medlem-156941 Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Hei! Har hjelpt broren min med å bytte skjermkort i sin ferdigbygde PC, noko eg har gjort med mange andre maskiner. Men no har det oppstått et problem eg ikkje finn ut korleis eg skal fikse. Problemet er at PC-en fungerer fint ei lita stund, men berre plutselig går skjermen heilt svart. Det går ikkje an å trykke på nokon ting, men maskina står fortsatt på (lyden kutter og). Det skjer hovudsakleg når ein speler, ikkje ellers. Maskina er ein Acer Aspire M5811, og skjermkortet er et MSI Radeon HD 7850 1GB. Strømforsyninga er bytta ut med ei kraftigare fra XFX Lenke til kommentar
Johnsendata Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Sjekk temperaturene på kortet. Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 26. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2013 Kva bør temp ikkje gå over? Kjørte furmark burn-in test i 15 min uten problem. Kortet kom dog opp i 80-ish grader. Windows er nettopp reinstallert forresten. Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Hadde samme problem med mitt 7870 jeg fikk av komplett når mitt 6950 døde. Problemet er ikke relatert til varme, men heller produksjonsfeil på kortet. Er flere som sliter med samme greia rundt om på internett. Jeg måtte igjennom 2 forskjellige 7870-kort før jeg fikk et som endelig funka fint. Vil anta det samme gjelder for ditt 7850 Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 26. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2013 Så det beste å gjere er å sende det tilbake altså? Er det kanskje lurt å gå for eit fra nVidia istadenfor kanskje? Har hatt bedre erfaringar med deira kort totalt sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå