_Irene_ Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Jeg synes at vi krangler litt for mye her. I denne tråden skal vi derfor ikke krange om hvorvidt det som står er sant og liknende, men heller konsentrere oss om Guds ord (bibelen). Lenke til kommentar
_Irene_ Skrevet 26. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2013 Her kommer den første: 1 korinterne 13,13 Så blir de stående, disse tre: Tro,håp og kjærlighet. Men størst blant dem er kjærligheten. Lenke til kommentar
Jar-of-clay Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Mat 5:38: "Dere har hørt det er sakt øye or øye og tann for tann, men jeg sier dere: Sett dere ikke imot den som gjør ondt mot dere. Om noen slår deg på høyre kinn, så vend også det andre til". Jesus peker på det som skal skje med Ham. Mat:12:40: "En ond og utro slekt krever tegn; men den skal ikke få noe annet tegn enn Jona-tegnet. For som profeten Jona var tre dager og tre netter i den store fiskens buk, slik skal også Menneskesønnen være tre dager og tre netter i jordens dyp". 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 (endret) 5. Mosebok, kapittel 7 16 Du skal utrydde alle de folkene som Herren din Gud overgir til deg, og du skal ikke vise dem medfølelse. Du skal ikke dyrke deres guder, for da blir du fanget i en felle. Andre kongebok, kapittel 2 23 Fra Jeriko dro profeten opp til Betel. Mens han var på veien, kom noen smågutter ut av byen. De gjorde narr av ham og ropte: «Kom deg vekk, din flintskalle! Kom deg vekk, din flintskalle!» 24 Da han snudde seg og fikk se dem, forbannet han dem i Herrens navn. Og to bjørner kom ut av skogen og rev i hjel førtito av barna. Endret 26. mars 2013 av aklla waits for alice 9 Lenke til kommentar
O3K Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Tredje Mosebok: 27-30 Hvis dere likevel ikke hører på meg, men setter dere opp mot meg, da vil jeg for min del sette meg opp mot dere i vrede og tukte dere sju ganger så hardt for syndene deres. Da skal dere spise kjøttet av deres egne sønner og døtre. Jeg ødelegger offerhaugene deres, gjør ende på røkelsesaltrene og kaster likene av dere oppå de livløse avgudene deres; for jeg har avsky for dere. 8 Lenke til kommentar
Halsoy Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 "I have wiped out many nations, devastating their fortress walls and towers. Their cities are now deserted; their streets are in silent ruin. There are no survivors to even tell what happened. I thought, 'Surely they will have reverence for me now! Surely they will listen to my warnings, so I won't need to strike again.' But no; however much I punish them, they continue their evil practices from dawn till dusk and dusk till dawn." So now the LORD says: "Be patient; the time is coming soon when I will stand up and accuse these evil nations. For it is my decision to gather together the kingdoms of the earth and pour out my fiercest anger and fury on them. All the earth will be devoured by the fire of my jealousy. "On that day I will purify the lips of all people, so that everyone will be able to worship the LORD together. My scattered people who live beyond the rivers of Ethiopia will come to present their offerings. Zephaniah 3:6-10 Meanwhile, the LORD instructed one of the group of prophets to say to another man, "Strike me!" But the man refused to strike the prophet. Then the prophet told him, "Because you have not obeyed the voice of the LORD, a lion will kill you as soon as you leave me." And sure enough, when he had gone, a lion attacked and killed him. 1 Kings 20:35-36 5 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Jeg synes at vi krangler litt for mye her. I denne tråden skal vi derfor ikke krange om hvorvidt det som står er sant og liknende, men heller konsentrere oss om Guds ord (bibelen). Hvor har du det fra at bibelen er guds ord? Høres veldig ubibelsk ut spør du meg! Lenke til kommentar
_Irene_ Skrevet 27. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2013 Efeserne 2,8 For av nåde er dere frelst, ved tro. Det er ikke deres eget verk, men Guds gave. Lenke til kommentar
Aqulini Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Jeg er usikker på om dette er et bibelvers, men uansett: En natt hadde en mann en drøm. Han drømte at han spaserte langs stranden sammen med Herren. Over himmelen kom bilder fra livet hans til syne. For hvert bilde han så, oppdaget han at det var to par fotspor i sanden , det ene var hans egne, og det andre var Herrens. Da det siste bildet fòr forbi over himmelen, så han tilbake på fotsporene i sanden. Han la merke til at mange ganger i livets løp var det bare ett par fotspor. Da oppdaget han også at det var de gangene da livet hans hadde vært vanskeligst og mest smertefullt. Dette forsto han ikke, så han spurte Herren: "Herre, du sa engang at da jeg bestemte meg for å følge deg, ville du alltid gå med meg og aldri forlate meg. Men nå ser jeg at da min nød var størst og livet var vanskeligst å leve, da er det bare ett par fotspor. Jeg forstår ikke hvorfor du forlot meg da jeg trengte deg mest?”" Da svarte Herren: "Mitt kjære og dyrebare barn! Jeg elsker deg og ville aldri forlate deg. De gangene i livet ditt da prøvelsene og lidelsene dine var størst, og du bare kan se ett spor i sanden, det var de gangene jeg bar deg i armene mine." Lenke til kommentar
G Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Unnskyld. Jeg tror jeg var litt ordblind i før jeg klikkeet meg inn i denne tråden. Trodde først jeg leste "deilige Bibelvers". 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Judas, Jesu Kristi tjener og Jakobs bror, hilser dem som er kalt, dem som er elsket av Gud, vår Far, og bevart for Jesus Kristus. 2 Barmhjertighet, fred og kjærlighet være med dere i rikt mål! Vranglærerne og dommen over dem 3 Mine kjære! Jeg har hatt et inderlig ønske om å skrive til dere om frelsen vi har sammen. Men nå ser jeg meg tvunget til å sende dere noen formanende ord om å kjempe for den tro som de hellige én gang for alle har fått overlevert. 4 For det har sneket seg inn visse folk blant dere, ugudelige mennesker som for lengst er oppskrevet til dom. De misbruker vår Guds nåde til et utsvevende liv, og de fornekter vår eneste hersker og Herre, Jesus Kristus. 5 Jeg vil minne dere om noe, enda dere allerede vet alt dette: Herren berget folket ut av Egypt, men senere utryddet han dem som ikke ville tro. 6 Og de englene som ikke tok vare på sitt høye verv, men forlot sin egen bolig, dem holder han bundet i mørket med evige lenker til dommen på den store dagen. 7 På samme måte var det med Sodoma og Gomorra og nabobyene deres, hvor de levde i hor slik som disse englene, og i unaturlige lyster. De ble straffet med evig ild og er blitt et advarende eksempel. 8 Likevel gjør disse menneskene det samme. Drevet av sine syner gjør de kroppen uren, forakter den myndighet som er over dem, og spotter høyere makter. 9 Erkeengelen Mikael våget ikke å spotte og dømme djevelen den gang han lå i strid med ham om kroppen til Moses. Han sa bare: Må Herren refse deg! 10 Men disse menneskene spotter det de ikke kjenner, og det de forstår ut fra naturen, i likhet med dyr uten fornuft, det tjener til å ødelegge dem. 11 Ve dem! De har slått inn på Kains vei og har kastet seg ut i samme villfarelse som Bileam, som var ute etter egen vinning. De har gjort opprør som Korah og gått til grunne. 12 De er skamflekker ved kjærlighetsmåltidene deres, der de uten frykt eller skam spiser sammen med dere. De er gjetere som bare passer seg selv, skyer som driver for vinden uten å gi regn. De er trær uten frukt om høsten, dobbelt døde, ja, revet opp med rot. 13 De er bølger på opprørt hav, som skummer opp sin egen skamløshet. De er forvillede stjerner som det evige nattemørket venter på. 14 Det var også om dem Henok, Adams etterkommer i sjuende ledd, profeterte da han sa: «Se, Herren kommer med sine hellige engler i tusentall 15 for å holde dom over alle og kreve hvert menneske til regnskap for alle ugudelige gjerninger de har gjort, og for alle trassige ord de har rettet mot ham, disse gudløse synderne.» 16 Dette er folk som murrer og klager over sin skjebne, men som lever etter sine egne lyster. Med munnen taler de store ord, og de smigrer andre når de har nytte av det. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 (endret) Meanwhile, the LORD instructed one of the group of prophets to say to another man, "Strike me!" But the man refused to strike the prophet. Then the prophet told him, "Because you have not obeyed the voice of the LORD, a lion will kill you as soon as you leave me." And sure enough, when he had gone, a lion attacked and killed him. (1 Kings 20:35-36 NLT) Edit; Jeg så ikke at denne var postet tidligere. Kommer med et par ekstra snacks. "Anyone arrogant enough to reject the verdict of the judge or of the priest who represents the LORD your God must be put to death. Such evil must be purged from Israel." (Deuteronomy 17:12 NLT) "If a man lies with a male as with a women, both of them shall be put to death for their abominable deed; they have forfeited their lives." (Leviticus 20:13 NAB) Denne er fin: Suppose you hear in one of the towns the LORD your God is giving you that some worthless rabble among you have led their fellow citizens astray by encouraging them to worship foreign gods. In such cases, you must examine the facts carefully. If you find it is true and can prove that such a detestable act has occurred among you, you must attack that town and completely destroy all its inhabitants, as well as all the livestock. Then you must pile all the plunder in the middle of the street and burn it. Put the entire town to the torch as a burnt offering to the LORD your God. That town must remain a ruin forever; it may never be rebuilt. Keep none of the plunder that has been set apart for destruction. Then the LORD will turn from his fierce anger and be merciful to you. He will have compassion on you and make you a great nation, just as he solemnly promised your ancestors. "The LORD your God will be merciful only if you obey him and keep all the commands I am giving you today, doing what is pleasing to him." (Deuteronomy 13:13-19 NLT) Ikke nok med at menneskene i byen må dø, men også dyrene. Endret 27. mars 2013 av Quote 3 Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Krangling og krangling, Irene... det heter da diskusjon.no og ikke dogma.no Genesis 25:30 (Holman Standard Bible) He said to Jacob, "Let me eat some of that red stuff." Lenke til kommentar
G Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Krangling og krangling, Irene... det heter da diskusjon.no og ikke dogma.no Genesis 25:30 (Holman Standard Bible) He said to Jacob, "Let me eat some of that red stuff." Måtte google den der. Du verden så mange måter de har funnet på å si samme ting: http://bible.cc/genesis/25-30.htm Lenke til kommentar
G Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Psalms 25:14a "Friendship with God is reserved for those who reverence him" Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Hehe, det var snakk om en rød gryterett, men jeg syntes uttrykket var såpass morsomt Proverbs 27:15-16 "A quarrelsome wife is as annoying as constant dripping on a rainy day. Stopping her complaints is like trying to stop the wind or trying to hold something with greased hands." 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Så praktisk. Kong David klarte ikke å holde seg varm nok selv med flere lag av sengetøy, så de fant råd: "So his attendants said to him, "Let us look for a young virgin to serve the king and take care of him. She can lie beside him so that our lord the king may keep warm."" http://bible.cc/1_kings/1-2.htm Lenke til kommentar
_Irene_ Skrevet 27. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2013 Krangling og krangling, Irene... det heter da diskusjon.no og ikke dogma.no Genesis 25:30 (Holman Standard Bible) He said to Jacob, "Let me eat some of that red stuff." joda, men på noen punkter går det ann å bli litt lei. Det er åpenbart at diskusjon rundt Guds eksistens ikke fører til at vi kommer noe videre. Likevel kommer det opp overalt her. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Hva synes du om Guds ord hittil? Lenke til kommentar
O3K Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 5. Mosebok, 14:21 Dere skal ikke spise noe selvdødt dyr. Du kan gi det til innflytteren i byene dine, så han kan spise det, eller du kan selge det til en utlending. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå