Gå til innhold

Her er Battlefield 4 (Windows)

Anbefalte innlegg

Jeg antar at du på et eller annet tidspunkt har spilt fotball og du kan derfor si noe fornuftig om fotball, enig?

Du sier dette stadig vekk, men det eneste du har å referere til er noen blogger og videoer om hvordan indieutviklere har laget spill. Har det slått deg at det må være en helt annen prosess å lage et spill som Battlefield 3 sammenlignet med å lage Bastion?

Men på et eller annet tidspunkt har de drevet med programmering, enig?

Kan du ikke noe om programmering kan du ikke noe om spillutvikling. Enten motbeviser du denne påstanden, eller så slutter du.

Jeg har spilt fotball, men jeg har ikke spilt toppfotball. Likevel vet jeg mye om hvordan toppfotballen fungerer.

Ser at løgnene til oophus har fungert på deg. Det er han som sier at jeg bare har noen blogger og videor å vise til. Det sier han for å styrke argumentene sine med løgn, og han velger å ignorere at jeg har snakket med utviklere både på PAX i Boston og utviklere på Funcom.

At Hideo Kojima kan noe om hvordan det er å programmere på NES er jo irrelevant. Kojima har ikke nevneverdig erfaring med å kode på moderne platformer. Jeg er uenig i at man trenger å kunne kode for å kunne om prosessen bak spillutvikling. Det er jeg et levende bevis på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller så var hun ikke klar over det på tidspunktet hun uttalte seg. Hun er sjefsdesigner på spillet, men vet nødvendigvis ikke om hvert eneste aspekt som koderene legger inn i spillet. Synes det holder i massevis at hun er åpen om hvorfor det ikke er en interessant diskusjon for akkurat dette spillet.

Det er to problemer med det argumentet:

1. Om spillet krever å alltid måtte være online av ytelsesgrunner er dette en beslutning som må tas i begynnelsen av utviklingen og det er definitivt noe sjefsdesigneren må ta avgjørelsen på.
  2. Om hun ikke visste hva hun snakket om burde hun sagt at dette var ikke noe hun kunne svare på.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er to problemer med det argumentet:

1. Om spillet krever å alltid måtte være online av ytelsesgrunner er dette en beslutning som må tas i begynnelsen av utviklingen og det er definitivt noe sjefsdesigneren må ta avgjørelsen på.
  2. Om hun ikke visste hva hun snakket om burde hun sagt at dette var ikke noe hun kunne svare på.

Det er fult mulig. Likevel mener jeg at Lucy Bradshaws kommentarer er mer enn utfyllende. Hun er klar på at en offline-modus ikke er ønskelig for SimCity, for det passer ikke inn i visjonen som utviklingsteamet har for spillet.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt fotball, men jeg har ikke spilt toppfotball. Likevel vet jeg mye om hvordan toppfotballen fungerer.

Nettopp fordi det er veldig mange grunnleggende prinsipper (regelverk, triks, og ferdigheter) som du har en forståelse for hvordan fungerer, fundamentet er det samme.

Ser at løgnene til oophus har fungert på deg. Det er han som sier at jeg bare har noen blogger og videor å vise til. Det sier han for å styrke argumentene sine med løgn, og han velger å ignorere at jeg har snakket med utviklere både på PAX i Boston og utviklere på Funcom.

Jeg har faktisk lest gjennom tråden, jeg har enda til gode å se en eneste post fra deg i denne tråden som ikke er rent oppgulp.

At Hideo Kojima kan noe om hvordan det er å programmere på NES er jo irrelevant. Kojima har ikke nevneverdig erfaring med å kode på moderne platformer. Jeg er uenig i at man trenger å kunne kode for å kunne om prosessen bak spillutvikling. Det er jeg et levende bevis på.

Hvordan kan du påstå at det å ha programmert på 8-bit æraens konsoller er irrellevant for dagens plattformer når du ikke vet noe om programmering?

Jeg kan av personlig erfaring fortelle deg at det er veldig mange likheter mellom å programmere i C sammenlignet med å programmere en spesifikk mikrokontroller, fundamentene for programmering er veldig like uansett om man programmerer i høynivåspråk eller assembly.

Det er fult mulig. Likevel mener jeg at Lucy Bradshaws kommentarer er mer enn utfyllende. Hun er klar på at en offline-modus ikke er ønskelig for SimCity, for det passer ikke inn i visjonen som utviklingsteamet har for spillet.

Utviklingsteamet har altså feilet i å implementere sin visjon, ettersom offlinestøtte ble hacket inn på en uke og det er ikke noe problem å spille offline? Dessuten er det en klar forskjell mellom uønskelig og umulig, Lucy Bradshaw sa det var umulig (ikke uønskelig) å implementere en offlinemodus for Sim City 5.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er helt uenig at man må kunne noe som helst om koding for å kunne noe om spillutvikling. Igjen, det er prosessen jeg kan noe om. Hvor lang tid noe tar, kostnader, hvordan arbeidet fordeles, etc. Jeg har ingen interesse av koding og programmering, men jeg kan likefult svært mye om hvordan et spill utvikles. Igjen, det er prosessen jeg snakker om. Du kan kanskje noe om koding, men du er jo blank på selve prosessen.

Hvordan skal du forklare prosessene rundt hvordan spillutvikling fungerer hvis du ikke vet selve prosessene for å lage spillet i første om gang?

Hvordan forklare kostnader, tid og fordelelsen av arbeidet når du ikke vet hva arbeidet går ut på?

Hva kan jeg si? Ja, jeg synes det er skremmende at du holder deg oppdatert på hva jeg gjør og ikke gjør her inne på forumet. Det sier seg selv at du har mye fritid hvis du har tid til å følge med på hva jeg gjør her inne til en hver tid.

Du er klar over at navnet ditt kommer frem på toppen av forumet når du svarer på en tråd? Min jobb blir utført her på min PC, og i en kreativ prosess så er det greit å ta små korte pauser ganske ofte for å komme tilbake til arbeidet med et friskt syn. Jeg har altså ikke en 9 til 17 jobb, men kan jobbe og ta pauser når jeg vil.

Visste ei heller at det var du som oppfant begrepet "esel". Men for ordens skyld, så kalles det jeg gjorde en referanse. Det var altså en referanse til det du sa tidligere. Håper du klarer å forstå det.

Godt du fortsetter å putte ord i min munn. Når sa jeg at jeg "oppfant begrepet esel"? Jeg sier at du har dårlig fantasi når du gjentar den eksakte samme frasen jeg gav deg tidligere i tråden her, nemlig at det å snakke til deg er som å snakke til et esel, eller en vegg om du vill.

Det hele blir jo irrelevant, for du mener jeg bare har kunnskap fra blogger, og det blir helt idiotisk. Det er en sannhet som du lager for deg selv, for å styrke argumentene dine. Egentlig gjør det bare at du fremstår som en særdeles dum person. :)

Det er jo en sannhet som du viser oss her ved at det var nettopp du som anbefalte meg å se på disse bloggene for å lære om spillutvikling.

Er du uenig at de sidene jeg gav deg vil lære deg mer om spillutvikling kontra bloggene dine?

Regnet med hanskene var kastet når du refererte til meg som en blind alzheimerpasient.

I et respons til at du syntes at BF serien fortsetter utvikllingen fra der de startet. Ser du ikke de store forskjellene fra grunnideen til serien fra de startet til hvor de er nå, så ja, da syntes jeg at du enten må være blind eller være rammet av Alzheimerssyndromet. Om du tar det bokstavelig for være opp til deg.

Har ingen problemer med å si at du har lav sosial intelligens, for det er jo åpenbart. Gir deg noen eksempler. Du følger meg med haukeblikk her på forumet, du sender private meldinger for å påberope deg en "seier", du lyver hver gang du får muligheten, du kaller en person som er uenig med deg for en blind alzheimerspasient. Trenger jeg virkelig si mer?

Ingen av de eksemplene du gir meg her er noen indikasjon på at en person har lav sosial intelligens. Samt dine anklager til meg om at jeg juger syns jeg du snart må bevise.

