Gå til innhold

Gaming pc, ca 10k

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en pakke, dette er pakken, men jeg lurer på om jeg bør ta 670'en eller 7970'en, bortsett fra det, lurer jeg på om dette er et bra oppsett.

Har aldri hatt en "gamer pc" før, så det er litt nytt. Vil dette funke i en liten tid forover, og i såfåll hvor lenge?

Takk for svar på forhånd! :)

Kabinett: NZXT Phantom Big Tower Sort Vifter: 2x 120mm Side, 1x 200mm Topp, 1x 120mm Bak

Psu: Corsair TX 750W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze

Cpu: AMD FX-8350 8, 4.0ghz, Black ed.

Hovedkor: ASUS Sabertooth 990FX

RAM: Kingston DDR3 HyperX PnP 1866MHz 8G

GPU: Gainward GeForce GTX 670 2GB ///// xfx rad 7970 3gb dual fan -DD

SSD: Intel® SSD 330 Series 120GB

HDD: Seagate Barracuda® 1TB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For gaming er i5-3570k en mye bedre CPU enn FX-8350. Da må du også bytte hovedkort, og her anbefaler jeg Asus P8Z77-V Pro, eller et annet med Z77 brikkesett.

Du trenger ikke 1866MHz RAM. Kjøp heller 2x4GB 1600MHz og spar litt penger.

7970 er bedre enn 670.

For pengene du sparer på RAM ville jeg ha prøvd å investere i en litt større SSD, henholdsvis en på 180GB.

Lenke til kommentar

Sjekk alle delene hos prisguide.no, der finner du ut hvor dem selges billigst, komplett er ganske så overprisa i forhold til andre nettbutikker :)

Det er ikke komplett, det er deler, men jeg bare lurer på om det vil passe, og om det ser bra ut :)

For gaming er i5-3570k en mye bedre CPU enn FX-8350. Da må du også bytte hovedkort, og her anbefaler jeg Asus P8Z77-V Pro, eller et annet med Z77 brikkesett.

Du trenger ikke 1866MHz RAM. Kjøp heller 2x4GB 1600MHz og spar litt penger.

7970 er bedre enn 670.

For pengene du sparer på RAM ville jeg ha prøvd å investere i en litt større SSD, henholdsvis en på 180GB.

Ok takk, men den amd prossessoren er på tilbud 500kr billigere enn 3570k, så det er derfor
Lenke til kommentar

Det er ikke komplett, det er deler, men jeg bare lurer på om det vil passe, og om det ser bra ut :)

Ok takk, men den amd prossessoren er på tilbud 500kr billigere enn 3570k, så det er derfor

500kr er ikke verdt ytelsesforskjellen. FX-8350 er en 8-kjerners CPU som er beregnet på tunge prosesser som videorendering og lignende. Den har mange kjerner men lavere klokkefrekvens, og i5-3570k gir bedre ytelse i spill. Men det er selvfølgelig opp til deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...