Gå til innhold

Her er Battlefield 4 (Windows)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan jo bare snu på den mynten og si det samme om deg. Ser du hvor dumt det argumentet blir? Nei vent, det gjør du nok ikke. Stupid is what stupid says.

Uhmm? Nei? Det er jo ikke vanskelig å se hvilke tilbakemeldinger du har fått kontra meg og andre her i denne diskusjonen. Se på "Gi possitiv tilbakemelding til innlegg" knappen for eksempel, samt hvor mange du har fått i denne diskusjonen mot alle de som har vært imot ditt synspunkt. Du kan fortsatt si at du er "uenig" og stikke fingrene i øra dine mens du traller litt rundt for deg selv, men da er isåfall du aleine om det.

Jeg regner med du har maks fått 4-5 "upvotes", mens vi andre har hatt over 40. Jeg gadd rett og slett ikke telle lengre. Dette er kun en indikasjon på det jeg mener. Det folk har sakt og ment er et annet, men jeg gidder ikke lage et sammendrag for deg slik at du skal forstå det. Du kommer uansett til å stikke hodet ditt i sanden og unngå det som går imot deg.

Endret av oophus_3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utdyp begrepet "uening".

Forklaringen på begrepet "uenig" finner du på en av de nettsidene der de forklarer ord på norsk. Jeg gidder ikke å bla gjennom alle sidene, bare for å finne betydningen av "uenig", men den er ihvertfall der.

Alt i alt: Jeg...

Er bare veldig, veldig uenig.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Uhmm? Nei? Det er jo ikke vanskelig å se hvilke tilbakemeldinger du har fått kontra meg og andre her i denne diskusjonen. Se på "Gi possitiv tilbakemelding til innlegg" knappen for eksempel, samt hvor mange du har fått i denne diskusjonen mot alle de som har vært imot ditt synspunkt. Du kan fortsatt si at du er "uenig" og stikke fingrene i øra dine mens du traller litt rundt for deg selv, men da er isåfall du aleine om det.

Jeg regner med du har maks fått 4-5 "upvotes", mens vi andre har hatt over 40. Jeg gadd rett og slett ikke telle lengre. Dette er kun en indikasjon på det jeg mener. Det folk har sakt og ment er et annet, men jeg gidder ikke lage et sammendrag for deg slik at du skal forstå det. Du kommer uansett til å stikke hodet ditt i sanden og unngå det som går imot deg.

Tar ikke det så tungt må jeg si. Skal vi se på den statistikken har jo omtrent 400 totalt, og du har litt over 100 (og 50 av dem har kommet av en liten minoritet som sitter å up-voter hverandre her), og har vært medlem av forumet mye lengre enn meg. Antar folk bare finner det du sier for tøv og tull. Det forstår jeg godt.

Endret av sthusby
Lenke til kommentar

Forklaringen på begrepet "uenig" finner du på en av de nettsidene der de forklarer ord på norsk. Jeg gidder ikke å bla gjennom alle sidene, bare for å finne betydningen av "uenig", men den er ihvertfall der.

Alt i alt: Jeg...

Jeg vet hva uenig er. Du sa "uening". Er nok ikke jeg som må sjekke ordlistene.

Lenke til kommentar

Jeg vet hva uenig er. Du sa "uening". Er nok ikke jeg som må sjekke ordlistene.

Begynner å rette på andres skrivefeil og "later" som du ikke skjønner hva de skriver ja.

Hvem er det som har lav sosial intelligens her?

Endret av fenele
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Tar ikke det så tungt må jeg si. Skal vi se på den statistikken har jo omtrent 400 totalt, og du har litt over 100 (og 50 av dem har kommet av en liten minoritet som sitter å up-voter hverandre her), og har vært medlem av forumet mye lengre enn meg. Antar folk bare finner det du sier for tøv og tull. Det forstår jeg godt.

Blitt en tradisjon dette for deg, "whoops, ord kommer i mot meg!" *Stikke hodet ned i sand*.

Du er klar over at det ikke fantes noen "tilbakemeldings knapp" i 2004? Jeg mener denne funksjonen kom i 2010 eller 2011 (rett meg gjerne der), så du har langt flere innlegg enn meg når denne funksjonen har vært funksjonell. Med andre ord, statistisk sett så har det du sier her veldig lite å si uten at jeg trenger å komme med et mattestykke, ettersom det burde være åpenbart.

EDIT: Denne funksjonen kom i April 2010.

Trur vi skal holde oss til denne diskusjonen og de 1-2+ du har fått kontra mine 50+. Så blir det jo bare typisk deg å prøve å vrikke og vende deg unda og klandre alle andre forutenom deg selv. Det at du totalt ignorerer hva som er blitt sakt her i tråden angående hvem som er enig med hvem er vell bare til å forvente.

Begynner å rette på andres skrivefeil og "later" som du ikke skjønner hva de skriver ja.

Hvem er det som har lav sosial intelligens her?

Det er måten han diskuterer på. Enten late som om han missforstår (dog jeg er litt usikker på om han faktisk later som), eller rett og slett ignorere det som går imot han.

Han har jo selv sakt at han er veldig smart, så alle andre er vell da nødt til å ha lav sosial intelligens når det går opp i mot hans "velvalgte" og "smarte" ord.

Endret av oophus_3do
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Her er noe jeg syns er interessant:

Her må du forklare litt bedre hvordan du kommer frem til den konklusjonen, og komme med bevis for både at han kan noe om spillutvikling og at han ikke kan noe om programmering.

Da må du komme med bevis, ikke indikasjoner.

Er det en person jeg ikke trenger bevise noe for, så er det deg. For ordens skyld, han har sagt det omtrent femten ganger på Giant Bomb, noe du ville fått med deg om du kunne lese.

Du må slutte å være "butthurt" når du får ting sakt imot deg, samt slutte å late som om du er offeret her når du kaller meg saker og ting også. Som sakt, du fører et dobbeltmoral. Blir som å fakke en gutt på butikken for å stjele en sjokolade, rett etterpå tar du samme sjokoladen i din egen lomme...

Det at du har snakket med utviklere er jo irrelevant,

ettersom det er umulig for deg å bevise det, på samme måte som at jeg ikke kan bevise at jeg har snakket med utviklere fra Funcom, Naughty Dog, Lionhead studios, Epic,Ubisoft, IO Interactive osv osv. Det som jo er relevant er ting du sier her på forumet. Og det er jo åpenbart nå at du ikke klarer å puste pga vannet som snart fylles igjen i det lille rommet du befinner deg i. Ikke vanskelig å forstå når du ikke svarer meg på det jeg sier, enda jeg rettet deg i det lille forsøket du hadde på å vinkle diskusjonen en annen retning når du ikke hadde mer å tilføye.

Barnslig måte å diskutere på, og det er noe typisk små unger gjør når de vet at de har tapt. Angrip noe annet for å redde ansikt. Jeg husker jeg gjorde slikt når jeg var 16-17 også.

Så fint at jeg ikke føler noe trang for å bevise noe for deg. Jeg vet mer enn nok om spillutvikling til å uttale meg om det jeg har gjort. Det er en god følelse det.

Her motsier du deg selv. Hvordan kan du vite hva som tar tid og hvorfor det tar tid i spillutvikling når du ikke kan programmere? Programmering er jo tross alt en sentral del av det å lage et dataspill.

Ser du ikke hvor dumt det er? Jeg vet for eksempel veldig mye om toppfotball, selv om jeg ikke er toppidrettsutøver. Jeg vet mye om spillutvikling, selv om jeg ikke er en utvikler. Hideo Kojima og Ken Levine kan sikkert mye om spillutvikling, selv om det er flere tiår siden de kodet sist.

Nettopp fordi det er veldig mange grunnleggende prinsipper (regelverk, triks, og ferdigheter) som du har en forståelse for hvordan fungerer, fundamentet er det samme.

Jeg har faktisk lest gjennom tråden, jeg har enda til gode å se en eneste post fra deg i denne tråden som ikke er rent oppgulp.

Hvordan kan du påstå at det å ha programmert på 8-bit æraens konsoller er irrellevant for dagens plattformer når du ikke vet noe om programmering?

Jeg kan av personlig erfaring fortelle deg at det er veldig mange likheter mellom å programmere i C sammenlignet med å programmere en spesifikk mikrokontroller, fundamentene for programmering er veldig like uansett om man programmerer i høynivåspråk eller assembly.

Utviklingsteamet har altså feilet i å implementere sin visjon, ettersom offlinestøtte ble hacket inn på en uke og det er ikke noe problem å spille offline? Dessuten er det en klar forskjell mellom uønskelig og umulig, Lucy Bradshaw sa det var umulig (ikke uønskelig) å implementere en offlinemodus for Sim City 5.

Særdeles godt argumentert, og svært saklig. Hadde vel aldri forventet mer heller.

Noen andre som ser en rød tråd i måten sthusby diskuterer på her?

@sthusby:

Sånn for ordens skyld, så er det flere indikasjoner i teksten på Giant Bomb om Greg Kasavin at Kasavin kan programmere:

Command & Conquer 3: Tiberium Wars ... After finishing up the game, Kasavin supervised a number of balance patches and content updates,

On Red Alert 3 ... contributed to the structure and tuning of the campaign, and designed the console control scheme among other features.

Dette er jobber som krever forståelse for programmering.

sthusby, nå forventer jeg en kilde (altså et sitat, ikke en henvisning til at jeg skal lese gjennom Giant Bombs forum) som beviser at Greg Kasavin ikke peiling på programmering som du selv har påstått.

EDIT:

Her er en post der du har påstått at Greg Kasavin ikke kan programmering.

Endret av arni90
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Trur vi skal holde oss til denne diskusjonen og de 1-2+ du har fått kontra mine 50+. Så blir det jo bare typisk deg å prøve å vrikke og vende deg unda og klandre alle andre forutenom deg selv. Det at du totalt ignorerer hva som er blitt sakt her i tråden angående hvem som er enig med hvem er vell bare til å forvente.

Klandre andre? Klandrer ingen, er bare veldig, veldig uenig med mye av det idiotiske som blir sagt her. Når de samme som upper kommentarene dine er de samme gutta som forsvarer at EA fikk prisen for USAs verste selskap, vel, da må jeg ærlig innrømme at jeg er glad vi ikke ser øye til øye.

Lenke til kommentar

sthusby, nå forventer jeg en kilde (altså et sitat, ikke en henvisning til at jeg skal lese gjennom Giant Bombs forum) som beviser at Greg Kasavin ikke peiling på programmering som du selv har påstått.

Greg Kasavin var på en podcast med Giant Bomb-gutta både når han fikk jobben i forbindelse med Spec Ops, og når han påbegynte arbeidet med Bastion. Han sier rett ut at han ikke har snøring på programmering/koding. Med tanke på at det er omtrent 500 podcaster på tre timer, kommer jeg ikke til å finne de eksakte podcastene.

Enda godt jeg ikke trenger bevise noe for deg. Synes bare det er veldig, veldig kjekt å ha inngående kunnskap om spillutvikling. Det er godt det.

Lenke til kommentar

Greg Kasavin var på en podcast med Giant Bomb-gutta både når han fikk jobben i forbindelse med Spec Ops, og når han påbegynte arbeidet med Bastion. Han sier rett ut at han ikke har snøring på programmering/koding. Med tanke på at det er omtrent 500 podcaster på tre timer, kommer jeg ikke til å finne de eksakte podcastene.

Enda godt jeg ikke trenger bevise noe for deg. Synes bare det er veldig, veldig kjekt å ha inngående kunnskap om spillutvikling. Det er godt det.

Altså kan du ikke bevise det du påstår, og har derfor ingenting å bidra med her. Bra vi er enige :)

Lenke til kommentar

Klandre andre? Klandrer ingen, er bare veldig, veldig uenig med mye av det idiotiske som blir sagt her. Når de samme som upper kommentarene dine er de samme gutta som forsvarer at EA fikk prisen for USAs verste selskap, vel, da må jeg ærlig innrømme at jeg er glad vi ikke ser øye til øye.

"Klandrer ingen.". Hele det svaret ditt var jo et eneste stort spark mot de du diskuterer imot.

For å putte ord i din egen munn, slik du har gjort utallige ganger tidligere, så mener du altså at du på en eller annen måte står over de du diskuterer med. Rimelig tåpelig spør du meg, særlig når det som går igjen kun er ordet "uenig", samt liten til få ting som støtter opp i det du sier du er "uenig" med.

Det er en stor forskjell på å "forstå" samt "forsvare" hvorfor EA fikk prisen for USA's verste selskap.

Det er klart du må være uenig. Poenget er at din "mening" er blitt motbevist. Det kommer ganske flott frem når du slutter å diskutere det som står, og tar frem: "Jamen, det var jo ikke dette vi snakket om" når du er blitt satt i skammekroken.

Endret av oophus_3do
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Angående dette med "prisen" EA fikk, så synes jeg en kar på Gametrailers forumet oppsummerte det ganske fint, i en diskusjon med en annen kar som mener det er tullete at EA får prisen, siden det finnes verre selskaper der ute (noen banker blir nevnt som eksempler). Jeg siterer direkte:

It's a poll which only the readers of Consumerist take and, more importantly, it's called CONSUMERIST. You think consumerists are worried about basic needs and more important stuff than entertainment? Have you even seen against who they were up against? Google, Facebook, Apple, Microsoft, Ticketmaster...

The whole survey is just as valid as any other internet survey. It wasn't done in a serious manner where there are strict requirements for the sample of population or many questions evaluating the different aspects, they were simple polls of companies CONSUMERISTS disliked the most.

The only information that article tells is that most readers of Consumerist dislike EA more than any of the other companies they were up against, not the actual worst company in the US.

Prisen heter "Worst Company", men man må huske på hvilke premisser denne prisen eksisterer, hvem som har skapt den og hvem som stemmer på prisen. Dette er ikke noen global avstemning som krever at prosenter av alle mennesker, inkludert prosenter av minoriteter, må stemme på for at den skal bli legitim.

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hm, gjør folk en tjeneste med å rette på norsken deres, så det kan nok ikke være meg.

Rette på norsken, eller påpeke trykkleifer? Jeg håper du har såpass med vett at du ikke trodde at jeg trodde at "uenig" skrives "uening".

• Liker 5
Lenke til kommentar

Altså kan du ikke bevise det du påstår, og har derfor ingenting å bidra med her. Bra vi er enige :)

Vi er ikke enige.

Rette på norsken, eller påpeke trykkleifer? Jeg håper du har såpass med vett at du ikke trodde at jeg trodde at "uenig" skrives "uening".

Forventet du hadde vett nok til å skrive "uenig" rett.

Lenke til kommentar

"Klandrer ingen.". Hele det svaret ditt var jo et eneste stort spark mot de du diskuterer imot.

For å putte ord i din egen munn, slik du har gjort utallige ganger tidligere, så mener du altså at du på en eller annen måte står over de du diskuterer med. Rimelig tåpelig spør du meg, særlig når det som går igjen kun er ordet "uenig", samt liten til få ting som støtter opp i det du sier du er "uenig" med.

Det er en stor forskjell på å "forstå" samt "forsvare" hvorfor EA fikk prisen for USA's verste selskap.

Det er klart du må være uenig. Poenget er at din "mening" er blitt motbevist. Det kommer ganske flott frem når du slutter å diskutere det som står, og tar frem: "Jamen, det var jo ikke dette vi snakket om" når du er blitt satt i skammekroken.

Det er jo bare tull. Du har ikke motbevisst noe som helst. Jeg sitter her og har fortsatt inngående kunnskap om prosessen bak spillutvikling. Må forøvrig påpeke at den lille gutteklubben deres må jo være definisjon på en såkalt "circle-jerk". At dere er fem stykker som sitter og liker hverandres kommentarer tar jeg ikke så altfor tungt, spesielt ikke når jeg ser hva jeg har diskutert med dere i andre tråder. Nevner EA igjen. Flaaaut.

Du blir jo rimelig lett å latterliggjøre når du skriver slike ting. Det er jo null problem å finne deg selv som har skrifeleifer, så det du egentlig mener er at du mangler vett selv.

Hm, nei.

Lenke til kommentar

Så lenge påstanden ikke kan bevises er den heller ikke gyldig.

"Jeg hørte det på en podcast" er greit det, bare sørg for å linke podcasten, og helst når dette nevnes, hvis ikke er troverdigheten din svært dårlig.

Da får vel troverdigheten min være dårlig. Trenger ikke bevise noe for andre enn meg selv. Så lenge jeg vet hva jeg kan og ikke kan, så bryr det meg vel midt i ryggen hva noen rappkjefta internet-hipstere synes. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...