Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bitter lakkskade på leiebil


Snooz

Anbefalte innlegg

Herlig start på påsken!

 

Bruttern har lånt leiebil og jeg skulle hente kameraet jeg hadde glemt i bilen.

 

Bilen stod parkert på tunet og jeg klarer i mørket å skli på stålis så foten er på vei under bilen. Døra er da åpen og jeg drar den 2cm til rett i en murvegg langs et blomsterbed.

 

Skaden er virkelig ikke stor, men nok til at man sitter og irriterer seg. Bildet er vedlagt og ikke rotert fordi jeg er lat.

 

Dette er over 24t siden og skaden har ikke rustet, ergo vil jeg tro at det kun er grunningen som er eksponert.

 

Poenget med posten er om noen kan har hatt erfaring med dette og om de kan tipse meg noe om hvordan jeg bør "angripe" saken? Jeg ønsker å være i forkant og har alt mailet bilder og beskjed til utleier (de har en på jobb, men han har ikke lov å si noe særlig.)

 

Ideelt sett sier de pytt pytt, men det tror ikke pessimisten i meg på.

 

Jeg ønsker å få selv hentet inn tilbud fra 3 lakkerere i byen så jeg får en ok pris, dette burde jo komme på under 1000-lappen ved ok folk bak jobben.

 

Selv har jeg skaffet rette lakkoden "woodland green g81p", men får meg ikke til å prøve selv. Bilen returneres i morra.

 

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

 

Snakker du 1 times arbeid hos proft verksted også? Jeg har vært i kontakt med utleiefirmaet og de har sine faste firma og rutiner. Jeg har tilbydd meg å leie bilen en dag og fikse det hos lakkskadeverksted, men regner ikke med de er interessert. Det kjipe er at jeg frykter diverse gebyr på at en ansatt må levere bilen, samt tapt leie den dagen eller to den må stå.

 

Jeg tok ikke sjansen på å fikse det selv, kaldt vær og lite venner som var lystne på å gjøre det. Selv har jeg 10 tommeltotter når jeg gjør nye ting.

 

Det artige er at jeg har fått navnet på verkstedet de bruker, dermed kan jeg sjekke pris selv om de vil gi en sansynlig pris ut fra halvgode bilder.

 

Jeg er villig til å betale 1-2000kr for å få det ut av verden og ikke bry meg meg, men om det skulle koste mer enn 3000kr så blir det sure penger.

 

Nå har jeg lurt på lenge når jeg skulle tryne på snøføret til fots, etter å ha gått til jobb i flere år uten å tryne på holka. Og så trynet jeg på vei inn i en leiebil... latterlig irriterende.

Lenke til kommentar

Jo, men leiebiler har en "standard forsikring" med 10 000kr i egenandel. Om man betaler 120kr ekstra pr dag så blir denne 2000kr.(Det var ikke jeg som leide bilen)

 

Jeg har nå fått tilbud fra verkstedet som kan gjøre det helt ned i 500kr, men også helt opp til 2490 om det absolutt ikke skal synes. De synes selv at 500kr-løsningen bør være nok siden skaden er på dørenden og ikke midt på døra.

 

Jeg møtte opp personlig hos utleier og har tilbydd meg å leie bilen, levere og dermed redusere og kontrollere utgiftene selv. Sjefen var ikke inne og har nå svart kort at de "ikke har tid" til dette, men heller vil levere bilen til "takst".

 

Det høres rimelig tungvint ut når kunden tilbyr å fikse dette som for dem blir et vanlig utleie hvor bilen leveres tilbake med mindre skade enn når den ble utlevert.

Lenke til kommentar

Jepp, da ble det som det ble.

 

Jeg fikk tilbud på 2490kr ikl .moms

 

men da de fant ut at det var en leiebil fikk leiebilselskapet et tilbud på 5074kr og sender den rett videre til meg.

 

Sistnevte også med moms.

Endret av Snooz
Lenke til kommentar

Dette ble en absurd farse som endte med trusler på telefon fra et verkstedfirma som følte seg urimlig innblandet, de kunne fint kjøre en skittpakke på meg på akkurat samme viset de mente jeg hadde dradd dem ned i møkka på.

 

Problemet er at jeg fikk 3,TRE, priser presentert for reparasjon fra samme verkstedfirma to priser presentert igjennom utleiefirma som var tydelig hørere og mistenkelig "runde" i påslag , faktisk mva to ganger, nøyaktig.

 

Jeg har nå fått HELE reparasjonskravet som var litt over 5000kr slettet, jeg nevner ingen navn, men legger denne advarselen igjen på nettet.

 

Hvem tok regningen? Verkstedet! Ikke utleier. Jeg fikk pratet verkstedet til å roe seg og til slutt overbeviste jeg ham så godt at han tar hele regningen på seg.

 

har jeg vært urimelig? Nei. Har jeg vært vanskelig? Ja, jeg hadde to tilbud på reparasjon fra samme utleier på samme dag og utleier kunne/ville ikke forklare hvor første tilbud kom ifra.

 

Dette fikk jeg aldri forklart, utleier nektet å kommunisere mer med meg til slutt. Jeg informerte om at jeg var på telefon med en stor norsk avis, her var helt klart noe som ikke stemmer. Et gap hvor det forsvinner penger til "noen".

 

Nå er saken ute av verden og verkstedet har absolutt min respekt for å ha skværet opp: jeg tilbydde meg også å betale en rimelig del (5-60%) av siste krav, men fikk nei.

 

Sak avsluttet, men følg med i reparasjonssaker.

 

Om det er kommentarfelt i bilskadesaker eller leiebilskontrakter; krev å få innsyn i prosessen og rett til å kreve inn priser fra minimum 3 tjenestetilbydere på reparasjon ved skade, og krev selv og til å velge beste tilbud.

 

Jeg har tapt flere dager med sjelero på ferie og to arbeidsdager på å irritere meg over noen få tusen kroner jeg ville vite hvor de gikk.

 

Jeg tror alle parter bare vil glemme dette til slutt. FOR et styr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...