Gå til innhold

Spørsmål angående FPS og andre ting.

Tanoy

Anbefalte innlegg

Har hatt 60hz skjerm i ca 5 år, før jeg sent i fjor fikk meg en 120hz BenQ XL2411T. Jeg kan vel si det så greit som at jeg ALDRI kommer til å spille pc spill med en 60hz skjerm ever again.

Responstiden og den lave inputlaggen gjør at bildet ingame ser mye penere ut, samt at man får utnyttet over 60fps(som igjen gjør alt smooth). Om man prøver å sette ned til 60hz igjen etter å ha prøvd 120hz vil man føle at alt lagger, selv i vanlig windows.

Hadde jeg visst at 120hz var så smooth og bra i forhold til 60hz, hadde jeg oppgradert skjermen min før jeg oppgraderte skjermkortet. Går aldri tilbake til 60hz igjen :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan blir det om man spiller med 30-40 fps på en 120hz skjerm, feks i simulator-spill som fsx eller arma? Vil det da bli merkbart mye mer irriterende lag fra bevegelse av musa til det skjer noe på skjermen kontra en 60 hz? Siden 120 hz har mye bedre respons, som man sikkert fort blir glad i, tenker jeg.

Vet ikke hvordan det er med en 60 hz skjerm, men går fint å spille arma 2 med en 120hz skjerm. eller, så fint det kan la seg gjøre når man detter ned i 30 frames innimellom.

Lenke til kommentar

Har nå 4500 kroner jeg skal bruke på skjermkort evt. ny skjerm. Jeg skal uansett GTX 680: http://www.komplett....aspx?sku=750509 men finnes det en billig 120 hz skjerm som er billig?

Det gjør vel i grunn ikke det om du ikke kjøper en brukt.

Poenget mitt var at det er da ikke noen vits for deg å oppgradere skjermkort før skjerm siden du allerede klarer å få 60fps i spill? Da vil jo ikke et 680 hjelpe stort annet enn å gi deg 60fps det også, kontra om du kjøpte skjerm først og faktisk fikk noe ut av de fps'ene over 60, samt mindre inputlag og bedre responstid :)

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Jeg får jo bedre grafikk uansett

Spillet vil se bedre ut, ja. Men, du vil få en mye bedre spillopplevelse med en 120Hz skjerm. Du gjør det som passer deg best.

Har du hørt ordtaket, "billig er ikke alltid bra"? Hvis du først skal gå for en 120Hz skjerm så kjøp en som er verdt å bruke penger på. Skjerm er noe man bytter veldig sjeldent, 3000kr for en 120Hz er ikke mye penger med tanke på alt annet piss man bruker penger på til daglig ;)

Endret av San22_
Lenke til kommentar

Må jo få bilde av skjermen

Så lenge du får med kvittering på kjøpet har du full garanti på skjermen. Det spiller ingen rolle hvem sitt navn som står på kvitteringen. Det er kjekt å vite hvor skjermen er kjøpt før du kjøper den, slik at du vet hvor du må levere/sende den i tilfelle den skulle få problemer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...