Mr_Tiger Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Bestilte et http://www.dustinhome.no/product/5010621917/gigabyte-radeon-hd7970-oc-3gb-pci-e-dvi-dp/ fra dustinhome.no i går, fikk kortet idag. Leveringstiden er det ikke noe å utsette på. Men, når jeg åpner pakken og tar kortet ut av posen, ser jeg at den har fått slått/bøyde inn flere av kjøleribbene på den bakerete viftedelen. Ser også at det er masse støv på kortet, noe som er veldig merkelig. Antistatposen bærer også preg av å være brukt. Esken var ikke skadet så dette har ikke skjedd ved transport. Tok bilder av skaden og alt støvet på skjermkortet. Ringte inn til supporten med en gang og fortalte om problemet. Der sa de bare at de ikke sendte brukte kort ut. Brukte kort som kom tilbake ble sendt til en annen bedrift i Sverige som solgte disse. Jeg sa at jeg kunne sette inn kortet og teste skjermkortet om det var noen feil på det. Hvis kortet fungerer greit kan jeg beholde det, men vil ha avslag i prisen siden kortet ikke var nytt. Har ikke lyst å sende kortet tilbake hvis det virker, siden det vil ta litt tid siden det er påske. Den avgjørelsen kunne ikke han ta. Dessuten var det et billig kort så det var nok ikke mye de kunne trekke fra.. Etter jeg ringte satt jeg kortet inn og det ser ut som det fungerer greit. Hva ville dere ha gjort? Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Rart at de så bombastisk kan avvise at de har sendt deg et brukt kort. Feil eller svikt i rutinene kan alltid forekomme, så her kan et returnert kort ha blitt lagt feil så det har havnet i hylla for nye varer igjen. Man skal som kundebehandler aldri fortelle en kunde rett opp i trynet at han lyver. Uansett, jeg ville sendt de en e-post og referert til telefonsamtalen. Fortell at kortet fungerer, men ettersom du ikke vet hvordan forrige eier behandlet kortet (ved installasjon, demontering og bruk) ber du om et avslag i prisen eventuelt et gavekort på, tja, la oss si ca 25% av kortets verdi? For alt du vet kan forrige eier har "rævkjørt" kortet ved å overklokke det og kjørt det på langt over anbefalt temperatur, noe som kan forkorte kortets levetid. At deler av kjøleribben er bøyd kan også tyde på uvørenhet i forbindelse med installasjon/demontering, og det kan også være uheldig med tanke på kortets levetid. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Hadde sendt tilbake uten tvil, selv om du syns det er kjipt akkurat nå så vil du alltid lure på om det er noe knot med kortet i fremtiden. 1 Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 Eg ville ha krevd minst 500kr i bruktrabatt på det. Lenke til kommentar
dag128 Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Hadde sendt det tilbake uten og blunke. Umulig og vite hvordan kortet har blitt behadlet. Er sansynligvis dustin som har rota, men som forhandler selv har jeg faktisk ved flere tilfeller fått tilsendt varer direkte fra produsent som har vert brukt. Hender jo at produsent vil ha inn varen til sjekk selv, kan bare annta at det eventuelt er disse varene som kommer ut igjen og ikke alltid har blit renset skikkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå