens til å være litt "grafikk-horer" Generasjonen som har kommet opp nå har vell omtrent ikke testet CS og Quake før, så de som holder disse spillene i livet har nok et relativt høyt snitssalder i motsetning til gjennomsnitsalderen som spiller MOBA og RTS spillene.

 

Så vi har altså ~90,000 spillere som spiller CS innenfor de forskjellige versjonene opp imot ~900,000 spillere kun innenfor MOBA sjangeren. I følge disse tallene så burde de kun ha en oppslutning på 10% av seere og premiepottene som et gjennomsnitt. Allikevel så klarer de å komme langt over disse prosentene ved de store turneringshusene hvor man kjører turneringer over flere grener, og du kaller dette fiasko?

 

http://www.esportsearnings.com/games

 

Kan du definere din versjon av fiasko er du snill?

 

For å ta et eksempel:

http://www.esportsea..._bucharest_2012

 

DreamHack Bucharest 2012 Counter Strike:

€10,000.00$ - 13,018.20

 

DreamHack Bucharest 2012 (LoL):

€4,000.00$ - 5,207.28

 

DreamHack Bucharest 2012 (Starcraft II):

150,000 SEK - $22,783.36.

 

Du kan se på alle de andre turneringene der inne også, 10% er laaangt unna sannheten, så hvordan du klarer å få dette til å bli en fiasko forteller vell bare hvor hardt du prøver på å ikke klappe sammen. Og dette selv etter 13 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hvordan har du kommet til den konklusjonen? Jeg svarte deg på dette i forrige post som du fint har hoppet over ettersom du tydeligvis hater å gjenta deg selv, men det å si at FPS er en fiasko innenfor esport kan du fint gjenta mange, mange ganger?

 

Kan gjenta meg selv igjen. Skytespill er en fiasko innen esport.

Endret av sthusby
Lenke til kommentar

Jeg må tydeligvis gjenta meg selv jeg også, ettersom du har problemer med å svare på simple spørsmål.

 

Hvordan har du kommet frem til den beslutningen?

 

Kan du definere din versjon av ordet "fiasko" er du snill?

 

Hør, man kan jo sikkert si at det er imponerende at så og så mange ser på håndball, når det er så mange færre som spiller. Men det funker ikke for meg. Jeg kan omformulere meg og si at skytespill er esportens håndball. Sikkert greit for de som liker det, men det blekner i sammenligning med fotball.

Lenke til kommentar

Hør, man kan jo sikkert si at det er imponerende at så og så mange ser på håndball, når det er så mange færre som spiller. Men det funker ikke for meg. Jeg kan omformulere meg og si at skytespill er esportens håndball. Sikkert greit for de som liker det, men det blekner i sammenligning med fotball.

Nesten morsomt å se på hvor hardt du prøver å vri deg unda såpass simple spørsmål om og om igjen.

Er det virkelig så vanskelig å svare på disse spørsmålene?

 

Det argumentet ditt faller i grus, og du burde selv vite hvorfor. All idrett og sport er jo smått i forhold til fotball, men det betyr ikke automatisk at de er underlegne fotball og at de dermed burde kalles en fiasko, eller kuttes ut?

Endret av oophus_3do
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nesten morsomt å se på hvor hardt du prøver å vri deg unda såpass simple spørsmål om og om igjen.

Er det virkelig så vanskelig å svare på disse spørsmålene?

 

Det argumentet ditt faller i grus, og du burde selv vite hvorfor. All idrett og sport er jo smått i forhold til fotball, men det betyr ikke automatisk at de er underlegne fotball og at de dermed burde kalles en fiasko, eller kuttes ut?

 

Selvfølgelig er alle sporter underlegne fotball. Det er fakta.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er alle sporter underlegne fotball. Det er fakta.

Så alle andre sporter er fiaskoer og burde kuttes ut, pga fotball er overlegent?

Kan du ikke bare svare på spørmålene som blir stilt? Eller skjønner du dem ikke?

 

Hehe, av alt her på forumet så er dette det verste jeg har sett. For et argument...

Endret av oophus_3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

PM fungerer ikke med han, og det å blokke sthusby ville vært som å blokkere komedie.

 

@sthusby:

2 spørsmål som kun krever et ja og nei svar, det kan umulig være så vanskelig å svare på på dem, selv om jeg skjønner at du prøver ditt ytterste på å vri å vende på det for å slippe unda.

 

Ville esport-støtte til BF 4 vært en ulempe?

 

Kan du definere din versjon av ordet "fiasko"?

Lenke til kommentar

Så alle andre sporter er fiaskoer og burde kuttes ut, pga fotball er overlegent?

Kan du ikke bare svare på spørmålene som blir stilt? Eller skjønner du dem ikke?

 

Hehe, av alt her på forumet så er dette det verste jeg har sett. For et argument...

 

Jeg sa jeg kunne omformulere meg til å si at skytespill er esportens svar på håndball. Skjønner godt at EA og DICE ikke har noen interesse av å bli stor på en liten scene.

Lenke til kommentar

Jeg sa jeg kunne omformulere meg til å si at skytespill er esportens svar på håndball. Skjønner godt at EA og DICE ikke har noen interesse av å bli stor på en liten scene.

Nå er ikke esport i nærheten av like stort som fotball i utgangspunktet da, med din logikk burde vi da droppe all sport utenom fotball ettersom fotball er størst. Vi kan ta en kikk på andre situasjoner: alt utenom Justin Bieber og Psy skal droppes ettersom alle andre er fiaskoer sammenlignet med Justin Bieber. kun HMKGs 3. Gardekompani skal eksistere på militære tattoos, korps skal legges ned, alle politiske partier i Norge utenom AP skal nedlegges, alle bilmerker utenom Volvo og Volkswagen skal nedlegges, alle halvlederutviklere utenom Intel skal nedlegges, vi kan gå videre og videre her til et ekstreme...

 

Bare fordi man ikke er størst betyr ikke det at man ikke har livets rett, det er logikk for tiåringer.

 

EDIT:

For å understreke videre: eSport bygger kultur, det er penger å tjene i kultur om man spiller kortene riktig.

Endret av arni90
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er ikke esport i nærheten av like stort som fotball i utgangspunktet da, med din logikk burde vi da droppe all sport utenom fotball ettersom fotball er størst.

 

Nei. Det er dine ord. Det får stå på din regning.

 

Jeg sier at om jeg hadde vært i skoene til EA og DICE, så ville ikke jeg kastet bort tid på å komme meg inn på "håndballmarkedet".

Lenke til kommentar

Nei. Det er dine ord. Det får stå på din regning.

 

Jeg sier at om jeg hadde vært i skoene til EA og DICE, så ville ikke jeg kastet bort tid på å komme meg inn på "håndballmarkedet".

Det var det jeg tolket at du skrev, om du er uenig må du formulere deg bedre.

 

Jeg kan peke på en utvikler som de siste årene har prøvd å komme inn på "fotballmarkedet" innen MMORPG: Funcom. Hva har vi lært av Funcom? Å prøve å skape "det neste store" er like praktisk mulig som å gjøre bly om til gull, man begynner smått og jobber seg oppover med store skritt om det blir en suksess.

Lenke til kommentar

Jeg sa jeg kunne omformulere meg til å si at skytespill er esportens svar på håndball.

 

Selv det er jo et argument som faller på seg selv. Mener du at ingen tjener på håndball?

 

FPS eSport har vært mye større tidligere enn det er nå, det er jeg enig i, men trur du ikke det også har noe å si med hva slags spill som nå representerer FPS sjangeren, og at introduksjonen av et nytt spill som BF4 kunne ha gjort noe med det? Altså skapt en større arena enn det det er nå, selv om det vi har nå er godt nok i haugevis. Igjen, les min post her: http://www.diskusjon...

 

CS pg Quake har veldig gode seertall når det er store turneringer som spilles, samt spesielt CS har premiepotter som holder seg vell så bra som SC og MOBA spillene.

 

Skjønner godt at EA og DICE ikke har noen interesse av å bli stor på en liten scene.

Dette blir jo også feil å si når EA allerede har mange spill som kjøres som eSport som ikke er verken SC2 eller noe innenfor MOBA sjangeren.

http://www.progaming...r-happened.html

Dette burde vell isåfall da bevise at EA og DICE driver på med SCAM?

Enten har de hatt eSport i tankene når de brukte denne turneringen for å hjelpe til med å selge spillet, eller så brukte de det for å "scamme" oss. Ifølge deg.

Endret av oophus_3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...