Må igjen påpeke at Battlefield 4 ikke blir nevnt i det hele tatt lengre. Hvis du så absolutt vil fortsette å diskutere anbefaler jeg deg å gjøre det på melding.

Jeg skriver stort sett om utviklingen til BF serien. Det er du som til stadighet går til personlige angrep fremfor å besvare det jeg har sakt. Min "blind" og "alzheimers" påstand handlet om at du ikke ser hvor utviklingen av spillet har gått fra hva spillet i utgangspunktet ble kjent for.

BF serien ble ikke kjent for sin enspiller kampanje ihvertfall.

Hele denne quoten her er jo et bevis på at du ikke vet hva du snakker om. Jeg skal prøve å se om du skjønner hvorfor fremfor å gi deg svaret med en gang.

Endret av oophus_3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eller så var hun ikke klar over det på tidspunktet hun uttalte seg. Hun er sjefsdesigner på spillet, men vet nødvendigvis ikke om hvert eneste aspekt som koderene legger inn i spillet. Synes det holder i massevis at hun er åpen om hvorfor det ikke er en interessant diskusjon for akkurat dette spillet.

Så hun sier ting hun ikke har peiling på. Vet ikke hva som er verre, å lyve eller å snakke ut av ræva.

Lenke til kommentar

Hvordan skal du forklare prosessene rundt hvordan spillutvikling fungerer hvis du ikke vet selve prosessene for å lage spillet i første om gang?

Hvordan forklare kostnader, tid og fordelelsen av arbeidet når du ikke vet hva arbeidet går ut på?

Du er klar over at navnet ditt kommer frem på toppen av forumet når du svarer på en tråd? Min jobb blir utført her på min PC, og i en kreativ prosess så er det greit å ta små korte pauser ganske ofte for å komme tilbake til arbeidet med et friskt syn. Jeg har altså ikke en 9 til 17 jobb, men kan jobbe og ta pauser når jeg vil.

Godt du fortsetter å putte ord i min munn. Når sa jeg at jeg "oppfant begrepet esel"? Jeg sier at du har dårlig fantasi når du gjentar den eksakte samme frasen jeg gav deg tidligere i tråden her, nemlig at det å snakke til deg er som å snakke til et esel, eller en vegg om du vill.

Det er jo en sannhet som du viser oss her ved at det var nettopp du som anbefalte meg å se på disse bloggene for å lære om spillutvikling.

Er du uenig at de sidene jeg gav deg vil lære deg mer om spillutvikling kontra bloggene dine?

I et respons til at du syntes at BF serien fortsetter utvikllingen fra der de startet. Ser du ikke de store forskjellene fra grunnideen til serien fra de startet til hvor de er nå, så ja, da syntes jeg at du enten må være blind eller være rammet av Alzheimerssyndromet. Om du tar det bokstavelig for være opp til deg.

Ingen av de eksemplene du gir meg her er noen indikasjon på at en person har lav sosial intelligens. Samt dine anklager til meg om at jeg juger syns jeg du snart må bevise.

Jeg skriver stort sett om utviklingen til BF serien. Det er du som til stadighet går til personlige angrep fremfor å besvare det jeg har sakt. Min "blind" og "alzheimers" påstand handlet om at du ikke ser hvor utviklingen av spillet har gått fra hva spillet i utgangspunktet ble kjent for.

BF serien ble ikke kjent for sin enspiller kampanje ihvertfall.

Hele denne quoten her er jo et bevis på at du ikke vet hva du snakker om. Jeg skal prøve å se om du skjønner hvorfor fremfor å gi deg svaret med en gang.

Selv om jeg ikke kan kode, kan jeg mye om spillutvikling. Håper du klarer å få det inn nå. Hvis ikke må jeg herifra anta at du har en knøttliten hjerne, og adressere deg deretter.

Du har ikke en fulltidsjob? Sjokk. Er godt klar over at det kommer opp på toppen av siden. Men med tanke på at jeg ikke siterte deg på noen dager, må du med andre ord ha gått til min profil for å finne spesifikt ut hva jeg har holdt på med. Stalker.

Når det gjelder esel. Igjen, referanse. Kanskje du ikke forstår konseptet.

Så siden jeg er uenig med deg, finner du det normalt å kalle meg en blind alzheimerspasient. Igjen, det er et klart tegn på lav sosial intelligens. Jeg tar det vel omtrent like bokstavelig som det du gjør når jeg sier at du hevder å ha oppfunnet begrepet "esel". Du er jo en vandrende motsigelse. Helt fantastisk.

Hvis ingen av eksemplene sier noe om dine lave sosiale intelligens - vel - så sier vel det bare enda mer om din lave sosiale intelligens.

Du skriver stort sett om utviklingen av Battlefield-serien? Det er jo da spesielt at det er omtrent ti poster siden du i det hele tatt har nevnt BF. Det er mulig BF ikke ble kjent for sin kampanjedel. Super Mario ble heller ikke kjent for sin 3D-platforming.

Lenke til kommentar

Det som er morsomt her er at denne tråden ikke omhandler Battlefield 4 lengre... :p

Håper du på.

For eksempel. Battlefield 3 og BC2 mistet "nær region" filtrering av servere, og EA benyttet seg av det til å halvere antallet åpne servere. Det de gjorde var å bruke servere i Kina om natten til å load-balansere servere i USA på dagen. Og derfor lagger alltid spillet. De fjernet også muligheten til å filtrere høy-ping klienter, selv fra servere folk kjøpte selv.

Da jeg prøvde å få en kommentar fra EA om hvorfor i h***** de gjorde det, nådde jeg ikke fram. PR-fyren til DICE i Sverige derimot sa på siden at det ikke var DICE som avgjorde dette. "Vi bare lager produktet, så leverer vi det til EA", sa han.

Og EA på sin side har flere hippe "eksperter" som mente på at 600ms ping mellom spillere var helt greit, så lenge det ikke var "synlig lag", eller warping. Så her er det en lang rekke valg som blir gjort av tekniske analfabeter. Fordi folk som faktisk har greie på det gjerne ikke foreslår den i utgangspunktet billigste eller letteste løsningen.

Spillindustrien er helt lik andre industrier akkurat her.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Å lyve, definitivt.

Ja, på en skala over hvor ond man er, så vil jeg påstå det er verre å føre andre bak lyset enn å bare være ren dum. Bradshaw er nok bare et tomt PR-hode, og tvilsomt noe evil genius. Uansett ikke til å stole på.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Håper du på.

For eksempel. Battlefield 3 og BC2 mistet "nær region" filtrering av servere, og EA benyttet seg av det til å halvere antallet åpne servere. Det de gjorde var å bruke servere i Kina om natten til å load-balansere servere i USA på dagen. Og derfor lagger alltid spillet. De fjernet også muligheten til å filtrere høy-ping klienter, selv fra servere folk kjøpte selv.

Da jeg prøvde å få en kommentar fra EA om hvorfor i h***** de gjorde det, nådde jeg ikke fram. PR-fyren til DICE i Sverige derimot sa på siden at det ikke var DICE som avgjorde dette. "Vi bare lager produktet, så leverer vi det til EA", sa han.

Og EA på sin side har flere hippe "eksperter" som mente på at 600ms ping mellom spillere var helt greit, så lenge det ikke var "synlig lag", eller warping. Så her er det en lang rekke valg som blir gjort av tekniske analfabeter. Fordi folk som faktisk har greie på det gjerne ikke foreslår den i utgangspunktet billigste eller letteste løsningen.

Tror du kanskje har misforstått hva jeg mente med innlegget mitt..

OG man kan velge filtrering av region i Battlelog, eller er det jeg som misforstår hva du skal fram til? Velger jeg en server i Europa så ligger jeg stort sett aldri over 50-60 i ping.

Lenke til kommentar

Selv om jeg ikke kan kode, kan jeg mye om spillutvikling. Håper du klarer å få det inn nå. Hvis ikke må jeg herifra anta at du har en knøttliten hjerne, og adressere deg deretter.

Poenget er at du ikke kan nok til å kunne forklare hvorfor utviklingen av en kampanje del ikke går ut over flerspiller delene av spillet. Noe som jo var årsaken til at vi gikk inn i dette med hvordan spillutvikling foregår i første omgang. Når du ikke kan svare på hvorfor historieutvikling er svært tidskrevende bortsett fra at "tekst blir skrevet om" så er det jo åpenbart at du ikke har lært nok innenfor denne bransjen selv om du har sett på noen blogger og snakket med noen utviklere.

Du har ikke en fulltidsjob? Sjokk. Er godt klar over at det kommer opp på toppen av siden. Men med tanke på at jeg ikke siterte deg på noen dager, må du med andre ord ha gått til min profil for å finne spesifikt ut hva jeg har holdt på med. Stalker.

Jeg har nevnt dette før:

Jeg driver på med freelance 3D arbeid. Om det er en fulltidsjobb kan diskuteres ettersom jeg jobber forskjellige timer utifra oppgavene jeg har tatt på meg. Noen uker jobber jeg vanlige 37,5 timer uker, mens andre mye mer eller mindre.

Og ja, det er jo åpenbart at jeg har vært inne på profilen din når jeg tidligere har sakt at du ofte kun går ut i en diskusjon kun for å provosere.

Det er jo ikke slik at profilen din her er gjemt på noen som helst måte her inne, noe som jeg må aktivt prøve å finne. Så din definisjon på ordet "stalker" må nok klargjøres, ettersom den neppe er den samme som min eller andre sin definisjon på ordet.

Når det gjelder esel. Igjen, referanse. Kanskje du ikke forstår konseptet.
Konseptet med ordet Esel?

Referansen til "som å snakke til et esel" har jeg da allerede brukt mot deg, og det var mosromt når du valgte å bruke eksakt det samme mot meg igjen. Mangel på fantasi kalles det.

Så siden jeg er uenig med deg, finner du det normalt å kalle meg en blind alzheimerspasient. Igjen, det er et klart tegn på lav sosial intelligens. Jeg tar det vel omtrent like bokstavelig som det du gjør når jeg sier at du hevder å ha oppfunnet begrepet "esel". Du er jo en vandrende motsigelse. Helt fantastisk.

Ja, hvis du ikke klarer å se forskjellene på tidligere BF spill og nå, så må det jo være noe galt.

Og hvem farer med løgn hele tiden? Kan du henvise meg til når jeg mener at jeg oppfant begrepet "esel"? Hele den setningen der er jo så absurd at jeg ikke har ord engang.

Hvis ingen av eksemplene sier noe om dine lave sosiale intelligens - vel - så sier vel det bare enda mer om din lave sosiale intelligens.

Hehe, jeg trur du skal se på noen Sosiolog "blogger" også, slik at du kan bli en ekspert Sosiolog på lik linje med den flotte kunnskapen du har innenfor spillutvikling.

Du skriver stort sett om utviklingen av Battlefield-serien? Det er jo da spesielt at det er omtrent ti poster siden du i det hele tatt har nevnt BF. Det er mulig BF ikke ble kjent for sin kampanjedel. Super Mario ble heller ikke kjent for sin 3D-platforming.

Det hele ble sporet over til generell spillutvikling når du refererte til at du kunne mye om dette ved å se på en blogg av et spill som absolutt ikke ligner noe du ser i et FPS spill, ala BF.

"Super Mario ble heller ikke kjent for sin 3D-platforming."

Snakk om å aktivt gå inn for å missforstå, vri og vende på ting som blir skrevet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror du kanskje har misforstått hva jeg mente med innlegget mitt..

Hvem vet. Men som jeg forklarte - For eksempel EA ansetter folk med veldig lavt teknisk kompetansenivå, og lar dem ta avgjørelser om design og tekniske løsninger. Så hvis dere tror at ^ tar feil med tilnærmingen, så er jo det hyggelig på sett og vis. Men dere tar feil - det finnes mange i industrien som er tekniske analfabeter.

Og de blir godt betalt. For å utforme løsninger som er "bra nok" til å imponere andre atekniske folk.

OG man kan velge filtrering av region i Battlelog, eller er det jeg som misforstår hva du skal fram til? Velger jeg en server i Europa så ligger jeg stort sett aldri over 50-60 i ping.

Hjelper ikke hva du velger når det ikke er noe minimumskrav på båndbredde, antall hops, eller ping - og du må ha serveren åpen for spillere med høy ping.

Dette er vanskelig, eller hva? Når det ikke er nok lokale servere for at hverken Asia eller Nord-Amerika kan spille på sine egne servere i peak-perioden (16.00-20.00) -- hvor ender de opp?

Lenke til kommentar

Håper du på.

Eller at folk som har greie på det ikke får komme til ordet i beslutningsprosesser da hippe "eksperter" fort kan bli "avdekket" om de med god faglig kompetanse til å ta de rette beslutningene var med i de rette møtene. Mange av disse har ofte god faglig kompetanse samt et godt overblikk. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Eller at folk som har greie på det ikke får komme til ordet i beslutningsprosesser da hippe "eksperter" fort kan bli "avdekket" om de med god faglig kompetanse til å ta de rette beslutningene var med i de rette møtene. Mange av disse har ofte god faglig kompetanse samt et godt overblikk.

Klart. Men om målet til en tenkt person er å tjene penger, og du vet at den store, store overvekten av folk som kjøper spill er - og bør være, etter den personens syn - veldig lette å imponere, og har masse penger å brenne. Slik som Apple-kunder. Så velger du ikke den løsningen som techno-hardcore folk setter pris på.

Jeg og et par andre fikk den rett i trynet av Sony beta-teamet (det offisielle teamet) når det gjaldt nettverkslag, UI respons, likhet mellom online og offline, animasjonskvalitet, grafikk-kompleksitet, osv. Vi mente at om spill oppførte seg mer organisk visuelt, og du var garantert at hver gang du koblet deg på nettet så ville opplevelsen være perfekt -- så ville flere folk bruke produktet. Som ville engasjere det markedet som utvilsomt er der ute, blandt folk som ikke kan tenke seg å spille online, fordi.. det suger. Lag, grinding, warping, disconnects - jeg kjenner mange som kunne tenke seg å spille spill (eller begynne igjen) men som ikke gidder å prøve fordi de ikke er veldig tekniske, og de vet ikke hva slags ting de må gjøre for at det skal fungere. Og fordi de blir zappet av en hoppende level 199 som one-shotter deg i foten.

Jeg sa for eksempel at dette jeg legger frem her er tekniske detaljer, om diverse forskjellig, men målet er lettfattelig og uteknisk, og kan bare oppnås om enkle punkt i listen (jeg satte opp en liste, punkter og hele greia, helt seriøst) blir fulgt. Var veldig enkle ting som koblet tekniske detaljer med en jevn brukeropplevelse.

Svaret fra Sonys folk var at så lenge /de/ ikke tenkte på tekniske detaljer, så var systemet deres automatisk mer brukervennlig. Kan ikke en fyr på offentlig wifi i Massachusetts koble til den Killzone 2 serveren han vil? Vel, så må selvfølgelig lag-sjekken patches ut.

(Var forresten identisk med hva EA sa om "rollback" lag da de patchet det ut av BF3 også. De kalte det en "bug" på den offisielle bloggen.)

Uansett - det er her kommentarene om hvordan Ps3en appelerte til "hardcore techies" kommer fra. En god del av oss fikk muligheten til å bli med i en haug betaer veldig tidlig. Men flertallet av de som var med i de betaene argumenterte for løsninger basert på sitt personlige, utekniske ståsted. Så det var hva Sony adopterte som "offisielt syn". Vi hadde masse folk, offisielle Sony testere også, som trodde at lag mellom Kina og Kanada ikke eksisterer, for eksempel. De ble forbannet når noen motsa dem.

Så siden de ikke tror det eksisterer, så tenker de at om de dropper "regionfilter" (som som kjent ikke har noe med lag å gjøre, men distribusjonskanaler), så er de fantastiske. Og om noen av oss ville ha lag-filter, så ville vi ha "regionfilter" tilbake. Helt umulig å snakke med dem. Det er de "Visepresidentene" Butler-karakteren til Lambert gjør narr av. Godt betalte, komplette idioter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...