Gå til innhold

MMS, chess og Nokia 3650


Anbefalte innlegg

Hei!

Kan noen hjelpe meg med MMS-oppsettet på min Nokia 3650? Har prøvd både automatisk oppsett ved å sende tekstmelding, og ved manuelt oppsett. Men jeg får ikke sendt MMS.

 

Under "Innstillinger - tilkobling - tilgangspunkter" har jeg lagt inn følgende data:

 

Tilkoblingsnavn: Mms

Databærer: GPRS

Tilgangspunktnavn: mms

Brukernavn: +47******** (mitt tlf)

Bekreft passord: Nei

Passord: **** (står der allerede)

Godkjenning: Normal

IP-adresse: 10.10.10.11

Startside: http://10.250.16.184:10021/mmsc/

Tilkoblingssikkerhet: Av

Tilkoblingstype: Kontinuerlig

 

Under innstillinger for multimediemeldinger velger jeg "Mms" som foretrukket tilkobling.

Innstillingene er gjort i henhold til informasjon på www.chess.no

 

Hvorfor får jeg ikke sendt MMS? Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat de samme instillingene, bortsett fra brukernavnet er 47959xxx UTEN + foran, og passordet er blank (blanke passord vises som 4 stjerner - du har sikkert blankt du også.)

 

Hva er det som ikke fungerer egentlig? Blir meldingen liggende i utboks med feilmelding?

 

Har du prøvd å sende til en e-post adresse? Da vet du i hvertfall at mottakeren støtter MMS... :-?

 

Og ja, jeg har Chess.

Lenke til kommentar

Når jeg har skrevet en MMS og trykker send, prøver den å sende meldingen. Meldingen blir ikke sendt, men legger seg i utboksen og det står at den vil prøve å sende på nytt om noen minutter. Deretter prøver den å sende meldingen noen ganger, før jeg får melding om at "Sending av melding mislyktes". Ved å trykke på detaljer kommer meldingen "Generell systemfeil". I utboksen ligger fremdeles MMS'en med undertekst "mislyktes". Og det er vel det jeg har å si om den saken.....

 

Har ikke prøvd å sende til en e-post adresse. Må jeg ha satt opp noen innstillinger for å kunne sende til en e-post adresse? Har ikke satt opp e-post på min telefon.

 

Takker for hjelpen

Lenke til kommentar

Det var rart. Noen sier at du er nødt å ringe til Chess for å få aktivert MMS, men det måtte ikke jeg. Har forresten hatt litt trøbbel med å sende MMS selv, men det funket i hvertfall sist gang jeg prøvde.

 

For å sende til en e-post adressen skriver du ganske enkelt e-post adressen i stedenfor telefonnummeret når du sender den, jeg tror ikke det heller vil fungere, hvis du ikke får sendt vanlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...