ltdata Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Lurer på om man blir sendt tilbake til norge for soning hvis man gjør noe kriminelt i USA eller om man må sone I USA? Ikke det at jeg har gjort eller skal gjøre noe kriminelt om det er noen som lurer Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) Nuff said? Endret 27. mars 2013 av ^Th0mas^ 2 Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 27. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2013 Jepp Men det er vel endel land som sender kriminelle tilbake til norge? Det er vel det som kalles utleveringsavtale er det ikke? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) Nå er ikke jeg ekspert på dette, men jeg har ennå til gode å se at noen som har begått en ugjerning i utlandet blir sendt hjem for å sone. Endret 27. mars 2013 av ^Th0mas^ 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Jepp Men det er vel endel land som sender kriminelle tilbake til norge? Det er vel det som kalles utleveringsavtale er det ikke? I noen tilfeller er det utleveringsavtaler som kan ordne dette, ja. Tipper uansett en slik utleveringsbegjæring må behandles ganske nøye. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Utlevering går vel gjerne ofte mer på at en person er ettersøkt for kriminelle gjerninger, blir tatt i utlandet og utlevert til hjemlandet. Er vel heller sjeldent et land utleverer egne borgere. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Det er utleverings avtale mellom USA og Norge, med egne regler. Men det er ingen automatikk i slik utlevering, enten det er fra USA, eller andre land som Norge har avtaler med. Norske myndigheter må søke om utlevering og overføring av fanger. Og da spørs det, om norske myndigheter "gidder" å bry seg om å søke og om landet (usa) vil/ønsker å utlevere personen. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Nå er ikke jeg ekspert på dette, men jeg har ennå til gode å se at noen som har begått en ugjerning i utlandet blir sendt hjem for å sone. Det skjer stadig vekk, så ikke noe unormalt i det. Men det må søkes, fra de norske myndighetene. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Var det ikke en eller annen fyr i statene som måtte sone et par år for å ha kjørt i feil fil? Mener å ha lest/sett det på VG. Vet ikke hva utfallet ble.. 1 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 Var det ikke en eller annen fyr i statene som måtte sone et par år for å ha kjørt i feil fil? Mener å ha lest/sett det på VG. Vet ikke hva utfallet ble.. http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.8098661 Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 28. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2013 http://www.nrk.no/ny...erden/1.8098661 stakkars fyr 1 Lenke til kommentar
deleted Skrevet 28. mars 2013 Del Skrevet 28. mars 2013 stupid is as stupid does. ref. amerikanerne^ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå