Anzure Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Når kommer Battlefield 4 beta ut? Jeg har forhåndsbestillt en sånn pakke på Origin. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Når kommer Battlefield 4 beta ut? Jeg har forhåndsbestillt en sånn pakke på Origin. Du betaler for å få tilgang til et uferdig produkt? Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Jeg er uenig, og dette er grunnen: http://www.diskusjon...post&p=20365665 Akkurat. Går vel strengt tatt ikke å være uenig med fakta. Er vel gjerne sitert flere ganger på at vi burde diskutere BF4. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Akkurat. Går vel strengt tatt ikke å være uenig med fakta. Er vel gjerne sitert flere ganger på at vi burde diskutere BF4. Jeg lurer på hvordan du kommer til konklusjonen at det var du som prøvde å holde diskusjonen on-topic når du regelrett unnlot å svare på det oophus tok opp angående BF3 Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Jeg lurer på hvordan du kommer til konklusjonen at det var du som prøvde å holde diskusjonen on-topic når du regelrett unnlot å svare på det oophus tok opp angående BF3 Har gjentatte ganger fortalt hvorfor jeg mener Battlefield 3 er et kompetent spill. Likevel mener jeg det er viktig å huske på at BF4 er noe eget, og det har vært store omrokkeringer innad i DICE siden lanseringen av BF3. Lars Gustavsson har fått ansvaret for spillet. Denne mannen har jobbet på så og si alle Battlefield-spill som noen gang er laget, inkludert Battlefield 2. I tillegg har Stefan Strandberg gått inn som Game Director. Han har hatt hovedansavaret på lydbildet i de tidligere spillene, og er det noe alle kan være enig om, så er det at lydbildet i serien er omtrent det beste som finnes. Jeg mener kampanjen i BF3 blir helt irrelevant, ettersom den ikke vil være representativ for hva vi får presentert i BF4. Uansett om kampanjen blir bra eller dårlig, så kan man være helt sikker på at den blir veldig annerledes. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Når kommer Battlefield 4 beta ut? Jeg har forhåndsbestillt en sånn pakke på Origin. 2 dager før BF4 release. Regn med at serverne er nede rundt 70% av de 2 dagene though. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Hva har dette med min post å gjøre? Har gjentatte ganger fortalt hvorfor jeg mener Battlefield 3 er et kompetent spill. Likevel mener jeg det er viktig å huske på at BF4 er noe eget, og det har vært store omrokkeringer innad i DICE siden lanseringen av BF3. Alt som er vist av BF4 hittil peker mot at det hadde passet bedre som en utvidelse av BF3 enn et nytt spill. Det er ingenting virkelig nytt i BF4 som er blitt vist frem, BF3 hadde et fokus på klart bedre grafikk og det var veldig lenge siden forrige spill kom ut. Jeg mener kampanjen i BF3 blir helt irrelevant, ettersom den ikke vil være representativ for hva vi får presentert i BF4. Uansett om kampanjen blir bra eller dårlig, så kan man være helt sikker på at den blir veldig annerledes. Kampanjen i BF3 er irrellevant ja, for den er virkelig elendig. Dessverre virker det som om BF4 skal ha like mye skripting og like "interessant" gameplay å vise til som forgjengeren. Spill er faktisk ikke film til tross for hva enkelte utviklerhus og utgivere tror, min mening er at en av de beste singleplayer-kampanjene for et battlefield-type spill var i Battlefront og det er absolutt ikke det BF4 lover å gi oss. Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Hva har dette med min post å gjøre? Alt som er vist av BF4 hittil peker mot at det hadde passet bedre som en utvidelse av BF3 enn et nytt spill. Det er ingenting virkelig nytt i BF4 som er blitt vist frem, BF3 hadde et fokus på klart bedre grafikk og det var veldig lenge siden forrige spill kom ut. Kampanjen i BF3 er irrellevant ja, for den er virkelig elendig. Dessverre virker det som om BF4 skal ha like mye skripting og like "interessant" gameplay å vise til som forgjengeren. Spill er faktisk ikke film til tross for hva enkelte utviklerhus og utgivere tror, min mening er at en av de beste singleplayer-kampanjene for et battlefield-type spill var i Battlefront og det er absolutt ikke det BF4 lover å gi oss. Alt dette ut i fra 17 minutter med spillet? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Alt dette ut i fra 17 minutter med spillet? Det er egentlig de første tankene som slo meg inn. Hvis reklamen er 90% skripta film med 10% spill er det en ganske klar indikasjon på at enspillerdelen kommer til å ha store mengder skripting. Jeg er ganske negativ til denne tendensen, men så lenge anmeldere mener at slikt er en akseptabel enspillerdel kommer det ikke til å skje noe drastisk med formelen. 3 Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 (endret) Det er egentlig de første tankene som slo meg inn. Hvis reklamen er 90% skripta film med 10% spill er det en ganske klar indikasjon på at enspillerdelen kommer til å ha store mengder skripting. Jeg er ganske negativ til denne tendensen, men så lenge anmeldere mener at slikt er en akseptabel enspillerdel kommer det ikke til å skje noe drastisk med formelen. Det er en enorm forskjell på markedsføring og det endelige produktet. Når de kommer med en annonsering av denne typen, fanger den større befolkningen opp det. Derfor er det viktig å vise noe som appellerer til en stor demografi. En såkalt "vertical slice", som ikke nødvendigvis viser hva det endelige spillet vil bestå av, men som gjør så mange som mulig interessert i spillet. Endret 12. april 2013 av sthusby Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Det er en enorm forskjell på markedsføring og det endelige produktet. Når de kommer med en annonsering av denne typen, fanger den større befolkningen opp det. Derfor er det viktig å vise noe som appellerer til en stor demografi. En såkalt "vertical slice", som ikke nødvendigvis viser hva det endelige spillet vil bestå av, men som gjør så mange som mulig interessert i spillet. Vi får se når spillet lanseres da, har du tilfeldigvis sett noen informasjon som antyder at enspilleren ikke blir en skripta film slik alle andre MMSere har vært de siste åra? Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 (endret) Vi får se når spillet lanseres da, har du tilfeldigvis sett noen informasjon som antyder at enspilleren ikke blir en skripta film slik alle andre MMSere har vært de siste åra? Ja. Av en eller annen latterlig grunn er det ikke mulig å se GT videor gjennom en tredjepart, og det er ikke mulig å lenke til videon. Gå til Gametrailers.com og søk på Battlefield 4. Der er det en video som heter Inside Intel. Se den. Endret 12. april 2013 av sthusby Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Ja. Av en eller annen latterlig grunn er det ikke mulig å se GT videor gjennom en tredjepart, og det er ikke mulig å lenke til videon. Gå til Gametrailers.com og søk på Battlefield 4. Der er det en video som heter Inside Intel. Se den. Jeg ser ingenting annet enn markedsføring i den videoen, er du virkelig så naiv at du tror BF4 vil komme med en revolusjon basert på hva markedsføringen sier? 4 Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 (endret) Akkurat. Går vel strengt tatt ikke å være uenig med fakta. Er vel gjerne sitert flere ganger på at vi burde diskutere BF4. Akkurat som om jeg har unnlatt å svare på deg angående diskusjoner om BF serien? Som sagt, jeg har svart på alt du har kommet med, det har ikke du. Og det er din skyld at du valgte å ta ut kun en brøkdel av det jeg sa for å vinkle diskusjonen mot spillutvikling. Angående videoen som ble vist, så tar jeg den meget negativt. Og det er jo grunnet den handlet om SP delen av spillet. Jeg er kun interessert i BF serien grunnet MP elementene av den, så da var det ekstremt skuffende å se at de brukte krefter på å fronte SP kontra MP for å få folk interessert. Uansett, for å fortsette å snakke om BF4, så lurer jeg på hva folk egentlig ønsker av forbedringer. Hva var dårlig med BF3 som man ønsker bort/forandret til BF4? Endret 13. april 2013 av oophus_3do 2 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Uansett, for å fortsette å snakke om BF4, så lurer jeg på hva folk egentlig ønsker av forbedringer. Hva var dårlig med BF3 som man ønsker bort/forandret til BF4? Min ønskeliste er omtrent slik: Singleplayer campaign lignende multiplayer, med oppdrag fra de samme banene + baner fylt med 20+ bots der du som spiller må bidra til å plante eksplosiver/beskytte mål/Conquest/vinne i tickets. Opplæringskurs for fly, stridsvogner Co-op tillater en eller flere venner å bli med i singleplayeroppdragene dine. Mindre bruk av hitscan for våpen, og flere prosjektil-kalkuleringer. Bruk av recoil patterns framfor tap av nøyaktighet ved full-auto. Høyere population-cap per server. Baner som fungerer med 64 spillere og mer. 8-manns lag på 64-player servere. Modstøtte som åpner for: baner, våpen, klasser/kits, UI og spillregler. Stamina-kontroll, det er ikke autentisk å kunne løpe konstant med 25 kg på kroppen, ei heller autentisk at synet er like klart etter å ha løpt to kilometer slik. Sprinting burde ta betydelig mer stamina enn å løpe normalt. Betydelig mer rekyl fra våpen, særlig når man beveger seg og står oppreist. Bruk av omgivelsene for å støtte våpen for mindre rekyl, når man ligger på bakken eller står ved et vindu burde man ha langt lettere for å kontrollere rekyl. Stamina har innvirkning på rekyl, og det burde være vanskeligere å sikte når man har lite stamina. Lavere bevegelseshastighet for løping og sprinting. Dedikerte animasjoner for å heise flagg, helbrede lagmedlemmer (og seg selv,) tagge artillerimål, etc. Jeg har ingen forventninger om at noe av dette vil legges inn, mange av disse endringene vil gjøre gameplayet mer komplekst og autentisk (som "åpenbart" gjør spillet mindre tilgjengelig.) 3 Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 (endret) Enig i stort sett alt. Jeg ville tatt bort "supression", i hvertfall i måten det er implementert nå. Maks effekt burde være visuell blur, samt noen lyd effekter som tinitus-sus eller lignende i noen hundredeler opp til et par sekunder basert på hva som har sprengt/blitt skutt med. Jeg ønsker også at vi får muligheter til å "hoste" egne servere med alle mulige former for innstillinger som vi selv kan sette på eller av. Slik det er nå føler jeg det er noen våpen som er litt OP f.eks, og det kunne man lett ha fikset med det å sette opp, eller spille på servere som har dette i tankene. Jeg ønsker også at de fokuserer mer på eSports. Og da særlig metoder for å "spectate" samt det å kunne loade matcher som har hendt. Lær litt av DotA spillene rett og slett. Endret 13. april 2013 av oophus_3do Lenke til kommentar
fenele Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Selv om BF er dødt for meg og jeg neppe kommer til å kjøpe BF4 eller noen andre spill EA gir ut: Er enig i de fleste punktene arni90 lister opp plus: Serverside hitreg Modtools, nok med alt dette DLC tullet. Expansionpacks med faktisk ny content har jeg ikke noe i mot. "Premium elite" og nye OP våpen DLCs.. i dont even. Slippe å bruke to andre program for å spille spillet. Sette opp SP/LAN server. BF2 handling på hardware(fly, tanks, etc) og ikke tilpasset newbies og consolespillere. Mulighet for record/Battlerecorder. Skikkelig våpenbalansering. Jeg kunne gjerne tenkt meg 1-2 hovedvåpen per klasse men dette misliker nok flesteparten av playerbasen. Litt større squads. Større maps og playercap. Kreve mer teamplay, mer objectivebasert gamemodes. Gjøre noe med supression. Hvertfall den delen at hvis A skyter mot B uten å treffe ødelegger accuracy for B totalt. Gjøre noe med laser/flashlight og sollys/lensflare. Slutte å bruke kjedlige farger/blue tint. Bedre anticheat/hack software. Kanskje gjøre deal med f.eks ESEA og kreve at alle som spiller online bruker den type anticheat software. Fjerne random deviation/randomness fra våpen. Fjerne lagsmoothing som ødelegger hitreg. Mye av grafikksettings etc som sollys, laser/flashlight kunne enkelt gjøres noe med hvis spillet hadde hatt mulighet for modding(uten å bli bannet for å endre fargene). Er lov å håpe, men ikke noe av dette skjer uansett 2 Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 (endret) Jeg ser ingenting annet enn markedsføring i den videoen, er du virkelig så naiv at du tror BF4 vil komme med en revolusjon basert på hva markedsføringen sier? Umulig å diskutere med en som er paranoid. Og nei, det har jeg aldri sagt. Tror jeg kampanjen blir bedre og mer åpen? Definitivt. Endret 13. april 2013 av sthusby Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Akkurat som om jeg har unnlatt å svare på deg angående diskusjoner om BF serien? Som sagt, jeg har svart på alt du har kommet med, det har ikke du. Og det er din skyld at du valgte å ta ut kun en brøkdel av det jeg sa for å vinkle diskusjonen mot spillutvikling. Angående videoen som ble vist, så tar jeg den meget negativt. Og det er jo grunnet den handlet om SP delen av spillet. Jeg er kun interessert i BF serien grunnet MP elementene av den, så da var det ekstremt skuffende å se at de brukte krefter på å fronte SP kontra MP for å få folk interessert. Uansett, for å fortsette å snakke om BF4, så lurer jeg på hva folk egentlig ønsker av forbedringer. Hva var dårlig med BF3 som man ønsker bort/forandret til BF4? Er jo selvfølgelig svært uenig i det første du sier. Når det gjelder intervjuet jeg henviste til, så er det jo åpenbart at DICE og EA ikke kan vinne uansett hva de gjør. Folk likte ikke kampanjen i BF3, derfor forbedrer de den. Da er plutselig det også negativt, fordi du ikke vil ha det. Hva jeg ønsker meg av BF4? En bedre kampanje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå