Gå til innhold

Her er Battlefield 4 (Windows)

Anbefalte innlegg

I det siste har begynt å spille World of Tanks, men det er ikke alltid like mye tid til å spille spill ;)

Du kan ta en titt på postene mine, så får du en idé om hvordan jeg har gått frem.

Jeg satte det noe på spissen, men poenget er der fortsatt: BF3 har en latterlig lav skillcap.

Det jeg fant på lista på Steam og husker på sånn i farta:

Portal, Portal 2, Mass Effect, Dragon Age: Origins, Age of Empires 2 + Conquerors, Witcher 2, KOTOR 1 & 2, Jedi Outcast & Academy, Crysis 2, World of Tanks, Mass Effect 3s multiplayer, Civilization IV og V, CS 1.6, Tropico 4, Sim City 4, Sonic Generations, Deus Ex: HR, Dishonored, Vampire: The Masquerade, Killing Floor, Hotline Miami, Hitman Absolution, Mirror's Edge, Arkham Asylum & City, Bastion, Jade Empire, TrackMania Nations og 2: Canyon, Prince of Persia: The Sands of Time

Hvis du liker world of tanks burde du prøve War Thunder. mye bra spill der ja! kan også anbefale prison architect.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er vi vel uenige da. Jeg mener BF3 har akkurat like høy "skillcap" som tidligere spill i serien.

Spesielt at du drar inn Dishonored rett etter at du klager på at et spill har for lav "skillcap". Det er mulig du gjør forskjell på enspiller og flerspiller, men fy fader, et kjedeligere og enklere spill enn Dishonored skal du lete lenge etter. Det er ikke akkurat behov for noe ferdighet der, uansett hvordan du spiller.

Da har vi konkludert med at du ikke har store kunnskapen om BF3 og andre FPS :)

Grunnen til at jeg liker Dishonored er samme grunn som jeg liker Hitman-spillene og Deus Ex:HR, du har utallige muligheter for å gjøre jobben. Skillcap er et begrep som er mest interessant i multiplayere med PvP-kamp, et singleplayerspill trenger ikke å ha en høy skillcap med mindre det eneste man gjør i spillet er å slåss. Dishonored er ikke nødvendigvis vanskelig i seg selv, men det er rimelig vanskelig å fullføre på mindre enn en time ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar

På samme mynt konkluderer jeg at du ikke kan noe om noe. Ser du hvor dumt det blir å komme med en sånn påstand?

Hvorfor forsvarer du EA? De har veldig mye av skylden for at moderne spill generelt ikke er veldig bra, alt handler om at det skal være som film og flashy og COD. Noen av de nevnte spillene er ganske greie men uten EA hadde de virkelig vært skikkelig knall. Bortsett fra DA 2 for det spillet burde ikke vært tenkt ut en gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor forsvarer du EA? De har veldig mye av skylden for at moderne spill generelt ikke er veldig bra, alt handler om at det skal være som film og flashy og COD. Noen av de nevnte spillene er ganske greie men uten EA hadde de virkelig vært skikkelig knall. Bortsett fra DA 2 for det spillet burde ikke vært tenkt ut en gang.

Smaken er som baken. Jeg setter pris på mange av produktene EA lanserer.

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å vente til 10-15 reviews er kommet ut før jeg kommer til å kjøpe noe som helst.

Hjelper ikke så mye det da når reviewers er enten:

• Like "kritisk" til spill som sthusby*
  • Kjøpt og betalt av EA/DICE
  • Kombo av de to første punktene og/eller en EAfanboy

:p

*ref: Gamer.no's SimCity 5 review eller andre EA reviews.

Endret av fenele
Lenke til kommentar

Jeg vet om tre som ikke kommer til å gi BF3 et fripass:

Angry Joe

Totalbiscuit

Ben 'Yahtzee' Croshaw

Lenke til kommentar

Ja, men jeg hadde jo håpet av 10-15 reviews ville klare å gjevne det ut en hel del, samt det hjelper det å vite hvor man skal se slike reviews. Er ikke alle som er like tåkete som Gamer.no. For min del så pleier jeg å følge noen faste youtube karer som pleier å være ganske rett på sak. De arni90 nevner er jo greie.

JackFrags er også en fyr som er rimelig interessert i BF sin framtid, og hans ønsker og tanker om serien er ganske like mine.

Lenke til kommentar

Ja, men jeg hadde jo håpet av 10-15 reviews ville klare å gjevne det ut en hel del, samt det hjelper det å vite hvor man skal se slike reviews. Er ikke alle som er like tåkete som Gamer.no. For min del så pleier jeg å følge noen faste youtube karer som pleier å være ganske rett på sak. De arni90 nevner er jo greie.

JackFrags er også en fyr som er rimelig interessert i BF sin framtid, og hans ønsker og tanker om serien er ganske like mine.

Tror nok man heller skal satse på YouTubere som TB og co ja. Vil nok uansett være lurt å vente 2-3mnd på endelig konklusjon, noe Gamer.no skulle gjort etter alt SimCity 5 styret.

Lenke til kommentar

Du hører på anmeldelsene til Angry Joe? Det forklarer så mye. Større taper skal du lete godt og lenge etter. Fantastisk moro å se Keighley eie han.

http://youtu.be/NTNkoDzP1hI

Virker ikke akkurat som om det var noen av dem som eide den andre der, Geoff Kieghley var en drittsekk og Angry Joe ble tatt på senga ettersom han ble lovet et skikkelig intervju og reagerte lite profesjonelt.

Dessuten er det rart at du, som er en tidligere spilljournalist, mener at Angry Joe gjør dårlige anmeldelser. Angry Joes anmeldelser av spill går langt dypere enn hva Gamer.no, pressfire.no, IGN og gamespot gjør, og jeg har enda til gode å se noen som er så konsekvente som han er og samtidig driver med anmeldelser av alle sjangre. En skulle jo også tro at en spilljournalist kunne akseptere at andre mennesker har forskjellige meninger om hva som er godt spilldesign eller ikke.

EDIT:

Så kan man også påpeke at dette snart er to og et halvt år siden, og Angry Joe har kommet seg et langt stykke fremover siden den gang.

Endret av arni90
  • Liker 3
Lenke til kommentar

En skulle jo også tro at en spilljournalist kunne akseptere at andre mennesker har forskjellige meninger om hva som er godt spilldesign eller ikke.

Jeg godtar det jo, det er jo du som ikke gjør det. Skulle tro at en hver person - journalist eller ei - kunne akseptere at man har forskjellige oppfatninger om godt spilldesign. Det var du som konkluderte med at jeg ikke "har store kunnskapen om BF3 eller andre FPS-spill" ettersom jeg ikke delte din oppfatning. Vær litt konsekvent i det minste.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det var du som konkluderte med at jeg ikke "har store kunnskapen om BF3 eller andre FPS-spill" ettersom jeg ikke delte din oppfatning. Vær litt konsekvent i det minste.

Min konklusjon om at du har svake kunnskaper om FPS-sjangeren kommer av at du ikke har fortalt selv at du ikke har peiling på hvordan forskjellige spillmekanikker fungerer sammen i spill.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Kan muligens satse på noen fornuftige ord fra TB. Kjøp blir det sikkert ikke uansett...

Lenke til kommentar

Min konklusjon om at du har svake kunnskaper om FPS-sjangeren kommer av at du ikke har fortalt selv at du ikke har peiling på hvordan forskjellige spillmekanikker fungerer sammen i spill.

Vet ikke om du la til et ikke for mye der, men pytt pytt. Jeg er av en annen oppfatning enn deg, og da kan jeg ingenting om spill. Det er jo vitterlig du som må akseptere at andre har forskjellige meninger enn deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...